Archief - GF 7800 GS 256mb (AGP)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ovidius

Legacy Member
- wat is je budget ( met eventueel oude dingen verkopen) ?
- dat s754 bord met pci-E , ( heeft ook nforce 4 ) maar wel maar 3 geheugensleuven.
- ( ps, welk mobo heb je ?)
- Ik zou persoonlijk die 7800 GS 256mb wel te verstaan kopen ( 260/350 euro) en mijn oude graka verkopen en u 3000+(2 ghz) oc'n naar 2,5 ( sterk genoeg) en eventueel 512 mb ram bijkopen om 1 gig te overschrijden ( voor BF2 , zuigt ram en ook toekomstgericht)
Die 7800gs is echt een krachtig ding, je zult een vette boost ondervinden.

Tae

Legacy Member
Ovidius zei:
- wat is je budget ( met eventueel oude dingen verkopen) ?
- dat s754 bord met pci-E , ( heeft ook nforce 4 ) maar wel maar 3 geheugensleuven.
- ( ps, welk mobo heb je ?)
- Ik zou persoonlijk die 7800 GS kopen ( 260/350 euro) en mijn oude graka verkopen en u 3000+(2 ghz) oc'n naar 2,5 ( sterk genoeg) en eventueel 512 mb ram bijkopen om 1 gig te overschrijden ( voor BF2 , zuigt ram en ook toekomstgericht)

-Hmmm ik had zoiets gedacht rond een 500€ - 150 a 200€ (ong. dus voor mijn oude spullen cpu+mobo+graka)

-idd maar dat maakt niet zoveel uit he die geheugen sleuven als 3x1024mb doet zul je wel genoeg hebben zker en is al meer dan overkill !!!

-Ik heb een ASUS K8-N deluxe

-tja momenteel kost de 7800 gs 330€ en als ik de berekening zie van een mobo+cpu+graka voor 500€ (-200€) dan zie dat ik voordeliger ben met updaten van mobo+cpu+graka he.


De kaarten zouden anders liggen als er morgen die andere AGP reeksen zoals de GW 7800gs 512mb, GF 7900 en misschien dat ATI ook nog op de proppen komt met een AGP versie om daar ook niet uit de boot te vallen :p (rustig rustig fanboys lol)

Ovidius

Legacy Member
maar u 6800LE kunt ge wel verkopen als ge die 7800gs koopt hè
( en tussen die 7600GT en 7800GS is niet zo'n groot verschil hoor dus die nieuwe pci-E kaart zal niet veel beter zijn hoor)
( en qua prijs, als je echt goedkoop wilt kan je die 7800gs voor 260 euro krijgen bij hardwareversand.de ipv 330 en als je die oude graka verkoop voor vb. 60 euro dan kost deze AGP- upgrade je maar -- 200 euro -- )

Tae

Legacy Member
Allee ik heb een besluit genomen om toch maar up te graden naar een pci-e versie zodat ik weer een aantal jaren verder kan.

Alleen weet ik nog niet 2dehands (dan mag het wel snel gaan met aanbiedingen :p ) of nieuw, zal van mijn geduld afhangen :)

Als het nieuw is had ik in mijn gedachten dit hier

AMD ATHLON64 939 3200+ VENICE BOXED SOCKET 939
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939
MSI NX7600GT-TD256E 256MB PCI-EXPRESS 7600 GT of misschien dat ik hier op het forum een 2dhands 7800 voor een goede prijs kan vinden :)

bij TOnes 480,50€

Wat betreft die cpu keuze om wat te besparen, kan ik misschien wat overclocken zodat die ook draait als een 3500 ipv een 3500 te kopen:unsure:

En volgens mij is het wat betreft gamen, dat vooral de gpu krachtig moet zijn voor alles wat deftig te laten macheren op het scherm en dan pas de Processor:unsure: .

Beat me if I am wrong !!!

PineMangoes

Legacy Member
Ovidius zei:
( en tussen die 7600GT en 7800GS is niet zo'n groot verschil hoor dus die nieuwe pci-E kaart zal niet veel beter zijn hoor)

Correct me if i'm wrong, maar een 7600 GT verslaat de GS enkel als je alle eyecandy (dus HDR, AA en AF), die je met zo'n kaartje toch best wil gebruiken, af zet. Die 7800 heeft ook een 256 ipv 128-bits bus en zal dus meer futureproof zijn. Ook valt een GS enorm te overclocken, tot ongeveer 7000 punten, wat je met een 7600 GT moeilijker zult halen met 'n oc.

Edit: En pci-e of agp dat heeft geen zak met de prestaties te maken, géén enkele single card gebruikt reeds de volledige bandbreedte van AGP 8x, ook de nieuwe pci-e kaartjes niet.

Davion

Legacy Member
7800GS is amper even rap als een 6800GT terwijl een 7600GT rapper is dan een 6800Ultra.

Tae

Legacy Member
Kan allemaal goed zijn hoor wat betreft die AGP en PCI kwestie, maar ik zie het nog iets breder dan enkel PCI vs AGP.

Het gaat er vooral bij mij over dat er meer pci kaarten beschikbaar zijn (nu) dan AGP en dat je ook nu dezer dagen sneller van je PCI kaart vanaf kunt geraken dan van je AGP(hangt ook van af welke kaart natuurlijk en voor welke prijs).

En ook als er dan binnen twee jaar weer iets nieuw komt dan denk ik niet dat je 754 mobo, cpu, graka nog kunt verkopen terwijl die 939 bijna door iedereen nog gebruikt word :unsure:

+ het verschil tussen een nieuwe graka en update naar S939 mobo+cpu+graka(pci) is dan ook weer niet zo heel groot 330graka(agp) en 550(pci graka, mobo, cpu), reken daar nog eens het verschil van mijn onderdelen ong. 190€ dan ben ik beter af met de update.

Alleee ja van mijn part zwijg ik er nu over voor ik weer van gedacht verander lol

R-evolution™'

Legacy Member
venice 3200 + en 7600GS : neem een venice 3000+ en oc die naar 3800+ en investeer wat meer in die graka

Ovidius

Legacy Member
Davion zei:
7800GS is amper even rap als een 6800GT terwijl een 7600GT rapper is dan een 6800Ultra.

een 7800GS in duidelijk sneller dan een 6800GT ( 6 serie vs 7 serie)
375/1200 vs 350/1000
allebij hebben ze 16 pixel pipes
de GS heeft 6 vertex pipes
en de GS is 110 nm ipv 130 --> better oc ;)
( extreme GS van XFX 440/1300)

Ovidius

Legacy Member
Tae zei:
Kan allemaal goed zijn hoor wat betreft die AGP en PCI kwestie, maar ik zie het nog iets breder dan enkel PCI vs AGP.

Het gaat er vooral bij mij over dat er meer pci kaarten beschikbaar zijn (nu) dan AGP en dat je ook nu dezer dagen sneller van je PCI kaart vanaf kunt geraken dan van je AGP(hangt ook van af welke kaart natuurlijk en voor welke prijs).

En ook als er dan binnen twee jaar weer iets nieuw komt dan denk ik niet dat je 754 mobo, cpu, graka nog kunt verkopen terwijl die 939 bijna door iedereen nog gebruikt word :unsure:

+ het verschil tussen een nieuwe graka en update naar S939 mobo+cpu+graka(pci) is dan ook weer niet zo heel groot 330graka(agp) en 550(pci graka, mobo, cpu), reken daar nog eens het verschil van mijn onderdelen ong. 190€ dan ben ik beter af met de update.

Alleee ja van mijn part zwijg ik er nu over voor ik weer van gedacht verander lol

Binnen twee jaar is de s 939 allang verdwenen ( normaal 3/4 van 2007) en dan zitten we met M2 à M3 socket .
Dus dan maakt het niet uit of je een s 939 of s754, als je wilt vernieuwen met je ook een nieuwe mobo kopen ( dus alles nieuw)

Tae

Legacy Member
Ovidius zei:
Binnen twee jaar is de s 939 allang verdwenen ( normaal 3/4 van 2007) en dan zitten we met M2 à M3 socket .
Dus dan maakt het niet uit of je een s 939 of s754, als je wilt vernieuwen met je ook een nieuwe mobo kopen ( dus alles nieuw)

Ik denk dan wel dat je sneller van S939 af bent dan je een zeer verouderde S754, dat is mijn gedacht erover en zo zou ik toch redeneren.

^^VooDoo^^

Legacy Member
Je kan blijven wachten en vernieuwen imo.

Ik heb me een 7800GS op AGP gekocht, waarmee ik zeker ben dat ik toch paar jaar kan voortdoen terug. En ik niet echt op pci-e wou overschakelen. En dit was een update van een gf4 tit4400.

sheebs

Legacy Member
ik heb ook een 7800GS EE gekocht aan 440/1300 dus, volges mij ga da kaartje enorm goe en snel, kan me nie schele da ik nog AGP heb, ik upgrade pas naar PCI als windows vista er is en dus ook de directX10 ondersteunende kaarten

-dawnz-

Legacy Member
ge 7800GS is sneller als X850XT PE
dus een pakje sneller als een 6800GT
de 7600GT is sneller als een 6800GS/GT maar zeker niet als een 7800GS

Ovidius

Legacy Member
-dawnz- zei:
ge 7800GS is sneller als X850XT PE
dus een pakje snelelr als een 6800GT
de 7600GT is sneller als een 6800GS/GT maar zeker niet als een 7800GS

Inderdaad dawnz : de 7800GS is een pak beter dan de 6800GT en zelf iets beter als een 7600GT

Waarom ontken je dit Davion ? :naughty:

Davion

Legacy Member
Raar, 7800GS scoort in benches niet zoveel beter dan een 6800GS.
Of zijde bezig over PCI-E, want dan hebde wel gelijk ;p

-dawnz-

Legacy Member
dnno ... in game benches zijn de scores van de 7800GS (standaard clocks) veel beter als die van de X850XT PE (behalve in FarCry)
en de 6800GT is toch wel een stuk minder snel als een X850XT PE.
dus daaruit concludeer ik dat de 7800GS een krachtige kaart is. :p

PineMangoes

Legacy Member
De 6800 GT is toch echt geen concurrentie voor een 7800 GS; ik weet ook niet vanwaar ge 't haalt davion, maar een 7800 GS is toch wel weer een stukje sneller dan een 6800 Ultra...

Tae

Legacy Member
PineMangoes zei:
De 6800 GT is toch echt geen concurrentie voor een 7800 GS; ik weet ook niet vanwaar ge 't haalt davion, maar een 7800 GS is toch wel weer een stukje sneller dan een 6800 Ultra...

Zou maar erg zijn als dit niet zo zou zijn !

Anyway ik ben maar voor een GF 7900GT 256mb gegaan, alleen blijkt moeilijk te verkrijgen zijn :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan