Archief - imac 27inch

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dida2812

Legacy Member
Ik weet niet of het hier al gevraagd eens (waarschijnlijk wel) maar heb wat advies nodig bij aankoop van een imac.

Is het de moeite om nu 1 te kopen of komt er binnenkort een nieuwe uit?

Is de 2.7 goed genoeg of beter de 3.1, ben een normale gebruiker en af en toe speel ik wel eens een game.

Is het enige verschil tussen deze twee de grafische kaart of zijn er nog andere verschillen?

En waar kopen, of maakt dat niet zoveel uit van service?

BestGamer

Legacy Member
Speel je een game op een iMac? Een imac = laptop. Waarom heb je Apple nodig?

nlck1597

Legacy Member
De prijzen, in Nederland iig, verschillen bijna niet met andere winkels. (Dat is zo afgesproken.) Je kan net zo goed de 2,7ghz halen als de 3,1. Maar het ligt er net aan of je die extra euro's wilt besteden of niet.

BestGamer zei:
Speel je een game op een iMac? Een imac = laptop. Waarom heb je Apple nodig?

Ik vind apple zelf veel fijner werken. De meeste producten die Windows heeft zijn tegenwoordig ook verkrijgbaar voor Macintosh.

dida2812

Legacy Member
nlck1597 zei:
De prijzen, in Nederland iig, verschillen bijna niet met andere winkels. (Dat is zo afgesproken.) Je kan net zo goed de 2,7ghz halen als de 3,1. Maar het ligt er net aan of je die extra euro's wilt besteden of niet.

tja, extra euro´s, het zijn er toch 250 meer voor de 3.1,en als het niet de moeite is kan ik de vrouw met iets anders gelukkig maken he ;)

BestGamer zei:
Speel je een game op een iMac? Een imac = laptop. Waarom heb je Apple nodig?

ik wist niet dat je geen games kon spelen op een laptop? Ken anders toch mensen genoeg doe WOW spelen op een laptop...
Heb d apple niet nodig, maar ga een andere pc kopen en apple heeft een mooi design,prestaties zijn goed,en denk dat er nu welal genoeg software is voor apple?

.

dida2812

Legacy Member
ok, thx voor de link.
zal eens kijken of ik daar iets te weten kom :)

BestGamer

Legacy Member
ja WoW dat is het enigste je kan nog geen bf3 runnen op 20 fps by low.

M_K_

Legacy Member
- Een Imac is inderdaad een laptop in een scherm gepropt, deze gaat dus veel zwakker zijn voor games dan een echte desktop.

- Als je wilt gamen koop dan aub geen apple, bijna elke game werkt niet op OSX en dan ga je windows moeten instaleren ofzo (geen idee hoe dat gaat op apple) en dan kan je toch net zo goed een pc kopen.

- Puur voor prestatie ga je voor hetzelfde geld een pc kunnen samenstellen die wel dubbel zo sterk is.

nlck1597

Legacy Member
Je kan inderdaad voor prestaties beter voor een Windows PC gaan, maar het installeren van windows op de iMac is vrij eenvoudig. Daarnaast zijn er ook genoeg games die op de iMac runnen, zo speel ik er zelf SC2 op.

BestGamer

Legacy Member
ja sc2, speelt gy is bf3 of metro 2033 ik haal meer fps op ultra dan jij op medium.

nlck1597

Legacy Member
Je hoeft niet stoer te doen met je betere specs, ik geef alleen maar aan dat de iMac nog wel wat games runt.

BestGamer

Legacy Member
Wat is wat? Geef 10 games van 2011|2012 die een iMac op high met een degelijke fps haalt.

MrKend54l

Legacy Member
BestGamer zei:
Wat is wat? Geef 10 games van 2011|2012 die een iMac op high met een degelijke fps haalt.

Een iMac is dan ook geen game powerhouse eh sherlock...
Als je geen kennis hebt is het beter om gewoon je mond te houden.

botchla

Legacy Member
Model is dan ook al een jaar oud hè bestgamer .. QQ much (hint aan topicstarter als je absoluut iMac wilt wacht dan zeker nog).

Persoonlijk vond ik de iMac op het moment dat hij juist uit was nog reasonably priced.

Vorig jaar zo een systeem met 27" monitor samenstellen voor die prijs was zeker doenbaar, maar het verschil in performance was kleiner door het budget van zo een scherm.

Natuurlijk betaal je bij Apple ook het design en de "look and feel"... Wat voor mij persoonlijk niets waard is op desktop/laptops aangezien ik diarree krijg van office programs op osx en helft van software enkel via virtual machine draait.

Ik kan wel begrijpen dat er branches zijn waar osx beter past dan Windows.

Momenteel is dot serieus overpriced, agreed. Net als elk Apple product over de helft van zijn cycle. Wacht op next gen.

MrKend54l

Legacy Member
BestGamer zei:
Het heeft dezelfde prijs als een gaming pc.

Dat is net hetzelfde als zeggen dat een tractor en een aston martin dezelfde 0-100 tijd moet hebben omdat ze dezelfde prijs hebben..
Beide hebben hun nut. En er zijn mensen die liever een goeie tractor willen dan een aston martin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan