Archief - Grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

popsnor

Legacy Member
Beste 9lifers

Ik ben al een lange tijd in het bezit van een ATI HD 5770 CuCore en vraag me af of ik beter een nieuwe 7XXX koop of gewoon een 5770 bijprik, heb een amd phenom 925 en een asus formula III moederbord dus ik kan simpel crossfire doen. Wat is volgens jullie de beste oplossing?

Mvg,

Popsnor

phate_13

Legacy Member
60 euro : Extra HD5770
90 euro (150-60) : HD6870 (HD5770 verkopen)

Persoonlijk zou ik voor de kleine meerprijs dan voor de HD6870 gaan. Dit is niet persé performanter dan HD5770 CF (komt ongeveer overeen denk ik). Maar is wel een stuk gemakkelijker ed. En zal ook voor de toekomst interessanter zijn lijkt me.

*Edit*: Thanks nite, die topic was ik zelf ook al terug aan het zoeken, maar vond hem niet direct. :)

popsnor

Legacy Member
Ik dank jullie voor dit snelle antwoord, maar kan ik dan niet beter opzoek gaan naar een 7870? of bestaan deze niet?

phate_13

Legacy Member
Deze bestaat ook, maar kost al dadelijk meer dan 300 euro. :)

Ik probeerde een vergelijking te maken met een niet-crossfire opstelling die niet veel meer kost. Aangezien je geen budget opgaf...

popsnor

Legacy Member
Ok, maar dan is die 6870 2de hands veronderstel ik? Of kost deze maar 150 nieuw?

Even ter informatie, de games die ik speel zijn CS 1.6 - CSS - COD4 - LOL

phate_13

Legacy Member
Nieuwprijs is zo'n 150 euro. (Belgische prijzen incl. verzending wellicht eerder 160 eruo.)

En voor die games is een HD6870 ruim voldoende.

popsnor

Legacy Member
Ja mijn 5770 draait deze ook al vlot maar zou graag iets meer fps hebben. Ik ga dan eens kijken voor een 6870 te bestellen, maakt het uit welke versie?

Atlantis

Legacy Member
Heb er zo ene steken in mijn tweede PC. Kan er absoluut niet over klagen. Voor die prijs ga je echt niks beter vinden.

popsnor

Legacy Member
Ja, ik weet het ook allemaal niet. Ik zou eens het verschil in prestaties moeten weten. Ik heb ook al zitten denken voor de 7770 serie maar de 6870 is volgens mij grafisch iets beter.

phate_13

Legacy Member
Iets beter? De HD6870 is stukken beter : AnandTech - Bench - GPU12

Dus neen, zeker geen HD7770 kopen. Behalve als budget niet uit maakt en het verbruik extreem belangrijk zou zijn. Maar ik kan me zo geen situatie inbeelden. :)

popsnor

Legacy Member
neen verbruik maakt mij niets uit, heb een antec 650w voeding is deze zwaar genoeg?

popsnor

Legacy Member
Ok, leuk om weten. Hoeveel van die aansluitingen heeft een 6870 van voeding?

sepmil

Legacy Member
phate_13 zei:
Iets beter? De HD6870 is stukken beter : AnandTech - Bench - GPU12

Dus neen, zeker geen HD7770 kopen. Behalve als budget niet uit maakt en het verbruik extreem belangrijk zou zijn. Maar ik kan me zo geen situatie inbeelden. :)


ow srry had naar verkeerde dingen gekeken.
ik had naar de kloksnelheid gekeken.
Dom van mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan