Archief - k'zoek goede voeding :)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saikoboarder

Legacy Member
heb een LC gehad. nu heb ik een enermax en die is toch een stukje stiller

-Vipr-

Legacy Member
excuses dat ik niet onmiddelijk kon replyen op deze post,
anyway ik heb op het moment een standaardvoeding van chieftec
maar er komt waarschijnlijk een x1900xt of x1800xt 512 in te steken of die nvidia 7800 GTX 512 maar ik dacht wel dat ik daarvoor zou moeten upgraden?

verder zou ik mijn mobo naar een dfi of ander fatsoenlijk merk willen veranderen ( vooral voor gaming ). Merci voor de vele antwoorden tot nu toe

T€RM!N4T0R

Legacy Member
DFI is fatsoenlijk maar vooral bedoelt voor overclocken.
Als je dat niet van plan bent of amper zou doen zou ik een MSI K8N Neo4-F(I) aanraden.

Chieftec als voeding is geen brol, maar geef nog es het wattage.

[NeO]-mtr

Legacy Member
AKASA, zeer goede voedingskes voor een zachte prijs. Zoek maar naar reviews/reacties van mensen op Google.
Ik ga mij er binnekort ook ene halen.

calimero

Legacy Member
ik zou voor antec en tagan gaan, voedingen die zich al jaren hebben bewezen kwalitatief en goed te zijn.Tagan is goedkoop voor hetgeen je krijgt en geeft meestal al benodigde aansluitingen (sli,8pin,...)

Davion

Legacy Member
360W is wat krap voor een 7800GTX/X1800XT512
Kzou een 450-500W Antec/Enermax/OCZ/Tagan pakken.

smason

Legacy Member
Als je dan toch een 7800GTX 512MB / X1800XT 512MB kunt betalen vraag ik mij af waarom je 50 euro zou besparen op een voeding.

Mensen met een "normale" config etc zou ik geen OCZ/Tagan/Enermax aanraden omdat ze toch wel aan de dure kant zijn, maar zoals gezegd bv een LC Power.

Maar in jouw geval: gewoon voor een OCZ/Tagan/Enermax gaan.

Zelf heb ik een OCZ Powerstream 420W steken, niets dan lof over voeding, maar er zijn idd goedkopere alternatieven.

eniac

Legacy Member
smason zei:
Als je dan toch een 7800GTX 512MB / X1800XT 512MB kunt betalen vraag ik mij af waarom je 50 euro zou besparen op een voeding.

En ik vraag me net af waarom je 50 euro meer zou geven om vervolgens niet eens te merken waaraan je je geld hebt uitgegeven. Een LC-Power 550W trekt een systeem met een 7800GTX evengoed als een Tagan met 480W, en is de helft goedkoper, is stabiel en stil. En je kan er zonder problemen mee overclocken.

Een 7800GTX in een A64 rig is een normale config tbh.

smason

Legacy Member
smason zei:
Als je dan toch een 7800GTX 512MB / X1800XT 512MB kunt betalen vraag ik mij af waarom je 50 euro zou besparen op een voeding.

Ik zal het anders zeggen:

Als je bijna 600 euro wil uitgeven voor zo'n 3dkaart (de 512mb versie dus...) zal die 50 euro meer voor een OCZ/Tagan/Enermax PSU er toch ook wel afkunnen.

eniac zei:
En ik vraag me net af waarom je 50 euro meer zou geven om vervolgens niet eens te merken waaraan je je geld hebt uitgegeven.

Jah en een 512MB versie tov een minstens 150 euro goedkopere 256MB versie rechtvaardigt zich wel?

eniac

Legacy Member
smason zei:
Ik zal het anders zeggen:

Als je bijna 600 euro wil uitgeven voor zo'n 3dkaart (de 512mb versie dus...) zal die 50 euro meer voor een OCZ/Tagan/Enermax PSU er toch ook wel afkunnen.

Jah en een 512MB versie tov een minstens 150 euro goedkopere 256MB versie rechtvaardigt zich wel?

Er is wel een verschil in prestaties tussen een 7800GTX 256MB en eentje met 512MB. Dat ga je dus (of als je gans de grafische bataklang aanzet) wel merken. Op dat vlak kan ik het nog begrijpen.

-Vipr-

Legacy Member
Als je dan toch een 7800GTX 512MB / X1800XT 512MB kunt betalen vraag ik mij af waarom je 50 euro zou besparen op een voeding.

ja, euhm, om de 3 jaar switch ik meestal van graka, dan ga ik bvb 2 weken werken en hiervan + mijn nieuwjaarsgeld enz. kan ik dat wel betalen .... :offtopic:

Maar volgens mij was die voeding echt wel nodig omdat mijn huidige dat niet zal kunnen trekken volgends mij ..

halovision

Legacy Member
zolang je geen sweex of q-tec in huis haalt.

Hiper R en Zalman hebben heel goede voedingen, maar zijn wel reteduur.
Rond de 100€

Insaniacx

Legacy Member
Heb de Tagan 580w easycon @135€ bij pcwarez (wel voor 115€ gekrege toen :D) en ben er content van.

Insaniacx

Legacy Member
zag btw toevallig bij den Dreamland in westerlo de Zalman 400 watt staan voor 29.9€ !!!! was ff WTF die kost normaal toch 80€ ofzo (de 300w versie was 19.9€)

citrofenwick

Legacy Member
Insaniacx zei:
zag btw toevallig bij den Dreamland in westerlo de Zalman 400 watt staan voor 29.9€ !!!! was ff WTF die kost normaal toch 80€ ofzo (de 300w versie was 19.9€)
tzou me niet verwonderen dat het namaak zou zijn, zeker dat het op dezelfde manier enzo geschreven is enzo?

anyway, hier een OCZ 450Watt Modstream zitten en er wree content van, had vroeger een Tybotech psu en die viel wel mee, die werd enkel te licht (300W)

wat zijn jullie ervaringen btw met Tybotech voedingen?

Insaniacx

Legacy Member
citrofenwick zei:
tzou me niet verwonderen dat het namaak zou zijn, zeker dat het op dezelfde manier enzo geschreven is enzo?

anyway, hier een OCZ 450Watt Modstream zitten en er wree content van, had vroeger een Tybotech psu en die viel wel mee, die werd enkel te licht (300W)

wat zijn jullie ervaringen btw met Tybotech voedingen?

Jaja twas een echte Zalman, zware verpakte voeding identieke verpakking enz. ik weet dat die daar vroeger een hele tijd tegen 110€ stonde volgens mij geraakten ze er niet vanaf :)

Davion

Legacy Member
ZO schitterend zijn Zalman voedingen niet zenne, Antec/Enermax/OCZ en Tagan zijn in mijn ogen toch nog de betere.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan