Archief - Ivy systeem check up.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fortuneke

Legacy Member
vind ik ook , ik ga er ook omrijden op eind april , tis wel een 1 uur 20 mins van blankenberge maar soit :P veilig hardware thuis :)

phate_13

Legacy Member
Ook niet overdrijven qua TNT... veralgemenen is ook een kunst.

FlameDB

Legacy Member
fortuneke zei:
dimo kijk wel eens of die cpu cooler in je kast past met zijfan(s) 170mm hoogte :)

ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Behuizing - Standaard - Enermax UCTB12

wat stillere fans en goedkoper

zijn idd vrij stille fans maar blazen amper lucht.

Als stilte voor je belangrijk is pak dan al een andere case. Die antec 1200 zit vol met mesh en laat dus alles door. Begin dus met een Fractal Design Define R3 of Antec P183 of de opvolger.

Fans kan je vervangen door Scythe GT's 800 rpm's of evenuteel de 1350 rpms met fancontroller of controleren via het moederbord.

Ook de Nexus real silent fans zijn echte aanraders volgens silentpcreview (en dat zijn redelijke freaks als het op stille pc's aankomt).

dimio111

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
zijn idd vrij stille fans maar blazen amper lucht.

Als stilte voor je belangrijk is pak dan al een andere case. Die antec 1200 zit vol met mesh en laat dus alles door. Begin dus met een Fractal Design Define R3 of Antec P183 of de opvolger.

Fans kan je vervangen door Scythe GT's 800 rpm's of evenuteel de 1350 rpms met fancontroller of controleren via het moederbord.

Ook de Nexus real silent fans zijn echte aanraders volgens silentpcreview (en dat zijn redelijke freaks als het op stille pc's aankomt).

het is de antec 1100.
En ik heb al heel lang zitten zoeken naar een case waar die koeler in past.
Ik denk dat ik bij die case blijf, ik ga wel ff verder opzoek naar alternatieven van die fans.

De top fan zal als exhaust dienen voor men cpu koeler,
Dus moeten de case fans echt enkel dienen om moederbord en stuff te koelen.
Die moeten dus niet persé 100m²/u verplaatsen :-)

Edit; bij nader inzien ga ik je raad opvolgen en met een fan controller werken.
Die fans die jij aanraad zijn die te vinden bij alternate? ik vind ze niet meteen.
Ik herinner me dat men kamer serieus opwarmt in de zomer.
Dus ga ik toch voor luchtverplaatsing gaan, en eventueel stilte wanneer ik het wil met de controller.

FlameDB

Legacy Member
De nexus real silent fans vind je eventueel op highflow.be maar die zijn al stil zelf op hoogste snelheid. De scythe gentle typhoons zijn iets luider maar verplaatsen heel wat lucht..

In idle zul je zelf in de zomer bij warme temperaturen die fans niet snel moeten laten blazen hoor. Componenten zijn koel genoeg dan. Probeer een mobo te nemen met meerde system fans 3pins aansluitingen DIE allemaal controleerbaar zijn via software. Vind ik persoonlijk handiger, minder kabels enzo. Normaal Hebben de deftige asus bordjes allemaal die mogelijkheid.

Arakesh

Legacy Member
dimio111 zei:
Als het al aankomt met TNT _-_
Ok ik betaal wel 30€ meer voor de zekerheid bij alternate :-)

zelf ben ik ook niet zo blij met transportbedrijven...
2pc's ooit terug moeten sturen naar herstelpunt.
hp en men dell. beide hebben schade aan case <<
doet me eraan denken dat ik van men dell die hoek nog een beetje terug naar buiten moet plooien x) van de case cover.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan