Archief - High end surround.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoebiedoe

Legacy Member
Bedenk wel dat een barco gemakkelijk 60 Kg kan wegen.
Waarom 2 subs voor surround wanneer 1 al meer dan voldoende is.
Is uwe sub muzikaal gericht of echt meer voor filmgeluid (zoals svs).

Waarom uw rears zover naar achter?(staan gewoonlijk opzij achter u)

Als je echt geluid vanachter u wilt horen zul je naar een 7.1 moeten gaan.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ben ik allemaal van op de hoogte en zeker dat gewicht. Van de subs is omdat ik een evenwijdig beeld wil. De subs zijn door hun hoorn vrij gericht, vandaar dus. Sub is ook enkel voor surround dus film, voor muziek zijn het enkel de 2 fronts in stereo die zullen spelen.

En de rears, dat wordt zoeken. Ik hebz e dara gewoon gezet gewoon om te zetten :p

Eens alles er staat zal het zoeken worden eer alles deftig zal staan.

ComputerVISTA

Legacy Member
Bon: We hebben een probleem. De 2 subs zijnop hun volle even benut geweest, ik ken hun kracht in open lucht maar niet in een kleinere kamer....

O_o

Beneden dreunde alles mee. En er zijn 2 stukken kalk naar beneden gekomen van't plafond. Ook boven zijn er in de keuken 2 glazen gevallen die van de trillingen van't aanrecht kwamen en last but not least hobbelde gans de vloer mee op het 1ste verdiep en ik heb het niet over trillen maar echt op en neer gaan.

Ze zijn goed gekeurd :evil:

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo een kracht gehoord in 1 ruimte .... 'k was zelf wa verschoten wat een punch ik in men gezicht kreeg.

MetalG

Legacy Member
pc xp !

mag ik is een filmke komen zien met mijn vriendin :unsure: ? ^^

(you can watch too if you want to ! ) :p

damn nice gerief zuh ^^

ma mijnen bruinen kan da atm ni trekken ;D

(kga volgende week werken maar moet nog 300 € aan mn ouders :( dus hou ik maar 160 € over )

maar ooit heb ik ook zon gerief ! !

ComputerVISTA

Legacy Member
160 euro kvrees ervoor dat ge der iets deftig gaat voor hebben, misschien wat 2de hands kabels of zo :s


btw: als ik u vriendin mag hebben mag dat ja :D

ComputerVISTA

Legacy Member
:rofl:

Vandaag een pro versterker op aangesloten en full throttle gespeeld.... De luster is uit het plafond gekomen en tegen de vlakte gegaan :rofl: :rofl: Mijn gezicht op dat moment was volgens mijn broer die me stond aan te juichen goud waard :D

Ze stonden gisteren nog op een gewone hifi versterker van 2 x 60 watt rms. Nu op een crown versterker....

Dus ge kunt ze altijd inhuren voor licht afbraakwerk

In alle geval: Op een normaal vollume geven ze de nodige punch die heel snel en zeer gericht door de hoorns komen. Dus op hifi niveau klinken ze best goed met de juiste versterker er achter. Ben er wel achter gekomen dat ze de nodige kracht nodig hebben als versterker dat ze dan nog net iets sneller gaan spelen en waardoor ik dus geen low rumble effect krijg wat ik niet wens.

Straks komt er iemand langs om mij zijn dolby processor te lenen en dan zien we hoe het vlot met films.

simpele duif

Legacy Member
ik zou toch nog even nadenken over die projector
je zit daar nu met het van het qua geluid, en dan zou je daar een lawaaierige bakn vlak achter je hangen...
als ik van jou was zou ik eerder kijken voor een plasmascherm ofzo

ComputerVISTA

Legacy Member
Plasma moet al ver staan om imo goed te zijn en een projector + scherm is imo groter en sneller beter kwa kwali zonder de enorme prijs.

maar maakt dat echt zoveel lawaai? Das de vraag want ik weet het in feite niet.

Dakantochnie

Legacy Member
De koelers van goedkope projectoren maken (alhoewel het van het merk afhangt natuurlijk) toch wel heel wat lawaai. Ik vraag me dus af of pro materiaal (dat waarschijnlijk veel warmer zal worden) niet nog een pak meer lawaai gaat maken. :s

ComputerVISTA

Legacy Member
Tja een versterker maakt ook een gezoem he... Nuja of als je dat nog erg gaet horen tijdens een film is me wel de vraag maar natuurlijk liever niet he.

Misschien een oplossing vinden daarvoor?

Thorens

Legacy Member
Komaan jongens, projectors maken heus niet zoveel lawaai, hoor. Ook duurdere Barco's maken bijna geen lawaai. Het zijn juist de goedkopere budgetmachientjes die veel lawaai maken omdat daar dan op bespaard wordt.

Thorens

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Als je echt geluid vanachter u wilt horen zul je naar een 7.1 moeten gaan.
Surely not. Met zo een goede 5.1 krijgt hij de kamer heus wel gevuld. Beter een goede 5.1 als een slechte 7.1.

Skoebiedoe

Legacy Member
Thorens zei:
Surely not. Met zo een goede 5.1 krijgt hij de kamer heus wel gevuld. Beter een goede 5.1 als een slechte 7.1.


Heb het niet over de kamer vulling maar over de plaatsing van zijn rearspeakers.
Maar een goed afgestelde 7.1....


Nog een klein vraagje.Zijn uw subs dan passief ?

Dan een beamer kan inderdaad fluisterstil zijn hoor en die hangt niet direct boven uw hoofd maar eerder een klein metertje daar boven.
Gewoonlijk heb je altijd wel ergens muziek of dialoog in een film en als er eens een stil momment komt dan werkt dat niet storend.
Trouwens een plasma kan ook actief gekoeld zijn.

Barco's kunnen inderdaad wel iets lawaaieriger zijn omdat deze met buizen werkt maar de meesten lossen dit op door er gewoon een hushbox(doos met dempingsmateriaal) over te maken.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ja de subs zijn absoluut passief, er zit zelf geen filter in en die moet er ook nog komen een crossover of ook een aparte processor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan