Archief - Goede open hoofdtelefoon! :D

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
Beluister Bocelli Live in Tuscany op Blu-Ray maar eens met een HD598, be surprised! ;) Ik beluister alles van de jaren 60 tot nu, in alle genres, en de HD598 steekt er bovenuit... ;)

ALF 2.0

Legacy Member
De HD 598 is zeker een goeie koptelefoon, maar écht all-round is hij imo toch ook niet. Voor genres als hiphop, rap, dance en hardrock bestaan er betere alternatieven. Los daarvan is deze headphone een aanrader voor wie de voornoemde genres niet frequent beluistert. Ook bij films en games is de grote soundstage van deze koptelefoon een meerwaarde.

mdgf

Legacy Member
Voor dance vind ik men hd555 juist perfect, hiphop inderdaad niet.

M_K_

Legacy Member
Kwintus5 zei:
Haalt deze dezelfde kwaliteit als de HD 598?

Heb wat rondgelezen en deze is blijkbaar gesloten ontwerp, wat ik liever niet heb. :) Toch bedankt!

*edit* De sites spreken elkaar tegen, maar aangezien headsets niet dezelfde kwaliteit leveren als aparte headphones, blijf ik liever bij een pure headphone. :)

heb de pc 360 zelf en kan je verzekeren dan deze open is :p vind het geluid zalig en draagcomfort is ook het beste wat ik ooit gehad heb (10u aan een stuk ophebben is geen probleem). Ter vergelijking heb ik niet echt ervaring met andere headsets maar hij klinkt toch een stuk beter dan men trust 2.1 setje en men ipod oortjes :p

LifeAspect

Legacy Member
ik had de sennheiser hd 555/595

nu overgeschakeld naar de akg k 701...wat een wereld van verschil. Zeker wel dé aanrader met de nodige amplificatie. (gebruik hem in combinatie met de asus xonar stx...). Denk wel niet echt of onboard audio justice doet aan deze cans.

mdgf

Legacy Member
Als hij bang is van te weinig bass te hebben dan lijkt de akg k501/701/702 niets voor hem. Die zijn immers een serieus stuk lichter aan de bass kant als ik mag geloven wat ik lees (komt toch altijd terug in besprekingen van die modellen).

ALF 2.0

Legacy Member
mdgf zei:
Als hij bang is van te weinig bass te hebben dan lijkt de akg k501/701/702 niets voor hem. Die zijn immers een serieus stuk lichter aan de bass kant als ik mag geloven wat ik lees (komt toch altijd terug in besprekingen van die modellen).

Dat is zeker niet overdreven. De bass van deze zeer analytische headphone -de k701 bedoel ik - is uitermate strak. Er is bovendien ook nauwelijks punch in de lage tonen. Om dit wat te compenseren heb je eigenlijk een dure buizenversterker nodig. De hoge tonen worden dan wat afgevlakt en zo komen de lage tonen beter tot zijn recht. Bij deze headphone maken buizen echt een verschil.

De k601 heb ik ooit eens kort op mijn hoofd gehad en deze had wat meer bass. Vergeleken met de k701 is de k601 wat meer 'hifi' getuned. Het duurdere model van AKG is meer een referentietoestel, dus eerder een precisie-instrument dan om echt lang naar te kunnen luisteren. Ik kon er toch ook niet langer dan een halfuur naar luisteren moet ik zeggen. Sommigen vinden dit een aangenaam geluid, maar voor de meeste mensen zal de weergave toch een stuk te helder en ongebalanceerd overkomen.

dawnzolino

Legacy Member
kheb eigenlijk al eens zo een "beats! by dr.Dre" opgezet. dat is natuurlijk een dj headset maar deze geven wel zalig geluid weer. geen idee of deze eigenlijk goed zijn :p

ALF 2.0

Legacy Member
timmyfrag zei:
kheb eigenlijk al eens zo een "beats! by dr.Dre" opgezet. dat is natuurlijk een dj headset maar deze geven wel zalig geluid weer. geen idee of deze eigenlijk goed zijn :p

Als jij ze goed vindt dan zijn ze goed voor jou. Zo simpel is het. De meer ervaren gebruikers van headphones - die al wat andere modellen uit de prijsklasse vanaf €150 gehoord hebben of bezitten - zijn minder enthousiast. Vooreerst is de prijskwaliteitsverhouding zeer matig: de bouwkwaliteit en afwerking is serieus onder de maat, check maar eens op het net naar gebruikservaringen van eigenaars die deze koptelefoon al meer dan een half jaar hebben. Bovendien is het geluid specifiek getuned voor enkele muziekgenres (de naam dr Dre is er niet toevallig gekomen:)) zodat de Beats alles behalve all-round is. Voor mij klinkt het meer alsof je twee speakers tegen je hoofd drukt dan als een koptelefoon. Ik ben heel erg gesteld op een correcte weergave van de middentonen, maar bij de Beats zijn die nauwelijks te horen. Geen spek voor mijn bek alleszins.

Panthercycle

Legacy Member
Hey,

Ik heb de HD558 en ben hier zeer tevreden over!
Ik verkoos hem boven de HD 598 omdat:
1. ik het eenvoudige zwart mooier vind dan het in mijn ogen een beetje overdadige design van de HD 598,
2. hij een stuk goedkoper is
3. ik hem uiteindelijk toch zou modden zodat hij (bijna) klinkt zoals een HD 598.

De bas valt heel goed mee hoor, zeker als je de mod doorvoert, want daarmee zorg je voor een hoop meer lucht voor de drivers.

Ik gebruik hem wel in combinatie met de FiiO E7 (draagbare versterker/DAC) als hij aan mijn ipod hangt en de FiiO E7 + E9 combo op mijn pc. Dit verbetert de geluidskwaliteit wel hoorbaar. (vooral als ik bv klassieke muziek beluister heb ik echt wat aan die fantastische helderheid van klank) In de E7 zit trouwens een EQ ingebouwd met een optie meer bas te geven en dat maakt luisteren naar heavy bass genres als dubstep op een gewone ipod echt zalig met de HD 558. Ik raad je dan ook aan je koptelefoon te gebruiken in combinatie met een geluidskaart, DAC of iets dergelijks. Moederbordaudio zal niet slecht klinken maar als je het beste uit je aankoop wilt halen... En ja goede kwaliteit audiobestanden gebruiken offcourse.

BTW: Zo'n open ontwerp zoals de HD558/598 is eigenlijk bestemd voor binnengebruik maar ik durf hem ook wel is aandoen op de fiets waarvoor ik het eigenlijk de meest grandioze oplossing vind die er bestaat. Vroeger probeerde ik dit soms met mijn in-ear oortjes maar daarmee hoor ik helemaal niks meer van het verkeer en dit werd me toch te gevaarlijk na een tijdje. Nu hoor ik nog elke auto op tijd aankomen door de open cans en geniet toch met volle teugen van goede muziek. :)
Die openheid komt het luisterplezier dan weer niet ten goede wanneer je hem ophebt op de bus ofzo want dan hoor je de motor door alles heen. Overigens is een nadeel voor draagbaar gebruik ook de 3m lange kabel (en de eventuele portable amp) die je mee moet sleuren.
Dit alles is natuurlijk enkel belangrijk als je zou opteren hem naast bij je pc of hifi installatie ook elders te gebruiken.

Ik heb nog niet zoveel koptelefoons gehad maar met mijn huidige oplossing ben ik heel blij en ik zou die aan iedereen aanraden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan