Archief - Graka voor <€250 (AGP)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Geile Beer

Legacy Member
Specs:

mobo: MSI K7N2 Delta2
CPU: AMD Athlon Xp 3000+ Barton
graka: MSI Geforce Ti4200 128Mb DDR AGP
RAM: GeiL Value RAM 512Mb PC3200 with blue HSP 2.5-3-3-6
case/psu: Idream Q4 + 350W


Ik denk er binnekort een nieuwe graka en RAM in te steken, wel RAM ga ik just etzelfde neme, ma van graka weet ik echt geen raad. Mijn budget komt 100% zeker, niet boven de €250. Ik dacht aan een 6600GT, maar de 128Mb DDR3 lijkt me zo weinig. Is er hiervan een 256Mb versie voor AGP? Onlangs heb ik ook van de 6800GS voor AGP gehoord. Deze zou 250 kosten. Wat is beter in prijs/kwaliteit en wat is beter in overall performance? En et belangrijkste: Wat zou ik nemen??? ATI kaarten wil ik ook wel me plezier insteken!

Davion

Legacy Member
6800GS is beste AGP die je kan krijgen, ik zou zeker die nemen.

babykiller123

Legacy Member
6800GS heb je niet voor minder dan 250&#8364;

Maar ik zou die ook wel nemen ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Mmm ik zit atm in jouw situatie, maar ik denk niet dat je aan die 6800GS zo'n goede koop gaat doen hoor.
Standaard is de 6800GS +- even snel als een 6800GT, althans in PCI-E versie.
Dat komt omdat de core van de 6800GS in PCI-E versie op 425mhz loopt, maar bij de AGP versie loopt die maar op 350mhz (wat hetzelfde is als bij een 6800GT, maar de 6800GS heeft wel 4 pixel pipes minder dan de 6800GT wat heel belangrijk is).
Dan is de volgende stap een 7800GS, die eigenlijk nogal duur is voor wat hij maar is, aangezien een snellere 7800GT goedkoper is (alhoewel die kaart enkel maar op PCI-E uitkomt).

Dus wat ga ik doen? Ik verkoop mijn huidig mobo met graka en ik ga mij een MSI K8N NEO4 F mobo kopen + een 7800GT, die je echter al wel voor &#8364;300 kan vinden.
Dit is veel sneller en veel toekomstgerichter en aan het einde van de rit niet zoveel duurder. ;)

apriliars50

Legacy Member
dakantochnie zei:
Mmm ik zit atm in jouw situatie, maar ik denk niet dat je aan die 6800GS zo'n goede koop gaat doen hoor.
Standaard is de 6800GS +- even snel als een 6800GT, althans in PCI-E versie.
Dat komt omdat de core van de 6800GS in PCI-E versie op 425mhz loopt, maar bij de AGP versie loopt die maar op 350mhz (wat hetzelfde is als bij een 6800GT, maar de 6800GS heeft wel 4 pixel pipes minder dan de 6800GT wat heel belangrijk is).
Dan is de volgende stap een 7800GS, die eigenlijk nogal duur is voor wat hij maar is, aangezien een snellere 7800GT goedkoper is (alhoewel die kaart enkel maar op PCI-E uitkomt).

Dus wat ga ik doen? Ik verkoop mijn huidig mobo met graka en ik ga mij een MSI K8N NEO4 F mobo kopen + een 7800GT, die je echter al wel voor €300 kan vinden.
Dit is veel sneller en veel toekomstgerichter en aan het einde van de rit niet zoveel duurder. ;)

Ik moet ook nieuwe 3D-kaart hebben maar ik denk dattek toch voor de 7800GS op AGP ga want heb geen zin om S754 mobo en cpu te verkopen hoor

babykiller123

Legacy Member
dakantochnie zei:
Mmm ik zit atm in jouw situatie, maar ik denk niet dat je aan die 6800GS zo'n goede koop gaat doen hoor.
Standaard is de 6800GS +- even snel als een 6800GT, althans in PCI-E versie.
Dat komt omdat de core van de 6800GS in PCI-E versie op 425mhz loopt, maar bij de AGP versie loopt die maar op 350mhz (wat hetzelfde is als bij een 6800GT, maar de 6800GS heeft wel 4 pixel pipes minder dan de 6800GT wat heel belangrijk is).
Dan is de volgende stap een 7800GS, die eigenlijk nogal duur is voor wat hij maar is, aangezien een snellere 7800GT goedkoper is (alhoewel die kaart enkel maar op PCI-E uitkomt).

Dus wat ga ik doen? Ik verkoop mijn huidig mobo met graka en ik ga mij een MSI K8N NEO4 F mobo kopen + een 7800GT, die je echter al wel voor &#8364;300 kan vinden.
Dit is veel sneller en veel toekomstgerichter en aan het einde van de rit niet zoveel duurder. ;)
Dat is antuurlijk ook een optie ;)

(een betere optie :) ,, binnenkort gaan alle agp grafische kaarten weg dus is het mssn beter daje u een mobo met pci-e koopt)

Greetz

Geile Beer

Legacy Member
Euhm, maar wat zou ik dus nemen? En nogmaals budget mag &#8364;250 niet overstijgen!!!

Dakantochnie

Legacy Member
Tja, &#8364;250 is natuurlijk wel erg weinig voor graka + mobo, dan zal je toch nog ff bij agp moeten blijven vrees ik.

Geile Beer

Legacy Member
@dakantochnie: Mobo? heb ik ooit iets gezegd van mobo??? T'is gewoon een 3d kaartje.

@babykiller: Mja, da denk ik ook! Waar kan ik hem et goeikoopste nemen? En niet zeggen Ebay of Duitsland! :p

Dakantochnie

Legacy Member
@Geile Beer:

Nee, je hebt niets gezegd van een mobo, maar als je is ff mijn post zou lezen en ff zou nadenken dan zou je beseffen dat je veel beter nog ff doorspaart en een nieuw mobo + graka koopt.
6600GT met 256MB is geen goed idee om dat die kaart te zwak is om games te draaien die 256MB nodig hebben. Bovendien zou het met niet verbazen moest de 256MB versie trager zijn dan die met 128MB.

Davion

Legacy Member
Ofwel mobo+graka, maar ik zou toch de 6800GS pakken, met wat overklokking is die zeker even rap als de PCI-E versie.

Davion

Legacy Member
425-350 = 75Mhz, en als de PCI-E versies dat doen, dan doet 90% van de AGP dat ook.

Geile Beer

Legacy Member
http://shop.crazycamel.com/product_info.php?cPath=29&products_id=4618 => Da kan toch niet??? Of is de LE een pak slechter??

http://www.forcom.be/indexbig.htm => Bij Nvidea AGP een Asus Nvidia N6600TD 256MB Tv/DVI/2nd VGA voor &#8364;119.9. Ook traag zeker, vanwege prijs.

http://www.hsware.be/onderdelen_detail.php?id=210&idd=2725 => Hetzelfde. En is deze slechter dan een 128Mb versie?



Ah, jah. Ik kan het ook een bekke OC. BV. ik heb nu een Ti4200 128Mb lopen op 325Mhz/590Mhz. (default is 245/450 alsk me ni vergis.) Dus ik ga da zeker toepassen op nieuwe kaart.

Geile Beer

Legacy Member
Ik denk da ik net een hoop 128bit kaarten heb gegeven. :doh:

Mich

Legacy Member
alle drie de kaarten die jij gaf zijn gewone 6600 kaarten, een pak zwakker dan de gewone 6600gt trouwens. Ik zou toch voor de 6800gs gaan, die kaart is krachtig. Toekomstgericht gezien zou ik eerder voor een ander mobo opteren, maar aangezien dat in jouw geval geen optie is, kan je best die kaart zoeken.

Davion

Legacy Member
Kzou op zijn MINST voor een 6600GT gaan, jij laat 6600 en slechter zien, de 6600LE is trouwens echt traag. 6800GS is uiteraard goede keuze.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan