dakantochnie zei:
OK... Nu heb ik die Sony-receiver gevonden aan
EUR 294,00 + EUR 36,00 transportkosten waardoor die wel binnen mijn budget valt. Ik lees hier dat Pioneer ook erg goed zou zijn en weet nu niet meer wat kiezen.
Ter herinnering: als speakers heb ik nu die JBL SCS 178-set gekocht (
specs). Ik weet dat de enige goede manier om een systeem te beoordelen is om die te gaan beluisteren. Wat ik hier dus wil bekomen is een aantal ampli's die ik zou moeten beluisteren om een oordeel te kunnen vellen. Deze die momenteel in mijn budget vallen (en hier reeds vernoemd werden) zijn dus:
Interessant om weten misschien is dat ik mijn surround speakers niet ideaal kan plaatsen... Het beste is dus (denk ik toch

) een receiver waarbij ik de plaatsing van de speakers kan parametriseren (ze komen te hoog en te veel naar achter te hangen). Ik weet dat ik dit kan instellen in de Sony STR-D895 ampli en niet in die van Marantz SR4600 (van de Pioneers heb ik geen manual kunnen vinden; dus dat weet ik niet).
Nog een voordeel van de Sony STR-D895 receiver is dat die over een DAB-tuner beschikt en de andere receivers niet.
Voordeel van de Pioneers is dat die een automatische speaker-setup functie hebben (MCACC) en dat die functie naar verluid vrij goed werkt... De Sony STR-DG700 heeft ook zo'n functie (DCACC).
De Sony STR-DG700 is de enige die over HDMI in/out beschikt... Is dit interessant? Later zal ik mijn huidige TV (een Sony CRT) vervangen door, wellicht, een plasma-TV... Wellicht zal die over HDMI-in beschikken. Is het dan interessant om een ampli te nemen die ook over zo'n aansluiting beschikt?!
Een specifiek voordeel van de Marantz SR4600 heb ik niet gevonden... Het lijkt mij vooral een goedkoper model te zijn dan de andere. Mijn ouders hebben indertijd een Marantz-ampli gehad en die heeft het wel zo'n 20 jaar uitgehouden (daarna hebben we 'm vervangen; was nog steeds niet versleten). Het design van de Marantz spreekt mij ook wat meer aan (maar erg veel belang hecht ik daar niet aan).