Archief - Hulp nodig met computer onderdelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
AMD CrossfireX = Het combineren van 2 GPU's. Je kunt dus 2 HD6950's in je pc steken om zo een gemiddelde prestatiewinst van zo'n 90% te bekomen tov. 1 HD6950.

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
AMD CrossfireX = Het combineren van 2 GPU's. Je kunt dus 2 HD6950's in je pc steken om zo een gemiddelde prestatiewinst van zo'n 90% te bekomen tov. 1 HD6950.
is dit dan beter dan 1 hd7970? en welke moet ik dan nemen want er zijn er zo tientallen van HD7970 en nog eens zoveel van HD6950 en wat zou uw keuze zijn 1 van HD7970 of 2 HD6950's?

phate_13

Legacy Member
2 HD6950's zijn zeker performanter dan één HD7970 ja.
En gewoon de goedkoopste over het algemeen.

Qua moederbord is het Gigabyte z68x-ud3h toch iets interessanter blijkt.

nightmarex13

Legacy Member

phate_13

Legacy Member
Geen probleem, het is alleen vervelend dat mijn berichtenbox continue vol geraak. ;)

En wel het is wat moeilijk nu om er terug in te komen wat je vereisten precies zijn ed. Ik zal het straks eens verder bekijken als ik de tijd vind. (Overmorgen examen.)

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
Geen probleem, het is alleen vervelend dat mijn berichtenbox continue vol geraak. ;)

En wel het is wat moeilijk nu om er terug in te komen wat je vereisten precies zijn ed. Ik zal het straks eens verder bekijken als ik de tijd vind. (Overmorgen examen.)

ok bedankt ik heb wat zitten lezen en de meeste verkiezen een single hd7950 bove 2 hd6950

Musk

Legacy Member
Hoewel die kaart bij mijn weten nog niet uit is, zou ikzelf ook opteren voor een Single-card opstelling.


Het is in veel gevallen performanter om twee kaarten te steken, maar je zit met:


- Meer warmteontwikkeling
- Meer geluid (lawaai soms)
- Hoger verbruik (vaak)
- De usual spellen die Crossfire baggerslecht ondersteunen / Soms crappy CrossfireXprofiles


Heb zelf Crossfire zitten en ik zou dan eerder opteren (bij een nieuwe pc!) voor een krachtige kaart te kopen in combinatie met een kwalitatieve, toekomstgerichte voeding. Zodat je in de toekomst, wanneer je systeem niet meer zo heel goed kan bijbenen, een tweede kaart kan bijsteken (in dit geval zou dat dan een 7950 zijn en zou je best een kwalitatieve(!) 650watt voeding steken.)

Ik zie, momenteel, crossfire eerder als een upgrade, niet als een vast onderdeel van een nieuwe setup. Zo had ik beter in plaats van meteen CF5770 te gaan bijvoorbeeld in der tijd een enkele 5850 gestoken en nu een tweede bijgeplaatst.

nightmarex13

Legacy Member
Musk zei:
Hoewel die kaart bij mijn weten nog niet uit is, zou ikzelf ook opteren voor een Single-card opstelling.


Het is in veel gevallen performanter om twee kaarten te steken, maar je zit met:


- Meer warmteontwikkeling
- Meer geluid (lawaai soms)
- Hoger verbruik (vaak)
- De usual spellen die Crossfire baggerslecht ondersteunen / Soms crappy CrossfireXprofiles


Heb zelf Crossfire zitten en ik zou dan eerder opteren (bij een nieuwe pc!) voor een krachtige kaart te kopen in combinatie met een kwalitatieve, toekomstgerichte voeding. Zodat je in de toekomst, wanneer je systeem niet meer zo heel goed kan bijbenen, een tweede kaart kan bijsteken (in dit geval zou dat dan een 7950 zijn en zou je best een kwalitatieve(!) 650watt voeding steken.)

Ik zie, momenteel, crossfire eerder als een upgrade, niet als een vast onderdeel van een nieuwe setup. Zo had ik beter in plaats van meteen CF5770 te gaan bijvoorbeeld in der tijd een enkele 5850 gestoken en nu een tweede bijgeplaatst.
ok bedankt dus ik ga voor een single
Videokaarten | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen
zijn deze allemaal vershillend want er zijn er zoveel en wat is de beste?

Musk

Legacy Member
Het merkt maakt (imo) niet zoveel uit. Ikzelf ga steeds voor de goedkoopste. Bij sommige zit er bijvoorbeeld een gratis spel, bij andere is er betere garantie, nog andere hebben aftermarket cooling... Bekijk een beetje wat je aanstaat, veel maakt het niet uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan