Archief - Geforce of Quadro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mad_piggy

Legacy Member
Best

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn vader.
De reden hiervoor is dat hij een HD-camera heeft gekocht maar zijn videos niet meer deftig kan bewerken met zijn huidige pc.
Wanneer hij een preview wil bekijken van een of ander effect of overgang begint alles te schokken.
Pc kan het on the fly renderen niet aan.

Systeem:
Code:
Intel Core 2 Quad Q6600
4Gb DDR 2
RAID10 (4x500Gb)
Geforce 8600GT
Windows 7 64bt

Nu denk ik dat zijn probleem voornamelijk aan zijn videokaart ligt. Heb aan het kijken geweest broncrontrole onder het taakbeheer en CPU wordt ver van belast.

Wanneer ik dezelfde film bij mij test lukt alles wel. Al merk ik wel dat mijn videokaart voor 20% belast wordt. Systeem zie footer.

Dus ik verwacht dat zijn oude 8600GT de harware encoding niet echt voor zijn rekening kan nemen.

Nu weet ik dat er buiten geforce ook nog quadro en tesla kaarten bestaan en dat de laatste 2 beter geschikt zouden zijn voor het render. Maar als ik dan op forums begin te lezen blijkt dat onder een quadro 4000 deze kaarten niet veel soeps zijn. Maar deze zijn wat te duur.

Hij wilt rond een 200€ in zijn pc inversten om alles trg vlot te laten werken.
Nu was ik aan het twijfen tussen:
  • GEFORCE GTX550TI
  • QUADRO 600

Vergelijking tussen de 2:
map1b.jpg


Op papier lijkt de GTX550TI me sneller. Is dit correct???
Wat bevelen jullie mij aan?

EDIT: Mss handig om weten. Het gebruikte programma is Corel Videostudio pro X4

gunnie

Legacy Member
Ik denk niet dat een quadro kaart voor zoiets geschikt is, in de specs van die corel Videostudio staat dat het cuda ondersteunt dus ik gok dat hoe meer cuda cores hoe beter van toepassing is. :)

Cpu is natuurlijk ook niet meer van de snelste maar om dat te upgraden ga je al een pak meer moeten uitegeven.

edit: Trouwens voor 200€ kun je een 560ti vinden die een pak meer cores heeft dan die 550ti,
384 vs 192, het dubbel dus. ;)

edit2: Geen idee wel wat zo een kaart in dat oud systeem gaat doen dus ben eens benieuwd naar verdere reacties hieronder.

Musk

Legacy Member
'oud' systeem is veel gezegd.


Ik denk wel dat een 560Ti eigenlijk dikke overkill is.


Als het maar voor HD-materiaal is dan lijkt me een simpele HD6850 al meer dan voldoende, zelfs een tweedehands 5770.

Mad_piggy

Legacy Member
Musk zei:
'oud' systeem is veel gezegd.


Ik denk wel dat een 560Ti eigenlijk dikke overkill is.


Als het maar voor HD-materiaal is dan lijkt me een simpele HD6850 al meer dan voldoende, zelfs een tweedehands 5770.

'oud' is altijd relatief. Maar laat ons zeggen dat hij zeker niet meer bij de snelte is :p

Omdat Videostudio ondersteuning heeft voor CUDA is het gebruik van een nvidia-kaart volgens mij beter als een ati-kaart. (lees amd-kaart ;p)

De geforce 8600 GT heeft maar 32 CUDA cores en dat is dus te weinig.
Mijn geforce GTX580 heeft 512 CUDA cores en is dus meer dan voldoende.
Zoals eerder gepost wordt mijn kaart maar voor 20% gebruikt bij het renderen.
Dus zou volgens mij een kaart met meer dan 120 cuda cores meer dan voldoende zijn. (mits een deftige clock)

De geforce GTX550 Ti geeft 192 CUDA cores en zal dus ruimschoots voldoen.
Maar voor de kleine meerprijs van een geforce GTX 560 Ti krijg ik het dubbele aantal CUDA cores. => Meer is beter

gunnie

Legacy Member
5j op pc gebied is niet oud?

Nuja of een een 560ti overkill is of niet, als ge 200€ wilt spenderen of 100 voor een 550ti moet ge natuurlijk zelf uitmaken.

edit: En idd AMD wordt niet ondersteund door die software dusja. :x

Mad_piggy

Legacy Member
gunnie zei:
5j op pc gebied is niet oud?

Nuja of een een 560ti overkill is of niet, als ge 200€ wilt spenderen of 100 voor een 550ti moet ge natuurlijk zelf uitmaken.

edit: En idd AMD wordt niet ondersteund door die software dusja. :x

5j is op pc gebied idd oud, maar ons pa heeft niet graag dat ik zij pc oud en versleten noem :D

Hij moet nu kiezen hoeveel hij wilt uitgeven. Laat jullie weten welke het is geworden en de bevindingen van deze kaart.

Btw waar kijk jij voor die prijzen want in mijn pc-winkeltje kost een 560ti €250 en de 550ti €150

gunnie

Legacy Member
Zercom.eu nederlandse shops zijn goedkoper en voor dat prijsverschil kan je al eens even in de wagen springen.

Bij Alternate.be staat de 550ti voor 128€ bv
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan