Archief - High end surround.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Is het voor films? Niet twijfelen, kopen. SVS hebben zowat de beste home-cinema subwoofers around.

ComputerVISTA

Legacy Member
jeroenvde zei:
2de hands projector kopen en watercoolen die handel! :)


Ow, das nieuw! Kan dat? Ja met alle warme onderdelen moet dat gaan maar de lamp wordt warm en daarvoor hebben ze ene ventilator nodig en een lamp waterkoelen zie ik niet echte gebeuren ;)

Maar als je het meent graag wat uitleg hoor, ben zeer geintresseert!

jeroenvde

Legacy Member
lol da ga ni denkk ze :p was een grapke.

Of moet zijn da ze lampen maken met een glazen buiske rond waardoor dan water loopt :p maar die temp verschille zullen te groot worden dan waardoor het glas springt... voorspel ek :p

Skoebiedoe

Legacy Member
Nee hoor dat bestaat.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de lampen gebruikt in de cinema "watergekoeld" werden.

duploxxx

Legacy Member
computer xp zei:
Ik ben mijn rear speakers gisteren gaan halen, en ik wou even zeggen dat dit alweer ene bewijs is dat het goed en spotgoedkoop kan in vergelijking met de populaire merken:

http://users.pandora.be/matenhen/audioprofessional.pdf

Zo 2 rakkers voor slechts 40 euro!

als ge high end wilt en vraagt moete ook daar dan gaan zoeken he....
hetgeen ge hier geeft is budget serie

mijn setup min of meer midrange-highend
harman kardon AVR 8500
http://www.areadvd.de/hardware/harmankardonavr8500.shtml
Kef reference1 front
kef reference1 back
en dit alles met kimber kabel

duploxxx

sub en mid moet ik nog es verder zoeken als ik tijd heb

Sphinkx

Legacy Member
Thorens zei:
Is het voor films? Niet twijfelen, kopen. SVS hebben zowat de beste home-cinema subwoofers around.

Is inderdaad voor films. Ik speel geen CD's, heel misschien eens radio. Heb zelfs geen CD speler aangesloten op mijn versterker...

Als boxen heb ik B&W 603 en 602. Versterker is een Marantz. Zou een leuke combi kunnen zijn volgens mijn (leken)kennis...

Dakantochnie

Legacy Member
duploxxx zei:
als ge high end wilt en vraagt moete ook daar dan gaan zoeken he....
hetgeen ge hier geeft is budget serie
Als ik comp xp mag geloven zijn die AP's toch wel net iets beter als budgetspeakers hoor...

Thorens

Legacy Member
duploxxx zei:
als ge high end wilt en vraagt moete ook daar dan gaan zoeken he....
hetgeen ge hier geeft is budget serie

mijn setup min of meer midrange-highend
harman kardon AVR 8500
http://www.areadvd.de/hardware/harmankardonavr8500.shtml
Kef reference1 front
kef reference1 back
en dit alles met kimber kabel

duploxxx

sub en mid moet ik nog es verder zoeken als ik tijd heb
Het moet niet veel geld kosten om goed te zijn :tongue:
Trouwens, ik durf erg betwijfelen of je ooit Audio Professional speakers hebt gehoord.


Wat is midrange-highend trouwens? Wat ik daar zie is de goede midrange, hoor.

jeroenvde

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Nee hoor dat bestaat.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de lampen gebruikt in de cinema "watergekoeld" werden.

damn:( dacht ek is me iets rijk te worden...
bestaat het al:(

:offtopic: srr

ComputerVISTA

Legacy Member
duploxxx zei:
als ge high end wilt en vraagt moete ook daar dan gaan zoeken he....
hetgeen ge hier geeft is budget serie

mijn setup min of meer midrange-highend
harman kardon AVR 8500
http://www.areadvd.de/hardware/harmankardonavr8500.shtml
Kef reference1 front
kef reference1 back
en dit alles met kimber kabel

duploxxx

sub en mid moet ik nog es verder zoeken als ik tijd heb

Dit is alles behalve budget lol, dit zijn 30 jaar oude en heel deftige hifi speakers die je nu gerust in de categorie high end mag plaatsen daar die categorie vroeger niet eens bestond. Niks te budget dus en prijs heeft hoegenaamd niks te maken met of het nu hifi of nofi is.

Persoonlijk wil ik u spullekes wel eens tegen de mijne zetten, voorlopig enkel de klasse A amp met teac vrds 10 cd speler en de 2 audio professional ap45's. Is zien wat wat is maar ik kan het eindresultaat al raden dara ik kefs niet plezant vindt om naar te luisteren.

Uw oordeel over dit is maar magertjes hoor.

(die rears die ik liet zien koste trouwens vroeger met de inflatie bijgerekend een long uit je lijf dus budget, no way)

Skoebiedoe

Legacy Member
Kan inderdaad zijn dat dat vroeger High-end was maar het kan ook zijn dat het in vergelijking met de high-end nu eerder een midrange is héé.


ik ga me daar niet over uitspreken want ik heb het merk nooit gehoord en ken het niet echt.
Maar klinken studio monitors niet te hard(en dan heb ik het niet over het volume) voor gewoon thuisgebruik?

duploxxx

Legacy Member
computer xp zei:
Dit is alles behalve budget lol, dit zijn 30 jaar oude en heel deftige hifi speakers die je nu gerust in de categorie high end mag plaatsen daar die categorie vroeger niet eens bestond. Niks te budget dus en prijs heeft hoegenaamd niks te maken met of het nu hifi of nofi is.

Persoonlijk wil ik u spullekes wel eens tegen de mijne zetten, voorlopig enkel de klasse A amp met teac vrds 10 cd speler en de 2 audio professional ap45's. Is zien wat wat is maar ik kan het eindresultaat al raden dara ik kefs niet plezant vindt om naar te luisteren.

Uw oordeel over dit is maar magertjes hoor.

(die rears die ik liet zien koste trouwens vroeger met de inflatie bijgerekend een long uit je lijf dus budget, no way)


mja het woord "budget" was er misschien wat over inderdaad. en nee ik heb ze nooit gehoord maar boxen van die ouderdom heb ik mijn vragen bij, met uw klasse A versterker. zal wel degelijk zijn van geluid, ge hebt er ineens een verwarming bij. (is trouwens ook bij men harman)

maar kan je niet vergelijken met een hedendaagse setup.

ivm met kef. luistergenot kies je zelf, das een keuze ik ben van mijn setup content. maar "het geluid" valt en staat met boxdraad en interlinks.

Ironpole

Legacy Member
Ik denk net aan iets, zorg ervoor dat ge uwe projector stevig vast maakt, misschien zelfs met vijzen ofzo. Want met zo'n versterker ben ik er zeker van dat ge storende trillingen van uw beeld gaat hebben als uwe projectoor meeschudderd.

Dakantochnie

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Kan inderdaad zijn dat dat vroeger High-end was maar het kan ook zijn dat het in vergelijking met de high-end nu eerder een midrange is héé.
Huh?

Sorry hoor, maar dat vind ik redelijk harde bs. Goed materiaal blijft goed materiaal, of dat nu 1 jaar of 40 jaar oud is.
Er zijn trouwens geen echte grenzen verlegd door de jaren heen hoor, integendeel zelfs.

duploxxx zei:
maar boxen van die ouderdom heb ik mijn vragen bij, met uw klasse A versterker. zal wel degelijk zijn van geluid, ge hebt er ineens een verwarming bij. (is trouwens ook bij men harman)

maar kan je niet vergelijken met een hedendaagse setup.
Maar waarom toch? Denk jij nu echt dat ze in die tijd niet wisten wat goede klank was? Ze wisten maar al te goed (dat wisten ze -naar mijn smaak toch- al 46 jaar geleden toen mijn paar geproduceerd werd).

Natuurlijk valt dat qua klank te vergelijken met een hedendaagse setup, ik ben er zeker van dat je omver valt hoe goed zo'n dingen wel kunnen zijn.

Nieuw is absoluut niet altijd gelijk aan beter, wel aan duurder.

Skoebiedoe

Legacy Member
dakantochnie zei:
Huh?

Sorry hoor, maar dat vind ik redelijk harde bs. Goed materiaal blijft goed materiaal, of dat nu 1 jaar of 40 jaar oud is.
Er zijn trouwens geen echte grenzen verlegd door de jaren heen hoor, integendeel zelfs.

Spreek ik u toch wel tegen hoor.
Ik heb hier een bandopnemer van Kenwood staan die in zijn tijd (dus 30 jaar terug) high-end was maar als je deze nu naast een nieuwe zou leggen zal dat bijlange gene high-end meer zijn hoor.Net zoals ik hier een versterker heb liggen.Deze was high-end maar tegenover de nieuwe versterkers gaat hem toch veel moeten toegeven hoor.
Kwestie van techniek en elektronica is er juist enorm veel op vooruit gegaan.

Luidsprekers kunnen daar inderdaad mischien iets minder last van hebben maar daar staat de techniek ook niet echt stil.
Soit ga er niet verder over discusieren want dat is toch een straatje zonder einde.

ComputerVISTA

Legacy Member
duploxxx zei:
mja het woord "budget" was er misschien wat over inderdaad. en nee ik heb ze nooit gehoord maar boxen van die ouderdom heb ik mijn vragen bij, met uw klasse A versterker. zal wel degelijk zijn van geluid, ge hebt er ineens een verwarming bij. (is trouwens ook bij men harman)

maar kan je niet vergelijken met een hedendaagse setup.

ivm met kef. luistergenot kies je zelf, das een keuze ik ben van mijn setup content. maar "het geluid" valt en staat met boxdraad en interlinks.

Techniek blijft hetzelfde en alles speakers zijn gereconed, ge denk toch niet dat die oude speakers nog iets waard waren? Spoelen om zeep, randen verduurd en nu zijn ze weer zo goed als nieuw zonder dat er iets uitelrijk is veranderd. Ik heb trouwens al veel setjes gehoord die bloody veel geld kosten wara ze de term high end op plakken die in de verste verte niet zo goed spelen als mijn oude shit. Wees gerust dit kan je met gemak in de categorie high end gooien.

En idd een verwarming en electriciteits zuiper is het zeker :rofl:

Dakantochnie

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Spreek ik u toch wel tegen hoor.
Ik heb hier een bandopnemer van Kenwood staan die in zijn tijd (dus 30 jaar terug) high-end was maar als je deze nu naast een nieuwe zou leggen zal dat bijlange gene high-end meer zijn hoor.
Hoe kan je dat nu vergelijken? Er worden helemaal geen bandopnemers meer gemaakt? :confused:
Trouwens, Kenwood bandopnemers is nu niet echt high-end he, als we het nu nog eens over Revox of zo zouden hebben...

Skoebiedoe zei:
Net zoals ik hier een versterker heb liggen.Deze was high-end maar tegenover de nieuwe versterkers gaat hem toch veel moeten toegeven hoor.
Kwestie van techniek en elektronica is er juist enorm veel op vooruit gegaan.
Dat is dan gewoon nooit high-end geweest. High-end materiaal van 40 jaar geleden moet totaal niet onderdoen voor het huidige high-end materiaal.
De techniek is er zeker niet op verbeterd qua degelijkheid (kijk maar naar de eeuwig spelende Marantz versterkers), en de elektronica verpest de klank dikwijls meer (met soundprocessors) dan dat het hem goed doet.

Skoebiedoe zei:
Luidsprekers kunnen daar inderdaad mischien iets minder last van hebben maar daar staat de techniek ook niet echt stil.
Soit ga er niet verder over discusieren want dat is toch een straatje zonder einde.
Allee komaan zeg. Het enigste wat men tegenwoordig beter kan als vroeger is uit kleinere luidsprekers wat meer uit krijgen doormiddel van hoorntjes en software. Maar of de algemene klank en prestaties bij degelijke boxen er op is verbeterd? Ik denk het niet nee, ik ben er zelfs redelijk zeker van.

duploxxx

Legacy Member
Thorens zei:
Oh nee, het is ZO eentje ... :ironic:
Aan kabelfetish doen wij niet mee.

:rofl: :rofl: manman moeten we dan nog over audio spreken?.
zoek maar es een reviewke van kimber 4TC 8TC. ik heb 8tc voor front,sub,mid en 4tc voor rear..

@computer xp als ge ze voledig hebt laten vernieuwen dan sluit ik me zeker bij u aan. ge gaf den indruk dat ze 30j oud waren .... of ze dan high of low-end zijn komt het er niet meer op aan....

alhoewel ik ze niet ken nog gehoord zal ik er wel es op zoeken.

er zijn er wel meer die een KEF reference+Harman/kardon een geschikte combinatie vinden btw en het bevalt me wel. alvorens voor surround te gaan heb ik meerdere testen gedaan met verschillende versterkers van merken alchemist/music fidelity/NAD etc

http://www.areadvd.de/hardware/kefreference.shtml

duploxxx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan