Archief - Grafische kaart in nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Timo-

Legacy Member
Mijn pctje is al wat ouder en nu ga ik een game-pc samenstellen. Maar ik heb één probleempje. Ik geraak er maar niet uit welke grafische kaart ik best kan nemen (goede kwaliteit - redelijke prijs).

Dit wordt het voorlopig :
Asus P5LD2,Skt775,PCIe ATX,945P,DDR2,Glan,SATA
Intel PIV 640 Skt 775 Box, HT 800MHz, 2MB Cache, (3,2 Ghz) (nee jullie moeten me niet proberen te overtuigen van een AMD te nemen :p )
2 x DDR2 SDRAM 1024 MB 533 Mhz PC 4300/4000 240
Western Digital 200 GB 7200rpm SATA, 8MB WD2000JD, Caviar SE
Aopen H600B BT ATX Black 350W 24P CAG 1394 USB Audio
LG DVD RW +/- 16 x Double Layer Black 16/16/4/40 OEM 4163
LG DVD 16 x 52 OEM Black
Microsoft Window XP professional

Maar welke graka ? Ik had al gedacht aan deze :
Sapphire ATI X850XT, 256MB TV-out,2xDVI-I,PCIe,retail

Maar ik weet het niet goed. Nog andere voorstellen. Mijn budget ligt zo rond de 250 euro.

Nog even ander vraagje : moet ik een andere voeding steken (meer Watt) of is dit niet echt nodig ?

Davion

Legacy Member
Zo te zien gade gamen, dan zou ik zeker een AMD pakken, dit bvb

AOPEN H600B 350W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3700+ SanDiego
2x1024MB DDR400 PC3200
ATI X850XT
WD HDD 200GB SATA WD2000JD
BenQ DW-1650
WinXP PRO OEM

Voeding gaat nipt worden, maar kzou het proberen.

Wover

Legacy Member
en eigenlijk zal het je verbazen, maar ik ondervind zelf dat 200GB tegenwoordig echt ni genoeg meer is.

Qua prijs kwaliteit verhouding vind ik 400GB HD's te duur, dus zou ik voor 2 van 250 of van 200 gaan, die kan je al vinden voor €100 of in NL voor €90-€95

Yank

Legacy Member
- graka: de x800gto² (= flashbaar naar x850xt) staat aan 150€ bij forcom, iets beter is 7600gt (+-220€) of eventueel een tweedehandse 7800GT, die zou wel rond die prijs moeten wegggaan.
- voor cpu zou ik voor een AMD gaan, maar als je dat echt niet wilt om wat voor reden dan ook, zou ik een 920 nemen ipv 640
- voeding gaat nipt worden, ik zou op zeker spelen en een zwaarder model nemen

Insaniacx

Legacy Member
Edit ff prijs ni gezien:

Ik zou de config van Davion nemen +
toch voor een 7900GT gaan hoor is toch merkbaar sneller dan een X850XT en kost nu +/- 300€ in de wat goeikoper winkels.

-Timo-

Legacy Member
Bedoel je qua capaciteit ofwat, Woverke ? 200 GB is voor mij zeker genoeg !

Ik zou wel een AMD willen overwegen maar heb een pro-Intel-vader = contra-AMD-vader :) snappie ?
Gebruik eens wat argumenten waarom AMD beter is ...

Yank

Legacy Member
Thammels zei:
Bedoel je qua capaciteit ofwat, Woverke ? 200 GB is voor mij zeker genoeg !

Ik zou wel een AMD willen overwegen maar heb een pro-Intel-vader = contra-AMD-vader :) snappie ?
Gebruik eens wat argumenten waarom AMD beter is ...
- AMD's presteren over het algemeen beter in games dan de evenwaardige (= even dure) Intels, kijk maar eens naar benchmarks bij guru3d, anandtech,...
- moederborden voor AMD zijn ook wat goedkoper dan voor Intel

stormsman

Legacy Member
Thammels zei:
Gebruik eens wat argumenten waarom AMD beter is ...
Betere prijs kwaliteit, presteert PAKKE BETER ingame, worden minder snel warm => beter voor te overclocken.

solix

Legacy Member
Thammels zei:
Bedoel je qua capaciteit ofwat, Woverke ? 200 GB is voor mij zeker genoeg !

Ik zou wel een AMD willen overwegen maar heb een pro-Intel-vader = contra-AMD-vader :) snappie ?
Gebruik eens wat argumenten waarom AMD beter is ...
Zeg tegen u pa dat hij niet moet kijken op de "ghz" :p, want amd presteert beter dan intel (voorlopig)

-Timo-

Legacy Member
Ik ben niet echt een hardcore gamer ;) dus ik echt high end gaming onderdelen heb ik niet nodig. Ik internet ook veel. Is hier Intel dan niet beter ?

stormsman

Legacy Member
Thammels zei:
Ik ben niet echt een hardcore gamer ;) dus ik echt high end gaming onderdelen heb ik niet nodig. Ik internet ook veel. Is hier Intel dan niet beter ?
Evenwaardig, maar je betaalt wel voor een evenwaardige procesor van intel meer.

-Timo-

Legacy Member
Dus AMD is goedkoper en presteert beter tov Intel. Dat kan ik al gebruiken :)

Jense777

Legacy Member
Goh ik zou voor een Enermax 535W ofzo gaan, kunt ge als ge later nog iets bijsteekt ineens mee voort. Trouwens, een sterke voeding is wel een gróót pluspunt aan een PC hoor, niet op besparen zou ik ik zo zeggen.

SMa

Legacy Member
Ik ben ervan overtuigd dat een degelijke 350W voeding dit zeker zal kunnen trekken.
(zolang je niet overclocked natuurlijk, want dan wordt er nogal veel gevraagd van de voltlijnen)

€60 - Tagan TG 380-U01 380 Watt Black Series
€68 - Silverstone ST40F 400W Silent
€106 - Enermax EG 495AX-VE(W) SFMA Noisetaker 485 Watt

En ik heb hier nog 2 160gb harde schijven te koop. (WD 1600JS)
Laat maar iets weten als je ze wilt.

-Timo-

Legacy Member
Neen danku, maar toch bedankt voor aanbod ivm de harde schijven.

Dus toch best gaan voor een zwaardere voeding. Overclocken ga ik zeker niet doen ...

SMa

Legacy Member
Nogmaals: ik ben ervan overtuigd dat je met een voeding van 350W, maximaal 400W, zeker toekomt.

Ik heb onlangs een studentjob gedaan bij de lokale pc-boer.
Die vroeg mij wat de beste grafische kaart is atm, ik zei: X1900XTX (in 3DMark06 haalt deze de hoogste score, en hij gamed toch nooit)
De dag erna kwam die aan en plaatsen we hem in zen pc.
Zijn pc:
* Pentium D 940
* MSI 945P Platinum
* 2Gb DDR2 667MHz CL4
* X1900XTX
* de rest zoals bij ieder gemiddeld systeem
* getrokken door: een 350W voeding uit een AOpen A600

-Timo-

Legacy Member
Even nog een vraagje. Ik heb een TFT monitor met responsetijd 25ms, is dit te veel ? Krijg ik zo'n "veegeffect" ?

Slaxz

Legacy Member
dat "veegeffect" heet ghosting en komt doordat de beelden te snel na elkaar komen en het ene nog niet helemaal weg is en het volgende al op het scherm komt.
wees maar gerust dat je dat zult hebben. om acceptabel te kunnen gamen moet je een scherm van min dan 12ms hebben. (wat niet wil zeggen dat dit dan ghosting vrij is, zelfs 2ms schermen hebben nog iets of wat ghosting)

EDIT @sheep
voedingen worden hier op het forum idd zwaar overroepen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan