Archief - Headphone voor mp3.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rizla+

Legacy Member
Hey,

omdat ik die oortjes kotsbeu ben ben ik op zoek naar headphones voor mij mp3. Een prijs had ik niet echt in gedachte, maar liefst niet te veel :). Het moet niet high-tech zijn, want heb maar doodnormale mp3'tjes, geen high quality geluid ofzo... Zou liefst gewoon iets hebben dat wel deftige bass geeft, en wel tegen een stootje kan. Is voor mijn Cowon iAudio i9.

Grtz.

MrKingston

Legacy Member
Wat bedoel je met niet te veel ? Minder dan 100 euro ?
Want veel geld is voor de ene mens meer dan voor de andere é:p

Rizla+

Legacy Member
Jup, zeker minder dan €100, liefst zelfs nog minder dan €40. Het is daarom ook niet de bedoeling dat da enorm goed is. Moet gewoon deftige bass hebben en niet uit mekaar vallen als het eens valt. Ik download ook gewoon maar radio sessions van websites, dus het is niet dat die kwaliteit al deftig is te noemen... En liefst ook niet te groot, ik wil geen wandelende koptelefoon worden.

Sondey10mg

Legacy Member
AKG K81 DJ ben ik heel tevreden van. Kost ongeveer €45 en is in zijn budget toch een topper

Rizla+

Legacy Member
Hmm, valt daarmee rond te lopen? Mijn idee is wel dat als ik die niet nodig heb gewoon rond mijn nek kan hangen, kan niet altijd rugzak meehebben. En niet dat je naar de lucht moet kijken als het rond je nek hangt...

PRQPHET

Legacy Member
Sennheiser PX100? Ik heb de neckband-versie (PMX100) al 4 jaar en ben enorm blij van het geluid. Ook zoals jij draag ik die altijd rond mijn nek wanneer ik niet luister ;).

mdgf

Legacy Member
Ik heb zelf ook de K81DJ (gekocht na na veel research geconcludeerd te hebben dat het sowieso één van de beste draagbare hp's <50&#8364; is qua geluidskwaliteit). De K518DJ en K518LE zijn intern identiek btw, gewoon andere kleurtjes.

Het is een bass gerichte headphone, zeker niet neutraal.

Hier vind je een hele stapel reviews van portable headphones, de 81DJ staat erin, net zoals de px100 (ook geen slechte keuze, maar klinkt minder goed en is niet bassgericht) als de portapro (als je over de px100 spreekt kun je niet langs de portapro kijken).
81DJ:
The sound signature of the K81dj is definitely on the warm/dark side of things. The treble is rolled off slightly but it sounds very natural, especially with stringed instruments. The mids are rich and full, a tiny bit recessed compared to the bass, just like the treble, but still very natural-sounding. The low end is very powerful and lacking in control somewhat. There&#8217;s a certain softness to the bass impact that gives these a &#8216;weighty&#8217; low end. Not ideal for tracks with dense, fast, rapidly changing basslines but very enjoyable in tracks with discrete beats. The bass can be eq&#8217;d down to balance out the sound but even as is the big bass can be lots of fun. The foam pads over the grilles can be removed to balance out the amount of treble, mids, and bass slightly, adding to the former two and subtracting from the latter. I still wouldn&#8217;t pick these for any critical listening but they are very enjoyable headphones all in all.

Als je echt een bassmonster wilt hebben: Sony MDR XB-500, maar uiteraard komt dat de algemene geluidskwaliteit niet ten goede, alhoewel veel halve audiofielen zo'n XB hebben liggen als "guilty pleasure" voor die ene keer dat ze ongeloofwaardig veel bass willen.

Rizla+

Legacy Member
Daarnet in Fnac gaan zien voor die AKG K81, maar in Fnac was hij €20 duurden dan online, dus deze avond eens online zien te bestellen.

Wow, dit word even verwarrend. Is het de AKG K81, AKG K518DJ of de AKG K518LE ?

Davion

Legacy Member
Kerel, ben jij nu echt blind ?

Je vraag staat bij je vorige post bij.
Uw posts zijn samengevoegd, niet verwijdert.

mdgf

Legacy Member
Allemaal dezelfde dus...

Iets serieus belangrijks wat ik wel ben vergeten te zeggen: ze zijn allesbehalve comfortabel, als je een breed hoofd hebt of hem langer dan een uur aan een stuk op wilt hebben (korter in combi met bril) dan kijk je mss best voor iets anders.

Rizla+

Legacy Member
Hmm, iemand dan nog tips voor iets anders? Heb wel tamelijk dik hoofd denk ik zo (helmmaat XL).

Hondengans

Legacy Member
Koss Portapro, enorm tevreden van, denk dat je hem ook het goedkoopst online kan vinden. Heb mijne van amazon.co.uk.

Michster

Legacy Member
Hondengans zei:
Koss Portapro, enorm tevreden van, denk dat je hem ook het goedkoopst online kan vinden. Heb mijne van amazon.co.uk.

Dit, ook al moet ge wel het uiterlijk appreciëren. :p Zeker dat het een koptelefoon moet zijn? Klipsch image S4 = beste in-ears onder 100 euro die super-comfortabel zitten en fantastisch geluid voor hun prijs geven.

K81DJ vond ik vroeger wel goed voor hiphop/rap mee te luisteren, maar kheb tegenwoordig liever een all-round koptelefoon.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan