Archief - High End PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

robbygoescrazy

Legacy Member
Hey iedereen

Ik wil graag zelf een computer in elkaar steken. Aangezien dit mijn eerste keer zou ik graag wat raad van jullie willen of mijn keuzes wel in orde zijn.

Deze samenstelling is bedoeld om later nog een 2de GTX 560 in SLI toe te voegen. Ik heb de case weggelaten omdat ik nog geen echt idee heb wat te kopen. Een fractal design XL of een NZXT phantom lijkt me groot genoeg voor de grote grafische kaarten in te plaatsen maar toch vraag ik me nog af of de airflow hier goed zijn werk kan doen? Ik heb ook nog gehoord over de Bitfenix Outlaw die binnenkort wordt uitgebracht. Hierbij staat het moederbord ondersteboven in de case waardoor de graka's veel beter gekoeld worden maar de processor wel iets warmer wordt. Wat vinden jullie de beste keuze qua case dan?

Ik vind tot nu toe dat Salland de goedkoopste winkel is om mijn hardware te kopen. Als jullie een beter idee hebben om mijn hardware zo goedkoop mogelijk aan te kopen laat zeker van jullie horen dan. Hieronder vinden jullie de onderdelen die ik wil aankopen.

De computer zal voornamelijk dienen om goede grafische prestaties te leveren.

Dit de foto van de bestelling.
http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/9/24906093357-orig.png

Thx & Greetz!

zwiep858

Legacy Member
Geen voorstander van AMD? Want de HD 6950 is denk ik wel beter als je later eens crossfire wilt steken.

azertyalex

Legacy Member
Das wel goedkoop zunne, 157euro voor cpu. Ik heb 180 betaald

robbygoescrazy

Legacy Member
@zwiep858: De prestaties van de HD 6950 zijn ook wel lichtjes beter dan die van de 560 maar ik betaal dan ook weer bijna 50 euro meer voor de 6950. Ik ga toch nog wachten op andere reacties vooraleer ik die wissel doe.

@azertyalex: De CPU kost 157,13*1.19=186,98 euro. De prijs die je daar ziet is exclusief btw. Waar heeft u uw aankopen gedaan?

phate_13

Legacy Member
Voor een dual-card opstelling zou ik toch zeker voor de HD6950's gaan om 2 redenen:

Crossfire werkt beter dan SLI. Er wordt percentueel een grotere winst behaald met de 2de kaart er bij te steken bij AMD kaarten dan bij Nvidia kaarten. In een game waarbij de GTX 560ti en HD6950 gelijk scoren, zal er een reëel prestatieverschil zijn tussen de 2 opstelling als je bij elk een kaart bijsteekt, in het voordeel van AMD.

2GB > 1GB. Bij een single card opstelling is 1GB voldoende (momenteel!), maar bij een dual-card opstelling, en zeker in de toekomst zal het extra geheugen zeker van pas komen.

azertyalex

Legacy Member
robbygoescrazy zei:
@azertyalex: De CPU kost 157,13*1.19=186,98 euro. De prijs die je daar ziet is exclusief btw. Waar heeft u uw aankopen gedaan?

op azerty.nl

robbygoescrazy

Legacy Member
azertyalex zei:

:D Waar is de "Vind ik leuk" knop? :p

phate_13 zei:
Voor een dual-card opstelling zou ik toch zeker voor de HD6950's gaan om 2 redenen:

Crossfire werkt beter dan SLI. Er wordt percentueel een grotere winst behaald met de 2de kaart er bij te steken bij AMD kaarten dan bij Nvidia kaarten. In een game waarbij de GTX 560ti en HD6950 gelijk scoren, zal er een reëel prestatieverschil zijn tussen de 2 opstelling als je bij elk een kaart bijsteekt, in het voordeel van AMD.

2GB > 1GB. Bij een single card opstelling is 1GB voldoende (momenteel!), maar bij een dual-card opstelling, en zeker in de toekomst zal het extra geheugen zeker van pas komen.

Oké bedankt, ik zal eens zien voor een 6950 dat zal er eentje van MSI of Asus worden.

zwiep858

Legacy Member
Ik raad u een Sapphire HD 6950 Dirt 3 edition aan, heb je meteen 2gb, zitten betere koelers op.

robbygoescrazy

Legacy Member
zwiep858 zei:
Ik raad u een Sapphire HD 6950 Dirt 3 edition aan, heb je meteen 2gb, zitten betere koelers op.

Oké, ik heb nog wat zitten nadenken over de juiste keuze van graka. Waarom verkies jij de dirt3 editie? Je kan deze niet unlocken naar 6970..
Ik wil gewoon graag eens horen waarom je die kaart zo aanbeveelt.

fortuneke

Legacy Member
prijs / kwaliteit

+ 7xxx reeks komt eraan , zou geen 6970 meer aanschaffen

robbygoescrazy

Legacy Member
fortuneke zei:
prijs / kwaliteit , en alle nieuwe kaarten kun je niet meer unlocken ( niet meer flashbaar naar 6970 )

Als je moest kiezen tussen een Sapphire HD 6950 dirt3 edition of een MSI HD6950 TwinFrozr III. De MSI is 28 euro duurder en heeft een hoge GPU en memory clock. Welke zou je dan kiezen? :p

fortuneke

Legacy Member
ik persoonlijk de MSI , dirt 3 is niks voor mij lol

voor anderen , zou ik zeggen ga voor de laagste prijs

mdgf

Legacy Member
Je kan deze niet unlocken naar 6970..
Dat gaat normaal met geen enkele recentere (gemaakt in de laatste paar maanden) kaart...

Als je moest kiezen tussen een Sapphire HD 6950 dirt3 edition of een MSI HD6950 TwinFrozr III. De MSI is 28 euro duurder en heeft een hoge GPU en memory clock. Welke zou je dan kiezen?
De dirt3, de koeler is niet veel slechter noch luider, hogere gpu en mem clocks kun je zelf doen, die dirt3 voucher kun je mss nog verkopen voor een paar € als je het zelf niet wilt.

Maar ga gewoon voor de goedkoopste, tenzij die dirt3 nog altijd zo goedkoop staat dat hij maar een paar euro duurder is dan de goedkoopste met een slechtere koeler.

robbygoescrazy

Legacy Member
Ik vind dat je gelijk hebt om die dirt 3 gewoon door te verkopen. Zo kan ik eigenlijk mijn prijs nog meer verlagen op de graka.

Thx for the advice!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan