Archief - goede PC voor Battlefield3?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

itzserious

Legacy Member
hallo een vriend van mij wil hem een nieuwe pc kopen en vroeg of deze pc een goede was voor battlefield 3 te kunnen spelen en wow
24eaxc9.jpg

kheb er een foto van de pc getrokken uit het boekje

u4ea

Legacy Member
Daar kunt ge wel BF3 mee spelen maar het zou beter zijn zelf één samen te stellen. Eventueel met behulp van het forum hier.

Kenapa

Legacy Member
weer typisch dat ze een videokaart van 2 generaties geleden er hebben in gestoken.
Om te gamen ga je met een zelf samengestelde pc van 600 - 800 euro al een betere pc hebben dan deze. kijk hier op het forum voor wat setups

itzserious

Legacy Member
u4ea zei:
Daar kunt ge wel BF3 mee spelen maar het zou beter zijn zelf één samen te stellen. Eventueel met behulp van het forum hier.

Kenapa zei:
weer typisch dat ze een videokaart van 2 generaties geleden er hebben in gestoken.
Om te gamen ga je met een zelf samengestelde pc van 600 - 800 euro al een betere pc hebben dan deze. kijk hier op het forum voor wat setups

bedankt voor de snelle reacties ik heb hem dat ook aangeraden maar wij kennen dus niet veel van pc's dus we weten ook niet wat nodig is

SXe

Legacy Member
Neen, de CPU is overkill, 8 GB RAM te veel, de GPU is ondertussen al van 2 generaties geleden en dan nog zonder WIndows... Welke winkel is dat juist?
Voor minder geld kan je véél beter samenstellen. Kijk eens rond in de andere threads hier op het forum voor dat bedrag. Ik heb nu geen goesting om uitgebreid te antwoorden :p

itzserious

Legacy Member
SXe zei:
Neen, de CPU is overkill, 8 GB RAM te veel, de GPU is ondertussen al van 2 generaties geleden en dan nog zonder WIndows... Welke winkel is dat juist?
Voor minder geld kan je véél beter samenstellen. Kijk eens rond in de andere threads hier op het forum voor dat bedrag. Ik heb nu geen goesting om uitgebreid te antwoorden :p

je bent al bedankt om te antwoorden:p
de winkelnaam weet ik niet meer ik kan het je morgen wel zeggen maar waar en hoe werkt dat pc in elkaar laten steken?

itzserious

Legacy Member
zou er iemand eens een pc inelkaar willen steken op een site waar ik het dan kan doorsturen naar hem zodat hij dat dan direct kan kopen? de prijs is ong. 1400€
en nogmaals bedankt voor de snelle reacties

verreckie

Legacy Member
Inclusief windows en randapparatuur (scherm, toetsenbord, muis, speakers)?
En waarvoor moet deze dienen, enkel om games te spelen?

itzserious

Legacy Member
SXe zei:
Neen, de CPU is overkill, 8 GB RAM te veel, de GPU is ondertussen al van 2 generaties geleden en dan nog zonder WIndows... Welke winkel is dat juist?
Voor minder geld kan je véél beter samenstellen. Kijk eens rond in de andere threads hier op het forum voor dat bedrag. Ik heb nu geen goesting om uitgebreid te antwoorden :p

verreckie zei:
Inclusief windows en randapparatuur (scherm, toetsenbord, muis, speakers)?
En waarvoor moet deze dienen, enkel om games te spelen?

enkel voor games en msn en youtube ook.
en toestenbord en muis mag ook maar dat moet niet echt zo duur zij
een scherm mag ook
dat mag dan wel buiten de prijs vallen 1300-1400 voor de pc opzich dus geen randapparatuur inbegrepen

Pedroo

Legacy Member
Djeezus, dieje winkelnaam wil ik ook wel eens weten... Zo'n oude kaart erin steken...
Voor 1000 ben je meer als gesteld. Voor 1300 heb je scherm, toetsenbord en muis er zéker al bij.

itzserious

Legacy Member
Pedroo zei:
Djeezus, dieje winkelnaam wil ik ook wel eens weten... Zo'n oude kaart erin steken...
Voor 1000 ben je meer als gesteld. Voor 1300 heb je scherm, toetsenbord en muis er zéker al bij.

morgen kan ik je de naam zeggen ik ben hem vergeten

phate_13

Legacy Member
Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6950 ~230€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
SSD : Samsung 830 series 64GB ~100€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition ~90€
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 1065 euro

itzserious

Legacy Member
phate_13 zei:
Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6950 ~230€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
SSD : Samsung 830 series 64GB ~100€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition ~90€
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 1065 euro
ik heb dit getoond aan mijn klasgenoot en hij vroeg of je hiermee battlefield 3 ultra setting zou kunnen spelen en hij zij dat hij 1300euro mag uitgeven aan de "bak" zelf

Pedroo

Legacy Member
Ultra, met gemak. Belachelijk om meer uit te geven als dit niet nodig is imo..

phate_13

Legacy Member
Het lijkt mij overigens wel interessant om nog even te wachten en te kijken naar de HD7950.

Daarnaast zijn er een paar andere dingen waar je meer in kan investeren, afhankelijk van je eisen.

- De GPU (HD7950 bv. dus.)
- De Case : Een case gaat lang mee en kan meerdere systemen overleven. Is dus één van de betere lange termijn investeringen.
- De Voeding : Idem als hierboven. Een nog kwalitatievere voeding kan nooit kwaad. (Kwalitatiever, dus niet persé meer watt.)
- Een grotere ssd : Kan ook altijd handig zijn. En is ook een beetje performanter.

itzserious

Legacy Member
phate_13 zei:
Het lijkt mij overigens wel interessant om nog even te wachten en te kijken naar de HD7950.

Daarnaast zijn er een paar andere dingen waar je meer in kan investeren, afhankelijk van je eisen.

- De GPU (HD7950 bv. dus.)
- De Case : Een case gaat lang mee en kan meerdere systemen overleven. Is dus één van de betere lange termijn investeringen.
- De Voeding : Idem als hierboven. Een nog kwalitatievere voeding kan nooit kwaad. (Kwalitatiever, dus niet persé meer watt.)
- Een grotere ssd : Kan ook altijd handig zijn. En is ook een beetje performanter.

PC case: Coolermaster 690 II Advanced USB 3.0 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling: Thermalright HR-02 Macho AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 socket 1155
Memory 1: Corsair Vengeance LP 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9
Harddisk 1: WD 1 TB Caviar Blue WD10EALX 7200rpm 32mb SATA3
Solid State Disk: Samsung 830 Series SSD 128 Gb SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG GH22N70 22x DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: Corsair TX650M 650W modulaire voeding
1265euro is dit een goede setup?

phate_13

Legacy Member
Lijkt me van wel. Maar kun je altijd proberen de prijzen bij de onderdelen te zetten? :)
(Op die manier kunnen we veel beter en sneller 'fouten' spotten. ;) )

itzserious

Legacy Member
phate_13 zei:
Lijkt me van wel. Maar kun je altijd proberen de prijzen bij de onderdelen te zetten? :)
(Op die manier kunnen we veel beter en sneller 'fouten' spotten. ;) )

ok
Montage van uw computer: Montage van uw computer 30€
PC case: Coolermaster 690 II Advanced USB 3.0 zwart zonder voeding 99€
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155 218€
CPU cooling: Thermalright HR-02 Macho AMD/Intel CPU cooler 40€
Motherboard: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 socket 1155 135€
Memory 1: Corsair Vengeance LP 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9 45€
Harddisk 1: WD 1 TB Caviar Blue WD10EALX 7200rpm 32mb SATA3 128€
Solid State Disk: Samsung 830 Series SSD 128 Gb SATA3 199€
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express 330€
Optical Drive 1: LG GH22N70 22x DVD-RW Dual Layer zwart SATA 18€
Voeding: Corsair TX650M 650W modulaire voeding 100€

Bloob

Legacy Member
als je echt niet zelf samen wilt stellen, kijk dan eens naar deze winkel hun samengestelde pc's:

Power4Pc - Computer Winkel - Desktops
deze bijvoorbeeld
Je kan dan nog altijd vragen om er bv. een SSD bij te steken.

Broer van mij heeft paar weken geleden daar computer gekocht en heel tevreden van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan