Archief - High-end mouse

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Hallo iedereen,

Omdat ik toch menig uurtje per week achter de computer spendeer vind ik het de moeite waard om te investeren in een deftige muis. Heb lange tijd de Logitech Mx518 gehad en daar viel weinig op aan te merken. Idem dito voor de Razer Deathadder die ik momenteel bezit. Een persoonlijk nadeel aan zo ongeveer elke muis is wel dat ze nét iets te klein zijn voor mijn grote handen. Dat zorgt voor een een krampachtig geplooide middelvinger wanneer ik m'n muiswiel bedien.

De Razer die ik nu bezit is ongetwijfeld de beste muis die ik reeds heb gebruikt. Groot (helaas nét niet groot genoeg) en lekker nauwkeurig. Alleen voelt ze niet erg robuust aan (zou wel mogen voor dat geld) en qua aantal knoppen is het ook maar basic.

Soit, als er niets beter uit de bus komt blijf ik lekker bij m'n razer maar momenteel ben ik wel is aan het rondkijken voor alternatieven. Voorwaarde is dus dat het een grote muis moet zijn. Wanneer je googelt op 'mouse for big hands' kom je (heel) vaak uit bij de muis die ik momenteel gebruik, de Razer Deathadder. Maar na wat geklik kwam ik uit bij een wel erg futuristisch ogende muis, de R.A.T. 7 van Mad Catz (R.A.T. 9 is het draadloze broertje).

Een spuuglelijke, puberaal ogende muis als je het mij vraagt maar de reviews op youtube zijn wel lovend. En bovendien kan je de muis aanpassen aan de grootte van je hand, wat voor mij persoonlijk ideaal zou zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de R.A.T. en eventueel kunnen vergelijken met andere (high-end) muizen?

Natuurlijk is €94,90 niet niks, daarom ook dat ik eerst wat research wil doen, maar wel de moeite waard als ik eindelijk zou kunnen computeren zonder kramp in m'n middelvinger.

Alvast bedankt voor mogelijke replies!

B.T.

SXe

Legacy Member
Maak liever eens 1 nieuwe grote thread. Je hebt nu al 3 threads gemaakt in 2 dagen tijd...

Brick Top

Legacy Member
SXe zei:
Maak liever eens 1 nieuwe grote thread. Je hebt nu al 3 threads gemaakt in 2 dagen tijd...

Heeft toch niet meteen iemand last van, wel? De ene thread gaat over cases, de andere thread over het aankopen van tweedehands grafische kaarten en de derde gaat nu over muizen... Ik zie het probleem niet echt? Imo zou het veel slordiger/onoverzichtelijker zijn moest ik alles in een grote thread dumpen. Ervaring leert ook dat je vaak veel beter/uitgebreider advies krijgt wanneer je zulke zaken apart laat 'behandelen'. Mijn thread over cases lijkt dat te bewijzen, de informatie die daarin gepost is geweest, kan interessant zijn voor iedereen die meeleest op dit forum.

Maar als andere gebruikers zich ook storen aan mijn topics wil ik gerust aan een mod vragen om de boel te mergen hoor. :p

Twinturbo

Legacy Member
Heel simpel: hoe meer threads van jou op de 1ste pagina, hoe minder topics van andere mensen er zichtbaar zijn. Jij wordt dan meer geholpen dan andere mensen die amper of niet geholpen worden.

Het is slordige en minder overzichtelijk voor jou misschien, maar niet voor ons. Niets houdt je om in 1 dezelfde thread elke keer een update te doen van je setup na advies.

Als iedereen hier een topic zou maken voor elk onderdeel zou het hier snel een soep worden, nietwaar? :)

-BVR-

Legacy Member
Vreemd dat je met je middelvinger scrollt. Ikzelf heb ook redelijk grote handen, maar al zolang ik me herinner scroll ik met m'n wijsvinger :p

SXe

Legacy Member
BramVroy zei:
Vreemd dat je met je middelvinger scrollt. Ikzelf heb ook redelijk grote handen, maar al zolang ik me herinner scroll ik met m'n wijsvinger :p

²


En wat Twinturbo zegt is waar het om gaat :) Ik heb niks tegen u of uw threads ofzo hoor ;)

Brick Top

Legacy Member
Twinturbo zei:
Als iedereen hier een topic zou maken voor elk onderdeel zou het hier snel een soep worden, nietwaar? :)

Feit. Ik zal er op letten in 't vervolg.

BramVroy zei:
Vreemd dat je met je middelvinger scrollt. Ikzelf heb ook redelijk grote handen, maar al zolang ik me herinner scroll ik met m'n wijsvinger :p

Er zijn wel meer mensen die dat doen denk ik, misschien zelfs de overgrote meerderheid, dunno. Maar voor mij voelt dat erg onnatuurlijk en ik denk niet dat ik dat ooit nog ga kunnen veranderen. Wijsvinger voor linkermuis, middelvinger voor scrollwheel en ringvinger voor rechtermuis.

Welke muis heb jij dan? En geen probleem met verkrampte vingers en/of ambetante grip?

@SXE: Mijn excuses voor mijn misschien wat overdreven reactie, was zeker niet de bedoeling. Maar ik maak binnenkort wel een thread aan voor mijn nieuwe setup en zal daar dan al mijn vragen posten ivm onderdelen en randapparatuur. Dus no hard feelings? ;)

-BVR-

Legacy Member
Als je inderdaad je drie middelste vingers gebruikt ben je wel sneller waarschijnlijk maar ik gebruik wijsvinger voor linkermuisknop en scroll wheel en middelvinger voor rechtermuisknop. Nooit last van krampen.

Vroeger gebruikte ik een Microsoft Starck. Voor sommigen lijkt dit misschien een vreemde vorm te hebben, maar voor mij was die ideaal. Die is uiteindelijk stuk gegaan door niet voorzichtig genoeg ermee om te springen en nu heb ik een gewoon random logitech muiske (dat ook goed zijn werk doet hoor :)) Maar sinds ik van muis ben veranderd zijn mijn aim skills tijdens het gamen echt drastisch achteruit gegaan. Ik heb nooit de juiste sensitivity teruggevonden. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan