Archief - Is dit een goede samengestelde gamecomputer?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Je hebt op ALLES 2 jaar garantie binnen europa. :)

Koelpasta : Check. (Je kunt het ook een beetje uitsmeren met een oude bankkaart, maar dat moet niet persé.)

zartax

Legacy Member
Vreemd, pas op, ik geloof u best, en dit is wettelijk zo maar toch vermelde de verkoper 1 jaar garantie op de harde schijf en op de rest van de onderdelen 2 jaar. Het was natuurlijk wel een jonge knaap van in de 20 en kan zich vergist hebben. Ik ga dit toch nog even navragen want dit is toch van essentieel belang.

phate_13

Legacy Member
Wet op de garantie

De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit wordt vastgesteld in de 2 jaar vanaf de levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument.

Indien de vaststelling is gedaan binnen de eerste zes maanden wordt verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.

Indien de vaststelling meer dan zes maanden na de levering is gedaan, is de consument verplicht het bestaan van de non-conformiteit op het moment van de levering te bewijzen.

Dit 2de valt overigens best mee. Je moet je niet al te veel voorstellen bij dat bewijzen.
Anyway, als je bv. 5 jaar garantie krijgt van de fabrikant is dit sowieso op de eerste manier zoals hierboven beschreven. Als je bijv. 1 jaar krijgt van de fabrikant, dan is het 1 jaar op de bovenste manier, en 1 jaar op de onderste manier garantie.

zartax

Legacy Member
Wat met gemonteerde PC's?
Enkel computers geassambleerd door de technische dienst van Tones vallen onder garantie. Defecte onderdelen uit PC's gemonteerd door klanten, worden geacht als losse componenten bij ons binnen te komen ter vervanging of herstelling.
Pfff

Tones :: The most powerful computer shop

Edit: Ik heb toch 2 jaar garantie op mijn harde schijf MAAR als ik mijn computer zelf assembleer, verlies ik alle recht op garantie? Of begrijp ik het verkeerd?

phate_13

Legacy Member
Wel, je moet zelf zien of je dit als voor of nadeel bekijkt. Als je dvd-schrijver nu bijv. moeilijk doet, moet je je hele pc gaan opsturen naar Tones als je hem door hun laat assembleren.

Bij kleine defecten zal dit dus eerder een vervelend iets dan voordeel zijn. (Al kun je misschien wel toch de dvd-schrijver apart opsturen, maar daarvoor moet je je pc open draaien, en zullen ze wellicht moeilijk gaan doen als je hem ooit volledig moet gaan ospturen.)

BestGamer

Legacy Member
Besteld gewoon bij alternate.be vele goedkoper en je hebt garantie.

laurievl

Legacy Member
phate_13 zei:
Wel, je moet zelf zien of je dit als voor of nadeel bekijkt. Als je dvd-schrijver nu bijv. moeilijk doet, moet je je hele pc gaan opsturen naar Tones als je hem door hun laat assembleren.

Bij kleine defecten zal dit dus eerder een vervelend iets dan voordeel zijn. (Al kun je misschien wel toch de dvd-schrijver apart opsturen, maar daarvoor moet je je pc open draaien, en zullen ze wellicht moeilijk gaan doen als je hem ooit volledig moet gaan ospturen.)

ik vindt het eerder een voordeel dat je de onderdelen apart kan opsturen, hoelang duurt een dvd-schrijver eruit te halen, of een gpu, of eender wat buiten je moederbord, omdat deze meerdere componenten bevat maar zelf vindt ik dit meer een voordeel dan nadeel ;) gezien je ook bv, hdd is kapot, je steekt er een oude in en je kan nog verder, indien je heel die pc moet opsturen heb je echt niets meer. Gpu kapot kan je op de onboard werken indien deze beschikbaar is, ge snapt wel waar ik naar toe wil ;p

phate_13

Legacy Member
Dat bedoelde ik ook ja. Persoonlijk zie ik dit ook eerder als voordeel, zodat je je hele pc niet moet missen als er iets kleins mis is.

Als je er echter absoluut niets vanaf weet, en in sommige uitzonderlijke situaties, waarbij het niet duidelijk is wat de oorzaak is, dan is het weer wel handig!

laurievl

Legacy Member
BestGamer zei:
Besteld gewoon bij alternate.be vele goedkoper en je hebt garantie.

als je iets besteld en je weet dat als er iets mis is, je het moet opsturen is het volgens mij beter in nederland te bestellen, verzending valt meestal toch onder benelux dus niet duurder en duurt een dag verzenden en nog veel goedkoper in aankoopprijs dan gelijk welke winkel in België.

4launch.nl / azerty.nl --> aanraders

zartax

Legacy Member
Ik blijf twijfelen. Als ik alles in elkaar laat steken bij Tones, kost het me iets meer maar de service is er wel op en top. Terwijl online voordeliger is maar risicovoller omdat het een "virtuele" winkel is. :s

ATI

Legacy Member
zartax zei:
Ik blijf twijfelen. Als ik alles in elkaar laat steken bij Tones, kost het me iets meer maar de service is er wel op en top. Terwijl online voordeliger is maar risicovoller omdat het een "virtuele" winkel is. :s

Als je bij alternate koopt ,kan je daar ook afhalen,die hebben echte winkel (is in Antwerpen,Aartselaar)

zartax

Legacy Member
Ok, ik heb nog een vraagje, als je dit systeem bekijkt, gaat het veel lawaai maken of moet er nog een mugen in?

Citje

Legacy Member
70€ assemblage kosten? wow.

voor de rest.. volg Phate z'n advies, die heeft er verstand van.

En bestel bij bij een shop waar de prijzen het goedkoopst zijn.
Ik heb vorige maand mijn nieuwe pc besteld bij power4pc, daar zijn de assemblage kosten 30€ (om een voorbeeld te geven...)

mdgf

Legacy Member
70€ is gewoon immens veel geld voor iets dat je zelf kunt doen in 30min en het is nog eens leuk ook :).

Edit: Ik heb toch 2 jaar garantie op mijn harde schijf MAAR als ik mijn computer zelf assembleer, verlies ik alle recht op garantie? Of begrijp ik het verkeerd?
Neen, als je de pc geassembleerd koopt dan krijg je x tijd garantie op de assemblage. Op de losse onderdelen krijg je 2 jaar.

SXe

Legacy Member
BestGamer zei:
Besteld gewoon bij alternate.be vele goedkoper en je hebt garantie.

Niet dus... Is exact hetzelfde als in ELKE andere winkel. Als je die laat assembleren en je opent je case verlies je ook de garantie op de assemblage en moet je het zelf uitzoeken.

Kennaah

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Kijk anders even het volgende filmpje en maak dan de beslissing of je het makkelijk genoeg vind om zelf te doen of niet natuurlijk.
Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011 - YouTube
lijkt idd redelijk simpel, welke case is dat?

SXe zei:
Niet dus... Is exact hetzelfde als in ELKE andere winkel. Als je die laat assembleren en je opent je case verlies je ook de garantie op de assemblage en moet je het zelf uitzoeken.

Als je u pc laat assembleren dan mag je de case niet openen? zonder verlies van garantie op alle onderdelen?

mdgf

Legacy Member
lijkt idd redelijk simpel, welke case is dat?
De CM690II Advanced. Toch nog altijd één van de populairste cases en ik heb die ook (maar dan de Basic versie) :).
Als je u pc laat assembleren dan mag je de case niet openen? zonder verlies van garantie op alle onderdelen?
Bij Alternate, ja (van andere weet ik het niet). Het hangt ervan af of ze een garantiesticker plakken (anders kunnen ze natuurlijk niet bewijzen dat je de case geopend hebt).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan