Archief - Maxtor of toch niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik zou een nieuwe harde schijf moeten hebben, deze dient als primaire schijf dus waar windows op komt en de meeste drivers

Nu zou ik willen weten of er veel verschil is tussen sata 1 en 2 en tussen de 8mb of 16mb.

Is er veel prestatieverschil tussen de WD en de Maxtor en hoe zit het met het geluid? Als deze beide miniem zijn haal ik me wel een maxtor.Het is nogal dringend. daarmee dacht ik vandaag een maxtor 250gigsata 2 16mb te gaan halen

groeten,
KoeKa

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Das een goede HD , zeker als je nog vertrouwen hebt in Maxtor zou ik het niet laten.
Verschil tss SATA1 en 2 =
1. NCQ (er is ook wel sata1 met ncq implementaties)
2. Staggered spinup (1 per 1 opspinnen bij booten)
3. meer bandbreedte (300MB/s) (theorie, dit merk ja AMPER)
4. port multipliers (meerder schijven op 1 poort, meestal enkel voor dure controllers)

eniac

Legacy Member
De staggered spinup wordt wel geplaagd door problemen in combinatie met de Nforce4 chipset, omdat Nvidia wat nalatig is geweest in dit opzicht. De schijf kan wel geflashed worden voor zover ik weet.

Nu, de prijzen zijn quasi gelijk, ik zou eerder voor een WD 2500KS gaan. Wat ik binnenkort ook ga doen, denk ik.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik zit met een nforce 4 chip.

Ik heb vertrouwen in maxtor want al de harde schijven die ik al heb gehad waren/zijn maxtors. Kheb er nog maar 1tje kapot gehad.

Dus eigelijk zou ik wel voor de maxtor mogen gaan?

eniac

Legacy Member
Wetende dat je een Nforce4 mobo hebt zou ik een paar euro extra (niet veel) uitgeven voor die WD2500KS. De Maxtor moet ook wel werken, maar dat is niet gegarandeerd.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Was dat met een BIOS-update dan niet opgelost?
Ik persoonlijk zou eigelijk ook wel voor WD gaan hoor. Maar dat is dan enkel en alleen door m'n slechte ervaringen met enkele Maxtor-schijfjes.

silverwizard3

Legacy Member
ja eerder WD nemen of seagate vind ik ook goede schijfjes + stil

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ok bedankt! Het gaat de WD worden dan.

Hoewel ik vertrouwen heb in maxtor denk ik vanaf nu alleen maar WD of seagate te nemen

Bluekes

Legacy Member
seagate is naar mijn ervaring toch altijd de betere geweest...

Alhoewel de laatste maxtors ook wel vrij stil zijn.

pieta

Legacy Member
kheb ook ne maxtor 250 gb, zolang ik geen problemen met dit merk krijg blijf ik der ook bij...

enZiiime

Legacy Member
sja ben zelf aan het twijfelen tussen 250gb sata maxtor of 250gb sata seagate

heb hier juist kapotte 200gb van maxtor (geen sata)


ze zeggen dat het slechte serie waren, en dat de "nieuwere" satas vele beter zijn :)

maar ja atm nog aan het twijfelen

T€RM!N4T0R

Legacy Member
DiamondMax9 had veel probs, bij de 10-serie is dat niet meer zo het geval...

$anka

Legacy Member
ben ook tevreden van maxtor, maar als primaire schijf een maxtor sata op een nF4 mobo steken is niet goed! vandaar dat ik 1 WD en 3 Maxtors heb zitten

enZiiime

Legacy Member
Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL


Dus daar kan ik beter geen Maxtors op steken?

Seagate dan beter?

Davion

Legacy Member
Allez kwestie van mijnen tijd te verzieken:

Testomstandigheden: Antec Sonata II, HDD geplaatst op de 3de HDD plaats, zowel de Maxtors als de WD.

Roomtemp: 18°C
Maxtor Idle: 42°C
Maxtor stressed: 48°C (in de zomer tot 55°C, roomtemp is dan 25°C)

WD Idle: 35°C
WD Stressed: 40°C (in de zomer tot 45°C, roomtemp is dan 25°C)

Lijkt me duidelijk. Temps met SpeedFan gemeten, mijn fancontroller (Enermax UC-A8FATR4) geeft ook duidelijk weer dat de WD koeler is, al is dat niet zo betrouwbaar.

Soit, over naar het geluid.

Voor alle duidelijkheid: Mijn OOR zegt mij hoe luid de PC is, kheb hier gene dB meter, en voor da hier te meten gan ik da ook niet aanschaffen maar soit:

De Maxtor was duidelijk hoorbaar tijdens lezen en schrijven, niet storend daar ik van een zeer luide IBM schijf kwam, echter nu ik bijna een jaar met een WD werk die ik NIET hoor (ook niet tijdens Lezen en schrijven) denk ik dat ik het Maxtor geluid na een tijd storend zou vinden.

dawN_-

Legacy Member
mijn maxtor is na een ganse dag opstaan nog alty maar 29°C
zot in onder reckje van de HD-rack.
case: Antec Superlanboy
stressed max 32° ofo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan