Archief - Ivy systeem check up.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dimio111

Legacy Member
hey all,

Ik denk de logica wel nog te snappen.
Maar omdat het toch al ff is geleden nu zou ik graag jullie mening weten over wat ik ga bestellen als nieuw systeem.

Ik ga ook wachten op de ivy bridges dus ik heb nog ff tijd om te zoeken.

Behuizing; Antec eleven hundred
Geheugen; 16 Gb 1600Mhz Corsair
Voeding; Corsair CMPSU-750AX 750Watt
Koeler; Thermalright Silver Arrow SB-E
Moederbord; MSI Z77A-GD65
CPU I7 3770K (niet de i5 omdat ik teveel aan video - fotobewerking doe).
Grafische kaart, nvidia GTX680 (wss msi, maar ik w8 nog op 1 met costum koeler)
4stuks be quiet! Silent Wings 2 120 mm
(Zijn de fans die bij de eleven hudred luidruchtig? anders zou ik er 5 bestellen, en een 200mm versie ook?)
ssd's heb ik nog uit huidige setup.
Alleen men windows, kan ik die eigenlijk behouden? of moet ik er een oem bij stoppen?

Weet er trouwens ook iemand of er nog betere moederborden moeten uitkomen?
Anders zou ik deze al willen aankopen, om het risico te vermijden dat ze uitverkocht geraakt tegen dat de cpu released. :-) (lesje uit het verleden)

Alle opmeringen welkom,

Ik zoek dus een systeem om voornamelijk op te gamen, maar ook voor video rendering en stuff.
Zo krachtig mogelijk, maar geluid en verbruik spelen ook een grote rol!
Overclock en uitbreidmogelijkheden moeten ook in gedachten gehouden worden. :-)

Thx all

phate_13

Legacy Member
Waarom zou je zo'n duur moederbord nemen? Kijk eerder naar het ASRock Z77 Extreme4 model.

Alsook zijn die fans nogal duur. Kijk naar deze : Nexus 120mm Real Silent Case Fan D12SL-12, zeer goed qua prestaties/stilte, voor een zeer schappelijke prijs!

dimio111

Legacy Member
Hmm thx voor die fans foruneke die zien er heel goed uit, verplaatsen niet zoveel lucht als die dat ik koos...
Maar weegt niet op tegen de voordelen.

Ook zit die koeler in deze review in dezelfde case, ik ga er dus van uit dat hij past. :-)

De keuze van men moederbord zit ik al ff op te zoeken.
DEZE review gaf de doorslag

Het is verruit het zuinigste moederbord dat er is, en prestaties zijn meer dan ok.

Asrock kan nu mss goed zijn, maar ik heb er alleen nog maar miserie mee gehad dus no thx :-)

phate_13

Legacy Member
Prestaties is altijd meer dan OK, er is geen relevant verschil tussen moederborden. Ik vind dat je veel te veel betaald voor dat moederbord, en vind dat persoonlijk 60 euro weggegooid. Maar nja... Jouw keuze zeker?

fortuneke

Legacy Member
misschien 4-5 jaar geleden was asrock iets minders , maar laaste 2-3 jaar zijn ze echt op het goede pad

ik mezelf heb nog nooit asrock gehad , alleen maar asus / MSI / Gigabyte en met allemaal es wat problemen gehad , heb zelfs een asus 5x in RMA gedaan en dan overgeschakeld naar MSi erna en van msi terug naar ASUS

je moet gewoon geluk hebben met de moederbord die je vast hebt

Edit : na het lezen van die stroomverbruik test , moet ik aan ene kant je gelijk geven dat die te hoog is maar aan de andere kant phate gelijk geven dat er nog goedkopere opties zijn !

bosiwollig

Legacy Member
Aangezien je veel aan videobewerking doet heb ik een vraag die jou misschien ook interesseert (of waar jij misschien het antwoord op weet).

Wanneer je een discrete GPU in je systeem hebt steken, werkt de intel quick sync feature dan nog? Want ik heb gemerkt dat die quick sync toch wel een enorm verschil geeft bij het encode van h264 materiaal. Of werkt die quick sync enkel als je de onboard gpu van die i7/i5 als enigste gpu gebruikt?

phate_13

Legacy Member
Dat is mogelijk met de Lucid virtu technologie op het bordje.

bosiwollig

Legacy Member
Werkt dat enkel bij die MSI of ook op de asrocks/andere merken?

edit: ja dus , kheb het gevonden via google :)

fortuneke

Legacy Member
als ik die test bekijk gebruikt ie zowat 20-30 w meer

maar als je de performance test bekijkt , is de extreme 4 er ver boven uit op de msi z77-a GD65 bord

performance vs wattage , the choices !

dimio111

Legacy Member
Ik heb nu gezien dat ik enkele onderdelen goedkoper kan vinden bij komplett.be,

Iemand hier die ervaring heeft met deze winkel?
Ik zie dat ze enkel maar verzenden? kan je het ook bij hun zelf ophalen?
Want zulke zaken op verzending heb ik me wel afgeleerd :s

fortuneke

Legacy Member
zie dat ze me tnt verzenden , dus kan ik je het al afraden, die mannen gooien met hun boxen

dimio111

Legacy Member
fortuneke zei:
zie dat ze me tnt verzenden , dus kan ik je het al afraden, die mannen gooien met hun boxen

Als het al aankomt met TNT _-_
Ok ik betaal wel 30€ meer voor de zekerheid bij alternate :-)

fortuneke

Legacy Member
alles wat ik al van alternate besteld heb is hier in perfecte staat toegekomen

dimio111

Legacy Member
jah dar kan ik het zelf nog gaan afhalen, dat heeft men voorkeur :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan