Archief - Hulp nodig met computer onderdelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Die g.skills zijn even goed, je gaat dan wss wel slot 1 verliezen met die macho. Besef gewoon dat het wel 10€ is die puur naar de looks gaan van een onderdeel dat je met moeite/niet ziet zitten (zonder side window zie je dat gewoon niet zitten, en zelfs met een window ga je al sjans moeten hebben om er 1 te zien zitten door de koeler).

phate_13

Legacy Member
Als het je niet uitmaakt, dat is jouw keuze natuurlijk. Ik probeer gewoon altijd naar de beste prijs/prestatie terug te grijpen. Al zou ik, "als dat niet zoveel uitmaakt" mijn geld, persoonlijk, eerder verder in de kast/voeding investeren. Dat zijn onderdelen die verscheidene systemen kunnen overleven, zeker als deze van hoge kwaliteit zijn. Daarom zijn deze, naar mijn mening, meer de extra investering waard. :)

nightmarex13

Legacy Member
mdgf zei:
Die g.skills zijn even goed, je gaat dan wss wel slot 1 verliezen met die macho. Besef gewoon dat het wel 10€ is die puur naar de looks gaan van een onderdeel dat je met moeite/niet ziet zitten (zonder side window zie je dat gewoon niet zitten, en zelfs met een window ga je al sjans moeten hebben om er 1 te zien zitten door de koeler).

daar heb je wel gelijk in dus deze heb ik verwisseld Profiel van nightmarex13 | Tweakers.net Tweaker Gallery

phate_13 zei:
Als het je niet uitmaakt, dat is jouw keuze natuurlijk. Ik probeer gewoon altijd naar de beste prijs/prestatie terug te grijpen. Al zou ik, "als dat niet zoveel uitmaakt" mijn geld, persoonlijk, eerder verder in de kast/voeding investeren. Dat zijn onderdelen die verscheidene systemen kunnen overleven, zeker als deze van hoge kwaliteit zijn. Daarom zijn deze, naar mijn mening, meer de extra investering waard. :)

ok ik zal eens kijken voor een beter kast en voeding

phate_13

Legacy Member
Je mag ook gerust de edit knop gebruilken hoor. ;)

En voor alle duidelijkheid : Dat zijn best wel al een degelijke kast en voeding. Maar als je iets hebt van, ik wil nog wel wat meer geld investeren in de pc, dan is dat het enige wat ik nog kan bedenken dat het "waard" is om in te investeren. CPU, GPU, moederbord, geheugen, ... kunnen niet merkbaar beter.

Dat doet me er aan denken : Wat voor randapparatuur heb je momenteel? Scherm, toetsenbord, geluidsinstallatie, ... dat zijn nog plaatsen waar je altijd extra in kunt investeren.

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
Je mag ook gerust de edit knop gebruilken hoor. ;)

En voor alle duidelijkheid : Dat zijn best wel al een degelijke kast en voeding. Maar als je iets hebt van, ik wil nog wel wat meer geld investeren in de pc, dan is dat het enige wat ik nog kan bedenken dat het "waard" is om in te investeren. CPU, GPU, moederbord, geheugen, ... kunnen niet merkbaar beter.

Dat doet me er aan denken : Wat voor randapparatuur heb je momenteel? Scherm, toetsenbord, geluidsinstallatie, ... dat zijn nog plaatsen waar je altijd extra in kunt investeren.

moet ik ook nog aankopen daarom dat ik niet zoveel geld in deze pc wil steken
ik heb case en voeding veranderd is dit beter http://tweakers.net/gallery/437838#tab:wenslijst

Vic 40+

Legacy Member
Een review van die macho,daar wordt ook verteld hoe die het best geplaatst moet worden en wat je er eventueel bij nodig hebt,voornamelijk een behoorlijk lange kruiskop schroevendraaier met magnetische kop wordt genoemd.
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler | Thermalright,Macho HR-02,CPU Cooler,High-Performance,Heatsink,Reviews,David Ramsey,Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler High-Performance Heatsink Review by David Ramsey
Er wordt ook aandacht gegeven aan de ruimte met betrekking tot de ramslots,wat per moederbord kan verschillen natuurlijk.

phate_13

Legacy Member
Case is zeer persoonlijk natuurlijk, dus is moeilijk om op te reageren, persoonlijk vind ik die HAF's maar niets.
Qua voeding : Meer Watt =/= beter. Kijk eerder naar de Seasonic X series of Corsair AX reeks.

Vic 40+

Legacy Member
Ik denk dat phate_13 bedoelt dat je beter een voeding zoals de volgende kan nemen of een vergelijkbare van corsair,
Seasonic X-660 80+ Gold prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

In de volgende kan je zien dat zo'n systeem als wat je nu bij mekaar zoekt niet zo allemachtig veel verbruikt en dat 850 watt wel veel van het goede is.Let op in de volgende link dat de waarden voor een heel systeem zijn,
AMD Radeon HD 7970 review | Hardware.Info Nederland

Wat die kast betreft moet jij het voornamelijk mooi vinden en je moet genoeg ruimte hebben en dat heeft die haf wel.Lees er anders eens een review over of zelfs twee.

nightmarex13

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Ik denk dat phate_13 bedoelt dat je beter een voeding zoals de volgende kan nemen of een vergelijkbare van corsair,
Seasonic X-660 80+ Gold prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

In de volgende kan je zien dat zo'n systeem als wat je nu bij mekaar zoekt niet zo allemachtig veel verbruikt en dat 850 watt wel veel van het goede is.Let op in de volgende link dat de waarden voor een heel systeem zijn,
AMD Radeon HD 7970 review | Hardware.Info Nederland

Wat die kast betreft moet jij het voornamelijk mooi vinden en je moet genoeg ruimte hebben en dat heeft die haf wel.Lees er anders eens een review over of zelfs twee.

phate_13 zei:
Case is zeer persoonlijk natuurlijk, dus is moeilijk om op te reageren, persoonlijk vind ik die HAF's maar niets.
Qua voeding : Meer Watt =/= beter. Kijk eerder naar de Seasonic X series of Corsair AX reeks.
ik heb de voeding veranderd Profiel van nightmarex13 | Tweakers.net Tweaker Gallery
en nu nog een ander case of is deze goed?
http://tweakers.net/pricewatch/2968...90-ii-advanced-(usb-30-version).html#tab:info andere vind ik wel wat te duur degene die ik toch vind
ik ga bij HAF 932 blijven ik vind dit nog een mooie case

nog 1 vraagje heb ik geen harde schijf nodig?

wat denken jullie van dit moederbord? http://tweakers.net/pricewatch/254070/gigabyte-ga-x58a-ud3r.html

en dit http://tweakers.net/pricewatch/239332/intel-core-i7-950-boxed.html

mdgf

Legacy Member
Vanwaar komt dat 1366 platform ineens :wtf:?
Das een serieus stuk slechter en duurder dan een i5 2500k...

Een HDD moet je niet persé hebben (je zit al met een SSD), maar je zult wss wel meer opslagruimte nodig hebben me dunkt.

nightmarex13

Legacy Member
mdgf zei:
Vanwaar komt dat 1366 platform ineens :wtf:?
Das een serieus stuk slechter en duurder dan een i5 2500k...

Een HDD moet je niet persé hebben (je zit al met een SSD), maar je zult wss wel meer opslagruimte nodig hebben me dunkt.

ik was wat aan het kijken en nog eens ik ken er niet zoveel van zoals u ziet:p
met 128gb ga ik denk ik wel niet toekomen

zou ik dit er dan nog bijkopen?
Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
en qua voeding is dit goed?
Seasonic X-660 80+ Gold prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
of deze
Corsair HX850W prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

phate_13

Legacy Member
Die Seasonic is één van de beste voedingen op de markt.

En waarom een kleine harde schijf voor in die pc?

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
Die Seasonic is één van de beste voedingen op de markt.

En waarom een kleine harde schijf voor in die pc?

voor het budget het is nu al meer dan dat ik gepland had

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik bedoel, fysiek klein. Dat is een laptop harde schijf.
wist ik niet:)
Vic 40+ zei:
Als je er nog een harde schijf voor opslag bij wilt plaatsen neem dan zoiets als de volgende,
Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

ok:)

jullie zijn echt bedankt om te helpen!

ik heb gezien dat de HD7970 uit is zoals je zij phate_13
en is dit dan een goede setup? voor battlefield 3 op ultra settings? of kan het nog iets goedkoper voor de zelfde prestaties want het is al wat meer dan ik in gedachte had (niet noodzakelijk iets anders maar ik wou het toch maar eens vragen)
Profiel van nightmarex13 | Tweakers.net Tweaker Gallery

phate_13

Legacy Member
De HD6950 is al voldoende voor ultra settings. Het hangt er maar vanaf hoeveel fps je behoopt te halen (en op welke resolutie je wenst te spelen).

Maar ja, als je niet langer kunt wachten, dan is dat geen slechte keuze om bijna 60fps te behalen in BF3 (@ 1920*1080 Ultra) zonder crossfire/SLI. Met crossfire zul je immers wel reeds betere resultaten kunnen behalen.

En het hangt er vanaf van wat je wilt betalen.

Zijn gewoon veel afwegingen aan.

nightmarex13

Legacy Member
phate_13 zei:
De HD6950 is al voldoende voor ultra settings. Het hangt er maar vanaf hoeveel fps je behoopt te halen (en op welke resolutie je wenst te spelen).

Maar ja, als je niet langer kunt wachten, dan is dat geen slechte keuze om bijna 60fps te behalen in BF3 (@ 1920*1080 Ultra) zonder crossfire/SLI. Met crossfire zul je immers wel reeds betere resultaten kunnen behalen.

En het hangt er vanaf van wat je wilt betalen.

Zijn gewoon veel afwegingen aan.
en wat is dat dan die crossfire?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan