Archief - High End Allround PC - Check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-BVR-

Legacy Member
phate_13 zei:
Natuurlijk dat. Ik zeg toch juist dat 2 HD7970's ook zal lukken, maar dat je dan gewoon minder marge hebt. ;)

Qua stroomverbruik heb je de HD6950, dan de HD6970 die een stuk meer verbruikt en dan de HD7970 die nog een klein beetje meer verbruikt.

Dacht eerst dat je't over een enkele 7970 had, vond het al raar ;)

ChickenTik

Legacy Member
Ik ben momenteel enkel nog aan het twijfelen aan de case.
Die Fractal Design vind ik een zeer mooie case, maar de Corsair Carbide 500R spreekt mij ook wel aan. Die kan ik ook iets goedkoper krijgen (10 euro verschil). Zit er daar een groot verschil in koeling? Aangezien die Corsair meer gericht is op koeling precies?
handige vergelijking hier: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18330596

phate_13

Legacy Member
De Fractal Design is meer gericht op stilte. Als dat niet je belangrijkste vereiste is, ga dan gerust voor die Corsair, ook zeker een zeer deftige case!

ChickenTik

Legacy Member
Stilte is wel vrij belangrijk, dus dan beter toch de Fractal nemen.
Is die qua koeling te vergelijken met die Corsair?

phate_13

Legacy Member
Zal "minder" zijn wellicht, maar dat is allemaal relatief. Het zal zeker ruim voldoende zijn, je moet je daar zeker geen zorgen over maken.

Tharionos

Legacy Member
geachte ,

ik zou eens een kijke nemen bij TONES bvba

daar zal je ook je case vinden en als je nog student bent kan je zelfs in de vestiging te gent er 5 procent korting op krijgen


met vriendelijke groet

ChickenTik

Legacy Member
Ik heb net de componenten besteld, buiten de case en cpu koeler. Dit is de uiteindelijke build:

GRAKA HD7970 420,99
MOBO Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 100,82
RAM Corsair XMS3 1600mhz 4x2 36,94
CPU Core i5-2500K/3.3GHz 165,48
Voeding Antec TruePower New TP-750 101,43
SSD Samsung 830 Series 128mb 152,01
HDD WD Caviar Green WDBAAY0010HNC 1gb 82,26
CASE Fractal Design Define R3 Titan. Grey 99,9
CPU KOELER CM Hyper212 30
DVD WRITER Samsung SH-222AB 16,15

De HD7950 kon mij niet volledig overtuigen (wel een zeer deftige kaart) dus toch voor de 7970 gegaan, aangezien deze binnen het budget paste.

Ik was ook nog eens aan het kijken naar een nieuw toetsenbord, en mijn oog was gevallen op de Logitech Illuminated. Wel vrij prijzig maar ziet er strak en handig uit. Iemand ervaring mee? Of zijn er betere alternatieven voor hetzelfde/minder geld?

phate_13

Legacy Member
Voor de HD7950 moet je imho ook nog een dag of 2 wachten, opdat de prijzen iets zullen normaliseren. :)

Op de dag dat de HD7970 werd gelanceerd stondt de goedkoopste kaart op 520 euro. Nu is dit reeds 480 euro. Ik denk dat het redelijk is er van uit te gaan dat dit bij de HD7950 ook redelijk snel kan gebeuren, dat deze nog een 20 euro zakt qua prijs.

ChickenTik

Legacy Member
Neen, is zonder BTW. Dus 21% bijtellen ;p

Die HD7950 lijkt idd wel meer 'bang for buck' te zijn, dus ik twijfel er nog steeds aan. :) Voorlopig hebben ze hem nog niet in de shop waar ik alles aankoop, dus ik weet de uiteindelijke prijs nog niet. Als ik het vergelijk met de HD7970 zal die rond de 300-320 komen (zonder BTW). Dus zo'n 100 euro verschil wss. Dan mss toch voor die 7950 gaan... moeilijke keuze ! :p

Musk

Legacy Member
't is eigenlijk niet zo'n moeilijke keuze.


Ik denk met een deftige OC dat je met een 7950 al aardig in de buurt zal komen van een 7970 niet OC'ed.

We hebben het hier over echt wel krachtige (al dan niet overkill) kaarten!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan