Archief - laptop aldi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cookie

Legacy Member
kben al een tijdje aant wachten op de nieuwe laptop van de aldi. Nu zie ik dat er volgende week een is. Maar nu lijkt het mij dat deze minder sterk is dan de vorige van november. Die had immers 100GB harde schijf, en 1024mb ram.ik heb ook gezien dat er bij deze geen "tv toestel" en afstandbediening bijzit. en hij ook 400 euro goedkoper is.
Is dit nu de nieuwe pc, of is dit overschot van vorig jaar ofzo?
Kan je in zo'n laptop ram bijsteken, en is dit voldoende om een beetje mee te gamen?

RealFlub

Legacy Member
het is een krachtige laptop

Intel® Pentium® M 740-processor (1,73GHz, 2MB L2-cache, FSB 533) met Intel® 915PM-chipset
ATI® Mobility™ Radeon™ X700 XL PCI-Express technologie met 128MB DDR RAM

daarmee kun je toch beetje gamen ;)

Cookie

Legacy Member
ma et ram is wa te weinig vrees ik, daarmee zou ik ook willen weten of er ram kan bijgestoken worden :s

Jense777

Legacy Member
Je zal waarschijnlijk RAM kunnen bijsteken, ja, maar voor die meerprijs neem je toch gewoon een andere die oorspronkelijk al krachtiger is? Ik kan Acer uit eigen ervaring wel aanraden.

Cookie

Legacy Member
kheb daar echt geen flauw idee van welk ik dan moet nemen :s
ze hebben me altijd gezegd da de aldi pc goei prijs kwaliteit is.
Heeft iemand een betere suggestie? van 1000-1400 euro. Moet wel draadloze netwerkkaart bevatten, en moet wa games kunne draaien.

Yank

Legacy Member
http://configure2.euro.dell.com/del...3946&rbc=N03946&s=dhs&sbc=bedhsrsinspn_9400_2

Als gamen vrij belangrijk is, zou ik deze Dell Inspiron aanraden, met 1j garantie komt het 100€ over je budget, maar je hebt dan wel een Centrino Duo 1.66Ghz en een 7800Go.

Als je onder je budget wilt blijven, kijk dan voor laptop met Centrino 1.7-2.0, 1GB geheugen en X700 grafische kaart (bvb deze van de aldi met upgrade van geheugen), of anders is de Acer 1692 ook niet slecht.

steffoe

Legacy Member
ik vind et ni duur voor wat erin zit eig
die x700 kaart is toch ni slecht denk ik
en 80 gig schijfke

Bigoted_Brawler

Legacy Member
Cookie zei:
kheb daar echt geen flauw idee van welk ik dan moet nemen :s
ze hebben me altijd gezegd da de aldi pc goei prijs kwaliteit is.
Heeft iemand een betere suggestie? van 1000-1400 euro. Moet wel draadloze netwerkkaart bevatten, en moet wa games kunne draaien.
'k zou dan gaan voor de Fujitsu-Siemens Amilo PI 1536. Staat nu in de makro reklaam voor 1299 EUR. Deze bevat wel een Intel Centrino Duo, 1 GB ram en heeft als grafische kaart "ATI Mobility Radeon X 1400 met 512 Mb Hypermemory". (http://www.makro.be/Content/folder/1/index.jsp)

Een voordeel dat wel voor ALDI pleit zijn de uitgebreide accessoires: een kleine muis, een notebooktas, een hoofdtelefoon met micro,... Bij een andere computer kost dit al gauw 50 euro extra.

'k heb zelf een Medion MD95500, is prima bakje. Hij is nu een half jaar oud en bevat meer dan de nieuwe laptop (zelfde processor, maar 100GB, 17inch-scherm), voor toen wel 550 EUR meer. De nieuwe configuratie lijkt dus niet zoveel zaaks.

Wat het bijsteken van ram betreft, dit zou alleszins mogelijk moeten zijn. Op de site van GSC, dit is de dienst-na-verkoop van de aldicomputers, (http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1, dan laptops, neem bv MD95500 --> 8 meest gestelde vragen --> Welke ram in laptops?), heeft men het toch over het bijsteken van de ram. Helaas blijken de twee sloten meestal wel al volzet en zal je dus één latje moeten weggooien of in een andere computer hergebruiken.

Cookie

Legacy Member
kben best wel geinteresseerd in die van de makro. ma kunt ge daar ook een surround set op aansluite? kheb da ier nog staan.
Zit daar iets bij van accesoires? neen zeker...
is fujitsu siemens een goed merk? nog ni veel van gehoord eigenlijk. bedankt al voor de reacties!

Bigoted_Brawler

Legacy Member
Cookie zei:
kben best wel geinteresseerd in die van de makro. ma kunt ge daar ook een surround set op aansluite? kheb da ier nog staan.
Zit daar iets bij van accesoires? neen zeker...
is fujitsu siemens een goed merk? nog ni veel van gehoord eigenlijk. bedankt al voor de reacties!
Die computer van de aldi zou dat alleszins moeten kunnen, bij de Fujitsu-Siemens is het onduidelijk. De juiste betekenis van "Azalia Codec (7.1 SPDIF)" is moeilijk te vinden. Dit kan duiden op het aansluiten van een 7.1-set maar evengoed op een soort van surroundsysteem in de twee luidsprekers van de laptop zelf. Als je echt geïnteresseerd bent kan je het altijd vragen op de infodagen op 22/02 en 25/02:). :)
Accessoires zal njet zijn denk.

Of Fujitsu-Siemens een goed merk is? Ik denk het persoonlijk wel.:bow: Een kennis heeft een FS van de Makro en hier is nog niks buiten de CD-speler mee mis geweest. In een school, waar ik avondlessen volgde, stonden verschillende Fujitsu-Siemens-computers en hoewel die het hard te verduren kregen, bleven ze draaien. In mijn huidige school staan gewoon computers en zij laten het continu afweten hoewel ze minder hard gebruikt worden.
Medions zijn normaal gezien vrij betrouwbaar en als ze het laten afweten is er de uitstekende support van GSC. Zelfs na 2,5 jaar kon een andere kennis de batterij van zijn Medion-laptop nog omruilen voor een nieuwe.

MrPropre

Legacy Member
Om eerlijk te zijn, ik heb pakken meer vertrouwen kwa degelijkheid in Fujitsu-Siemens dan in Medion hoor.
Ik heb van beide merken toestellen in mijn bezit gehad.
Het is idd wel zo dat je kan rekenen op een uitstekende service van GCS, houdt wel rekening met de lange wachttijden :s !

FEW

Legacy Member
Cookie zei:
Heeft iemand een betere suggestie? van 1000-1400 euro. Moet wel draadloze netwerkkaart bevatten, en moet wa games kunne draaien.
alle nieuwe laptops hebben een draadloze netwerkkaart.
ik zou geen medion kopen. er zit te veel rommel en nutteloze crap bij. het feit dat ze hun eigen drivers gebruiken stoort me ook enorm (bijvoorbeeld die van de graka)

TekkaBlade

Legacy Member
MrPropre zei:
Het is idd wel zo dat je kan rekenen op een uitstekende service van GCS, houdt wel rekening met de lange wachttijden :s !

Dat kan ik beamen.
Je krijgt je toestel altijd perfect terug in orde... Hopelijk zonder format :p
Wachttijden zijn gemiddeld anderhalve week... ( hangt er van af wanneer ej em binnenbrengt eh... als je die de vrijdag binnendoet :p ) en ze zenden gratis terug op ( duurt dan ook wel wat langer )

The Frak

Legacy Member
vvb1988 zei:
Die computer van de aldi zou dat alleszins moeten kunnen, bij de Fujitsu-Siemens is het onduidelijk. De juiste betekenis van "Azalia Codec (7.1 SPDIF)" is moeilijk te vinden. Dit kan duiden op het aansluiten van een 7.1-set maar evengoed op een soort van surroundsysteem in de twee luidsprekers van de laptop zelf.

Op de Medion laptop kan je je surroundset zowel analoog (3.5 mm plugs zoals een hoofdtelefoon ofzo) als digitaal aansluiten.
Bij Fujitsu-Siemensheb je enkel een digitale aansluiting. Het zal dus afhangen van je surroundset. Welke heb je precies?

The Frak

Legacy Member
Ik veronderstel dat je deze bedoelt.
Ik denk niet dat die een SPDIF ingang hebben, dus je zal ze enkel kunnen aansluiten op de Medion laptop.
Misschien bestaan er verloopstukjes om SPDIF om te zetten naar analoge aansluitingen, maar daar weet ik zelf niets van af.

Cookie

Legacy Member
ja da is em inderdaad.
da van spdif heb ik allemaal gene flauw idee van wa da is :p
toch al bedankt :)
ma nu ben ik me echt wel aan het afvragen of ik die in de makro zou nemen. Ik hoor vershillende meningen. sommige denken dat het een slechte batterij zal zijn omdat er niets over vermeld staat, of dat hij enorm warm word, en dat ik er geen recentere games op kan spelen enzo :s
mijn budget is hoogstens 1400 euro; als iemand een betere suggestie nog zou hebben :)

Cookie

Legacy Member
Yankee zei:
http://configure2.euro.dell.com/del...3946&rbc=N03946&s=dhs&sbc=bedhsrsinspn_9400_2

Als gamen vrij belangrijk is, zou ik deze Dell Inspiron aanraden, met 1j garantie komt het 100€ over je budget, maar je hebt dan wel een Centrino Duo 1.66Ghz en een 7800Go.

Als je onder je budget wilt blijven, kijk dan voor laptop met Centrino 1.7-2.0, 1GB geheugen en X700 grafische kaart (bvb deze van de aldi met upgrade van geheugen), of anders is de Acer 1692 ook niet slecht.

Deze dell lijkt me nu bij nader inzicht ook wel wat. Maar nu zie ik dat ze 90 euro rekenen voor de levering. kan ik die nergens gaan afhalen ofzo, zodat die 90 euro wegvalt, en de laptop binnen mijn budget valt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan