Archief - High(er)-end PC check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lowscore

Legacy Member
phate_13 zei:
Qua airflow moet je je geen zorgen maken bij eender welke high-end case hoor. :) Enkel indien je voor een stiller model (Bv. Antec Performance One P183) zou gaan zal het wat "minder" zijn, maar zeker ook nog altijd ruim voldoende.

Zo'n Antec Sonata III is inderdaad wel nog iets anders, zeker voor zo'n high-end setup.

Argh. Heb me vergist, mijn huidige case is de Antec Performance One P182. Niet een Sonata III.

phate_13

Legacy Member
Zou thans ook deftig genoeg moeten zijn, maar is natuurlijk wel meer op stilte gericht.

lowscore

Legacy Member
kimdesterck zei:
Mag k vragen waarom je u de oem versie(s) beklaagd hebt?

Om de simpele reden dat de licentie gebonden is aan 1 computer. Zo heb ik niets gehad aan mijn bestaande oem XP versie toen ik met een nieuwe computer een dual-boot systeem wou maken voor betere compatibiliteit. En aan een legale ouder versie geraken bleek niet zo simpel. Zo zijn er nog momenten geweest dat ik gebonden zat aan m'n oem versie terwijl ik liever mijn OS op een nieuw systeem wou installeren.

En ik vertrouw Windows 8 voor geen haar. :unsure:

Vic 40+

Legacy Member

lowscore

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Qua koelers kan je eens kijken bij het volgende rijtje,
Lucht:
ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Processor - Thermalright True Spirit
ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Processor - Thermalright HR-02 Macho
ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Processor - Thermalright Silver Arrow RT
Water:
ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Processor - Antec KÜHLER H2O 620

De beste is de duurste,maar zoek er eens wat reviews over op en maak zelf een beslissing wat de beste prijs/prestatie verhouding voor jou is.

Die Thermalright HR-02 Macho zien er wel ok uit, en krijgt op Guru3D ook een zeer goede aanbeveling. Thanks!

Afgestapt van het idee om mijn oudere PC te kannibalizeren.

De OP is bij deze aangepast en enkele componenten veranderd naar aanleiding van enkele aanbeveling in deze thread.

Over het Mobo ben 'k nog steeds niet uit... Een nieuw toetsenbord en muis moet er ook nog bij.

phate_13

Legacy Member
Nog altijd een veel te duur moederbord welke geen meerwaarde oplevert. ;)

lowscore

Legacy Member
phate_13 zei:
Nog altijd een veel te duur moederbord welke geen meerwaarde oplevert. ;)

Ik ben nu aan 't kijken naar moederborden die ook PCI-express 3.0 compatibel zijn én voor Crossfire/SLI minimum x8/x8 bieden. Wellicht heeft GEN3 compatibiliteit wel meerwaarde als ik in de toekomst een nieuwere GPU wil?

Voordeel van de huidige gekozen mobo is dat het aantal banen in Crossfire/SLI x16/x16 blijft ipv terug te vallen op x8/x8. Met huidige kaarten niet belangrijk, maar in de toekomst waarschijnlijk meer en meer. Overclocken gaat ook gemakkelijk met die kaart én goed blijkbaar. In hoeverre dat allemaal uitmaakt...

Toevallig geen suggesties?

phate_13

Legacy Member
Zoals je zegt : Nu is dat nog niet interessant. Dus om dan het dubbel te gaan betalen er voor, dat is ook te gek. Betaal dan nu gewoon 150 en wanneer je meer nodig hebt, koop dan een nieuw moederbord van 150 euro. Dan zul je dan zelfs wellicht nog meer nieuwe functies hebben.

En zoals ik reeds voorgesteld had : ASUS P8Z68-V / GEN3 ;)

lowscore

Legacy Member
phate_13 zei:
En zoals ik reeds voorgesteld had : ASUS P8Z68-V / GEN3 ;)

Okidoki. Aangepast. :)

Zou ik het durven deze keer de assemblage zelf te doen? Heb ik dan nog iets nodig (koelpasta voor de CPU fan)?

lowscore

Legacy Member
Een -tussen haakjes- "downgrade" uitgevoerd van een i7-2600K naar een i5-2500K vermits de PC nu enkel voor te gamen dient. Daarmee komt het totaal op een schappelijkere 1740 euro. (Nog geld genoeg uiteraard.)

System recap

phate_13

Legacy Member
Als hij enkel dient om te gamen is 8GB ram ook al ruim genoeg overigens.

Lan

Legacy Member
GPU hangt ervan af. Blijf je op 1920x1080 of 1920x1200 gamen dan meer dan oke met een 7970. Ga je naar een 2560x1440 of 2560x1600 dan komt een 2e kaart van pas indien je ultrahoog wil blijven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan