Mad_piggy
Legacy Member
Best
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn vader.
De reden hiervoor is dat hij een HD-camera heeft gekocht maar zijn videos niet meer deftig kan bewerken met zijn huidige pc.
Wanneer hij een preview wil bekijken van een of ander effect of overgang begint alles te schokken.
Pc kan het on the fly renderen niet aan.
Systeem:
Nu denk ik dat zijn probleem voornamelijk aan zijn videokaart ligt. Heb aan het kijken geweest broncrontrole onder het taakbeheer en CPU wordt ver van belast.
Wanneer ik dezelfde film bij mij test lukt alles wel. Al merk ik wel dat mijn videokaart voor 20% belast wordt. Systeem zie footer.
Dus ik verwacht dat zijn oude 8600GT de harware encoding niet echt voor zijn rekening kan nemen.
Nu weet ik dat er buiten geforce ook nog quadro en tesla kaarten bestaan en dat de laatste 2 beter geschikt zouden zijn voor het render. Maar als ik dan op forums begin te lezen blijkt dat onder een quadro 4000 deze kaarten niet veel soeps zijn. Maar deze zijn wat te duur.
Hij wilt rond een 200€ in zijn pc inversten om alles trg vlot te laten werken.
Nu was ik aan het twijfen tussen:
Vergelijking tussen de 2:
Op papier lijkt de GTX550TI me sneller. Is dit correct???
Wat bevelen jullie mij aan?
EDIT: Mss handig om weten. Het gebruikte programma is Corel Videostudio pro X4
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn vader.
De reden hiervoor is dat hij een HD-camera heeft gekocht maar zijn videos niet meer deftig kan bewerken met zijn huidige pc.
Wanneer hij een preview wil bekijken van een of ander effect of overgang begint alles te schokken.
Pc kan het on the fly renderen niet aan.
Systeem:
Code:
Intel Core 2 Quad Q6600
4Gb DDR 2
RAID10 (4x500Gb)
Geforce 8600GT
Windows 7 64bt
Nu denk ik dat zijn probleem voornamelijk aan zijn videokaart ligt. Heb aan het kijken geweest broncrontrole onder het taakbeheer en CPU wordt ver van belast.
Wanneer ik dezelfde film bij mij test lukt alles wel. Al merk ik wel dat mijn videokaart voor 20% belast wordt. Systeem zie footer.
Dus ik verwacht dat zijn oude 8600GT de harware encoding niet echt voor zijn rekening kan nemen.
Nu weet ik dat er buiten geforce ook nog quadro en tesla kaarten bestaan en dat de laatste 2 beter geschikt zouden zijn voor het render. Maar als ik dan op forums begin te lezen blijkt dat onder een quadro 4000 deze kaarten niet veel soeps zijn. Maar deze zijn wat te duur.
Hij wilt rond een 200€ in zijn pc inversten om alles trg vlot te laten werken.
Nu was ik aan het twijfen tussen:
- GEFORCE GTX550TI
- QUADRO 600
Vergelijking tussen de 2:
Op papier lijkt de GTX550TI me sneller. Is dit correct???
Wat bevelen jullie mij aan?
EDIT: Mss handig om weten. Het gebruikte programma is Corel Videostudio pro X4




