Archief - Logitech Z-5500

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Neuskeutel

Legacy Member
Ik vind het toch eigenaardig dat een setje van 88€(Altec) beter zou zijn dan een setje van 310€(Logitech).

Je mag trouwens niet uit het oog verliezen dat de Logitech nog wat voordelen heeft tgo de Altec:
-Een DRAADLOZE afstandsbediening
-Een optische én coaxiale digitale ingang !
-Analoge ingang die kan omgevormd worden naar 3 stereo-ingangen
-Een hoofdtelefoonuitgang
-500Watt RMS tgo 50Watt RMS. Die 500 mag dan al marketingpraat zijn, als je ze halveert is het nog 5 maal meer.

De threadstarter moet dus voor zichzelf uitmaken welke functies voor hem belangrijk zijn, als hij niet zoveel belang hecht aan de extra's die de logitech biedt, kan hij inderdaad beter voor die altec lansing gaan...


Van die andere personen zou ik toch graag eens gestaafde argumenten zien waarom een setje dat zoveel goedkoper is, beter zou zijn.

distinct

Legacy Member
dat begreep ik dus ook niet. Dat een setje van 88€ beter is of 1 van 3xx €. prijs zegt niet alles dat weet ik ook wel. maar de prijs zegt toch veel.
Kan iemand het misschien eens uitleggen met FEITEN. dus aub niet van: de nonkel van mijn opa zijn broer heeft gezegd...

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Hier z5500 met audigy 2 ZS

Ik heb ze gekocht voor dvd films en games.

Daarin klinkt het echt geweldig :love:

Als ge muziek beluisterd jah ik zeg niet dat het op niks trekt maar ik vind toch dat het beter kan. Mss met een X FI zal het wel beter klinken. :D

Kheb m'n boksen ook es op m'n onboard geluidskaart aangesloten en je hoort zeker het verschil t.o.v. de ZS.

Het onboard geluid klonk echt nie schitterend.

Thorens

Legacy Member
Neuskeutel zei:
Van die andere personen zou ik toch graag eens gestaafde argumenten zien waarom een setje dat zoveel goedkoper is, beter zou zijn.
Allé:
- De AL heeft 2-weg sattelieten. Logitech blijft halstarrig vasthouden aan de fullrange drivers. Bad choice.

- De subwoofer. AL heeft een muzikale subwoofer, Logitech heeft... nu ja, veel lawaai.

- De prijs bij Altec-Lansing gaat quasi volledig naar het materiaal. De drivers, de versterker, etc... De prijs bij Logitech gaat voor een groot deel ook naar Marketing, Design, Reclame, ...

- De voordelen van de Logitech zijn luxe-voordelen. Afstandbediening? Als je achter je pc zit? Niet nodig bij AL, prijs weer wat naar beneden. De optische en coaxiale digitale ingang zijn gekoppeld aan de versterker/decoder van Logitech, lijkt me alleen maar logisch dat hij deze heeft. Bij AltecLansing moet de geluidskaart de voorversterking/decoding doen en doet de set de rest. Voordeel: het drukt de prijs enorm, want de ingebouwde decoder van DD/DTS is niet nodig.

- Wattages. Wel, sorry to break your hopes and dreams, but they don't mean a thing. Rendement, THD, S/Nratio, frequentiebereiken, gebruikte materiaal etc... allemaal véél belangrijker in de beoordeling van kwaliteit niet kwantiteit.


Ik wou niet replyen, maar bah, ... whatever.

Havoc

Legacy Member
Ik heb op aanraden van Thorens aparte versterker met JBL-boxen gekocht. Geloof me, die klinken geweldig en véél beter dan die Z-5500 (die ik ook heb beluisterd), ook al zijn die in wattages een héél pak minder. Ge kunt dus gerust op Thorens' advies afgaan als het op audio aankomt, wil ik maar zeggen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Havoc zei:
Ik heb op aanraden van Thorens aparte versterker met JBL-boxen gekocht. Geloof me, die klinken geweldig en véél beter dan die Z-5500 (die ik ook heb beluisterd), ook al zijn die in wattages een héél pak minder. Ge kunt dus gerust op Thorens' advies afgaan als het op audio aankomt, wil ik maar zeggen.
² that.

@Thorens, wrm wou je eerst niet antwoorden? Je hulp wordt wel geapprecieerd zu.. door de meesten.

Dakantochnie

Legacy Member
Thorens zei:
Ik wou niet replyen, maar bah, ... whatever.
He? Allee man, je hebt al zoveel mensen op het rechte pad gekregen. ;)
Luister naar hem mensen, je zal er geen spijt van krijgen.

Ironpole

Legacy Member
dakantochnie zei:
He? Allee man, je hebt al zoveel mensen op het rechte pad gekregen. ;)
Luister naar hem mensen, je zal er geen spijt van krijgen.


True, True.
Ik heb vandaag een Technics versterker en een paar boxen aan m'n PC aangesloten. Als ik het niet hard zet dan hoor je de boxen trillen (ze zijn wat oud en beschadigt) maar als je écht hard gaat dan speelt hij geweldig. Gaat véél harder dan m'n Logitech :D

Neuskeutel

Legacy Member
Ik wou niet replyen, maar bah, ... whatever.

Maar goed dat je hier op reageert, zo leer ik weer iets bij:)
Ik wou heus die Logitech niet voortrekken hoor, ik vond het gewoon eigenaardig dat die goedkopere set zoveel beter was.

Dakantochnie

Legacy Member
Neuskeutel zei:
Maar goed dat je hier op reageert, zo leer ik weer iets bij:)
Ik wou heus die Logitech niet voortrekken hoor, ik vond het gewoon eigenaardig dat die goedkopere set zoveel beter was.
Volg de Bose regel in zo'n geval: Buy Other Sound Equipment ;)

Decay

Legacy Member
Haha zalig :d Nee @ threadstarter: laat je in godsnaam niet strikken door marketing en naam!!!!! (jaja veel uitroeptekens, ze zijn nodig). Als je kwaliteit wilt, ga dan voor wat Thorens, dakantochnie enz je aanraden, als je getalletjes en pling plong als top of the bill ziet, ga dan voor Logitech. Loop niet in de kapitalisme-val en koop wat goed is, niet wat goed lijkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan