Archief - GF 7800 GS 256mb (AGP)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tae

Legacy Member
Ik vraag mij af of dit nog de moeite is om deze kaart aan te schaffen ???

Of zou ik beter wat opleggen voor een pci mobo, cpu, graka, maar binnen 2 jaar gaat er weer een ander soort mobo op de markt zijn ?

Ook heb ik ergens gelezen dat er een 7800 gs 512mb en ook een 7900 AGP versie op de markt komt, dus zker nog niet het einde van de AGP reeks.

Dat wil dus zeggen als dit uitkomt dat de prijzen van de 7800 256mb versie resoluut naar beneden gaan (dus dat ik niet vandaag een ga kopen, en volgende week een 100€ meer heb weggegooid....

Waar kan ik die 7800 gs ergens plaatsen tussen de pci versies of is die pci gewoon een marketing truk om mensen te laten overschakelen ...

Allee je ziet dat ik wel zelf al wat opzoek werk heb gedaan maar ben er nog niet volledig uit wat ik nu juist ga doen.


ps ik weet dat je kunt blijven wachten maar die 7800gs 256mb naar 7800gs 512mb is al verkrijgbaar in sommige landen en dan heb je ook nog die 7900 van de AGP reeks.

Stre@mus

Legacy Member
- Dit is een heel goede kaart, maar investeren in een AGP kaart vind ik persoonlijk niet erg slim.
- Sparen voor een volledig nieuw systeem op PCIe is idd slimmer, maar natuurlijk een heel pak duurder. Wachten op de nieuwe socket van AMD moet je imo niet doen, omdat het toch nog even duurt eer die courant verkrijgbaar gaat zijn. En wss zullen de eerste borden toch nog wat kinderfoutjes bevatten.
- Momenteel gaan ze alle grafische core's ook op AGP uitbrengen, gewoon om commerciële redenen. Maar ik betwijfel of deze high-end cores wel volledig tot hun recht kunnen komen op een AGP slot.
- Prijzen gaan quasi altijd dalen, tot de kaart uit de handel wordt genomen... Je kan zo blijven wachten hé ;)
- De 7800GS zal iets minder presteren dan de 7800GS op PCIe (want die kaart wordt daarvoor ook gemaakt) maar veel zal dat niet schelen. Bij dit soort kaarten zal de cpu ook een belangrijke (limiterende) factor zijn.

Tae

Legacy Member
Stre@mus zei:
- Dit is een heel goede kaart, maar investeren in een AGP kaart vind ik persoonlijk niet erg slim.
- Sparen voor een volledig nieuw systeem op PCIe is idd slimmer, maar natuurlijk een heel pak duurder. Wachten op de nieuwe socket van AMD moet je imo niet doen, omdat het toch nog even duurt eer die courant verkrijgbaar gaat zijn. En wss zullen de eerste borden toch nog wat kinderfoutjes bevatten.
- Momenteel gaan ze alle grafische core's ook op AGP uitbrengen, gewoon om commerciële redenen. Maar ik betwijfel of deze high-end cores wel volledig tot hun recht kunnen komen op een AGP slot.
- Prijzen gaan quasi altijd dalen, tot de kaart uit de handel wordt genomen... Je kan zo blijven wachten hé ;)
- De 7800GS zal iets minder presteren dan de 7800GS op PCIe (want die kaart wordt daarvoor ook gemaakt) maar veel zal dat niet schelen. Bij dit soort kaarten zal de cpu ook een belangrijke (limiterende) factor zijn.

Thx heel boel vragen zijn hier bij dus al verklaard en duidelijk gemaakt !

Alleen misschien iemand die meer duidelijkheid weet wanneer ze de andere AGP versies gaan uitbrengen ???

Natuurlijk moet je voor een AGP versie meer betalen vind ik tov de pci-E versies, tja blijkbaar doen ze er alles aan om mensen te doen overschakelen :angry:

Stre@mus

Legacy Member
Tae zei:
Natuurlijk moet je voor een AGP versie meer betalen vind ik tov de pci-E versies, tja blijkbaar doen ze er alles aan om mensen te doen overschakelen :angry:
Dat komt omdat die AGP-kaarten minder gevraagd zijn én omdat ze moeilijker te maken zijn. Een 7800 is een native PCIe kaart en om deze op AGP te laten werken moet men een speciaal 'bridge'-chipke extra op de kaart plakken. En dat kost natuurlijk ook geld. Daarmee gaan de agp-versies altijd duurder zijn.

Wat de juiste release-data zijn van de volgende AGP kaarten weet ik niet. Je zal de website's in de gaten moeten houden.

Tae

Legacy Member
thx

Wat zou het kosten om een degelijk pci-e systeem vervangen met dit van mij

Mobo+cpu+graka moet niet het beste van het beste zijn maar zou wel BF2 op hoog willen spelen.

Davion

Legacy Member
AGP versies zijn vooral duurder omdat ze de mensen naar PCI-E willen pushen natuurlijk, een 7900GTX op AGP kan perfect mee, even goed als zen PCI-E broertje, trouwens waar haal jij die info vandaan? De allerlaatste graka voor AGP is echt wel de 7800GS hoor, tenzij ATi toch nog de X1800XL op AGP brengt, maar dat denk ik niet.

Voor jou zou ik dit pakken:
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3500+ Venice
2x1024Mb ValueRAM PC3200.
GeForce 7600GT (jawel, die is beter dan de 7800GS op AGP)

Tae

Legacy Member
Davion zei:
AGP versies zijn vooral duurder omdat ze de mensen naar PCI-E willen pushen natuurlijk, een 7900GTX op AGP kan perfect mee, even goed als zen PCI-E broertje, trouwens waar haal jij die info vandaan? De allerlaatste graka voor AGP is echt wel de 7800GS hoor, tenzij ATi toch nog de X1800XL op AGP brengt, maar dat denk ik niet.

Voor jou zou ik dit pakken:
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3500+ Venice
2x1024Mb ValueRAM PC3200.
GeForce 7600GT (jawel, die is beter dan de 7800GS op AGP)


7900 maar dit lijkt me eender een gerucht omdat er geen source is
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=178450

7800gs 512mb
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=178047

btw dat geheugen moet dat ook al vervangen worden heb hier nu ook 1024mb pc3200 op mijn mobo

Dit zijn mijn huidige specs op het moment

-Case
-psu Zalman 400Watt
-cpu Zalman 9500
-gpu Zalman vf900

-2x IDE HDD 120gb en 160gb

-MEM 2x512ddr pc3200

-geluidskaart xfi extreme edition

de rest kan ik niks meer met doen als verander naar pci-e

Stre@mus

Legacy Member
Het minimum wat je moet vervangen is CPU+mobo+Graka
De ram kan je eventueel ook opnieuw gebruiken, dat gaat geen probs geven.

'k Heb even de prijzen opgezocht om je een idee te geven:
MSI K8N Neo4-FI - 95€
AMD A64 3500+ Venice - 213€
GeForce 7600GT (jawel, die is beter dan de 7800GS op AGP) - 207€

Samen zou je dus 515€ bij elkaar moeten sparen voor je upgrade. (Natuurlijk kan je ook minder zwaar upgraden:

MSI K8N Neo4 FI - 95€
AMD A64 3200+ - 163€
XFX 6600GT 128Mb - 138€
Deze upgrade kan je al doen vanaf 366€, maar 'k zou je toch eerder aanraden om door te sparen naar bovenstaande upgrade, omdat anders het verschil met je huidige config veel te klein wordt.

Tae

Legacy Member
Stre@mus zei:
Het minimum wat je moet vervangen is CPU+mobo+Graka
De ram kan je eventueel ook opnieuw gebruiken, dat gaat geen probs geven.

'k Heb even de prijzen opgezocht om je een idee te geven:
MSI K8N Neo4-FI - 95€
AMD A64 3500+ Venice - 213€
GeForce 7600GT (jawel, die is beter dan de 7800GS op AGP) - 207€

Samen zou je dus 515€ bij elkaar moeten sparen voor je upgrade. (Natuurlijk kan je ook minder zwaar upgraden:

MSI K8N Neo4 FI - 95€
AMD A64 3200+ - 163€
XFX 6600GT 128Mb - 138€
Deze upgrade kan je al doen vanaf 366€, maar 'k zou je toch eerder aanraden om door te sparen naar bovenstaande upgrade, omdat anders het verschil met je huidige config veel te klein wordt.

Tja ik moet ook mijn spullen nog verkopen (ong. nog een 190€ maybe) dus dat gaat ook nog van de kost prijs af, dan lijkt het me beter om een upgrade te doen naar een pci-e systeem !

Als je dat allemaal aftrekt ben je beter af met een upgrade naar pci-e dan gewoonweg een agp kaar te kopen, indien deze maand de prijzen weeral niet droppen voor AGP versie vanwege nieuwere versies lol

R-evolution™'

Legacy Member
Als die 3000+ in zen sign een s939 cpu is kan hij die perfect houden en zen huidig ram ook . Alles mobo vervangen en graka .
Die 3500 kopen is imo geld verspillen . Die 3000+ kan je ten eerste heel simpel oc'en tot een 3500+ zonder veel kennis ervan en zoveel verschil zal het niet zijn .
ik heb de volgende config :
Venice 3000+ @2400 mhz ( 3800+ zeker ?)
1 gb ocz ram
2 x 6600gt .
dat kan BF2 perfect op hoge settings draaien

als ik threatstarter was zou ik cpu en ram behouden en iets in de aard van msi K8N neo en een 7800GT fzo .

Tae

Legacy Member
R-evolution™' zei:
Als die 3000+ in zen sign een s939 cpu is kan hij die perfect houden en zen huidig ram ook . Alles mobo vervangen en graka .
Die 3500 kopen is imo geld verspillen . Die 3000+ kan je ten eerste heel simpel oc'en tot een 3500+ zonder veel kennis ervan en zoveel verschil zal het niet zijn .
ik heb de volgende config :
Venice 3000+ @2400 mhz ( 3800+ zeker ?)
1 gb ocz ram
2 x 6600gt .
dat kan BF2 perfect op hoge settings draaien

als ik threatstarter was zou ik cpu en ram behouden en iets in de aard van msi K8N neo en een 7800GT fzo .

Spijtig genoeg is het een 754 processor en moederbord.

-dawnz-

Legacy Member
koop zo een Gainward 7800GS 512MB.
zalige kaart als je ziet dat die 4.1k in 3DM06 haalt :)

boostah

Legacy Member
Stre@mus zei:
Dat komt omdat die AGP-kaarten minder gevraagd zijn én omdat ze moeilijker te maken zijn. Een 7800 is een native PCIe kaart en om deze op AGP te laten werken moet men een speciaal 'bridge'-chipke extra op de kaart plakken. En dat kost natuurlijk ook geld. Daarmee gaan de agp-versies altijd duurder zijn.

Wat de juiste release-data zijn van de volgende AGP kaarten weet ik niet. Je zal de website's in de gaten moeten houden.


ik denk om eerlijk te zijn dat agp nog steeds meer gevraagd is dan pcie (mss niet in belgie, maar andere landen wel)

vooral dat moeilijker te maken is het volgens mij, en ook, vergeet niet dat de kaartenbakkers ook moederborden maken, leuk voor de omzet als iedereen switchd

Tae

Legacy Member
Ik heb zojuist nog eens wat opzoek werk gedaan en nu zie ik ook dat ik met mijn huidig cpu verder kan.

Al wat ik dan moet veranderen is mijn mobo en graka. Ik wist niet dat er een S754 mobo was met pci-e.

Lijkt me nog een beter oplossing


@Dawnz idd maar die zijn hier nog niet in België verkrijgbaar en tja AGP is nogal moeilijk weg te krijgen als je wilt gaan updaten ....

R-evolution™'

Legacy Member
Tae zei:
Ik heb zojuist nog eens wat opzoek werk gedaan en nu zie ik ook dat ik met mijn huidig cpu verder kan.

Al wat ik dan moet veranderen is mijn mobo en graka. Ik wist niet dat er een S754 mobo was met pci-e.

Lijkt me nog een beter oplossing


@Dawnz idd maar die zijn hier nog niet in België verkrijgbaar en tja AGP is nogal moeilijk weg te krijgen als je wilt gaan updaten ....

verkoop je cpu leg een klein beetje bij voor een S939 cpu . Zit je veel beter , kan je ook dual cores enz nemen als je binnen een jaar wil updaten .
als je je huidige cpu op ebay verkoopt moet je miss nog 20 euro bijleggen

Dayofdead

Legacy Member
De AGP kaarten zijn duurder en blijven stijgen in prijs om de volgende reden: De vraag blijft, het aanbod daalt. Logisch gezien stijgt dus de prijs en dat zal er nie op beteren.
Ik overweeg ook om mijn 9800Pro eruit te gooien en er een 7800GS Extreme Edition in te stoppen, maar het probleem zit hem in de centen hé... De XFX 7800GS EE presteert ook niet slecht en kost minder dan de 512MB versie.

Tae

Legacy Member
Dayofdead zei:
De AGP kaarten zijn duurder en blijven stijgen in prijs om de volgende reden: De vraag blijft, het aanbod daalt. Logisch gezien stijgt dus de prijs en dat zal er nie op beteren.
Ik overweeg ook om mijn 9800Pro eruit te gooien en er een 7800GS Extreme Edition in te stoppen, maar het probleem zit hem in de centen hé... De XFX 7800GS EE presteert ook niet slecht en kost minder dan de 512MB versie.

Het is niet alleen een kwestie van centen maar ook een beetje dat je elke maand wel iets kunt updaten, omdat ze weer eens een ander socket hebben uitgevonden of wat dan ook :confused:

Ik ben nog aan het wikken en wegen..... :ironic:

-dawnz-

Legacy Member
probeer eerst eens je 6800LE te unlocken naar 16pp en 6vs ipv 8pp en 4vs
gaat je een performance boost geven van enorm veel.
als je ze kunnen unlocken hebt naar 12/5, 12/6, 16/5 of 16/6 en daarbij een klein overclockje speel je BF2 in volle glorie :) en kan je wachten op de 7800GS 512MB of de 7900GS :)

Tae

Legacy Member
-dawnz- zei:
probeer eerst eens je 6800LE te unlocken naar 16pp en 6vs ipv 8pp en 4vs
gaat je een performance boost geven van enorm veel.
als je ze kunnen unlocken hebt naar 12/5, 12/6, 16/5 of 16/6 en daarbij een klein overclockje speel je BF2 in volle glorie :) en kan je wachten op de 7800GS 512MB of de 7900GS :)

Heb ik geprobeerd maar gaat niet verder dan 12/6 dacht ik, en zoveel boost krijg je nu ook niet.

Daarbij ik koop mij liever een kaart die dat wel zonder overclocken kan zonder daarbij schade op te lopen aan je kaart.

Trouwens de 6800 LE is ook al niet meer van de nieuwste kaarten meer.

Ik speel nu BF2 wel alles op medium en 4x perfect (is zker niet slecht hoor, maar kan altijd beter vind ik :) ), maar ben altijd wel te vinden voor vette graphix en alles op hoog.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan