Archief - Geforce 6800 ultra

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RpR

Legacy Member
Ik zit momenteel met een geforce 6800 standaard versie.
Zou 1 of 2 ultra's veel verschil maken?

neomitochondria

Legacy Member
ja dat zou toch wel zo'n 40-50% meer fps zijn volgens mij.

dj insulin

Legacy Member
werk je met agp of met pci-e? als je met agp werkt, kan je ook eerst proberen je pipelines te unlocken en dan zien of het nog nodig is dat je een nieuwe kaart koopt he. Een 6800U raad ik meestal niet aan vanwege de onhandige dual-slot koeling en het zwaar stroomverbruik / warmteproductie. als je echt maar een kleine upgrade nodig hebt, koop dan een goede koeling voor je grafische kaart en overklok die een beetje, dat zal goedkoper uitkomen dan een 6800U te kopen

RpR

Legacy Member
PCI express.

Huidge kaart is dus een asus 6800 TD PCI met 256Mb
Processor is een AMD 3000

Zou een 2 ultra's overhead geven?

EdMeister

Legacy Member
Lijkt me gek om daar nu nog geld aan uit te geven. Beter kaart van huidige generatie kopen of nog wat wachten en dan meteen cpu mee upgraden (of oc'en).

dj insulin

Legacy Member
koop u ne 7800 gt ofzo. 6800 ultra's zijn enkel nog goed voor benchers die in de top 5 van de 6800 categorie willen staan

RpR

Legacy Member
EdMeister zei:
Lijkt me gek om daar nu nog geld aan uit te geven. Beter kaart van huidige generatie kopen of nog wat wachten en dan meteen cpu mee upgraden (of oc'en).
Maja processor wil ik ook upgraden maar ze zijn nu eenmaal zeer goedkoop nu en zijn toch nog steeds zeer goed.

Davion

Legacy Member
Kvraag mij af waar dat gij een 6800Ultra aan 200€ vind.

neomitochondria

Legacy Member
dan zou ik zeker voor die 2 ultra's kiezen

no doubt about it

dj insulin

Legacy Member
ma zorg voor voldoende koeling he! ik heb 2 gt's en da zuipt stroom en produceert enorm veel warmte. denk daaraan! wat is uw voeding?

dj insulin

Legacy Member
k, ik heb gezien dat die 33A op +12v trekt. normaal moet dat dan wel gaan.

dawN_-

Legacy Member
ik had eerst 1 6800GT wat niet zoveelminder is als een 6800Ultra ... amper 5% mss :)
khad goeie fps maar maar vond dat het soms niet zo vlot ging.
nu heb ik 2 6800GT's en de spellen vliegen :D
echt zalig.
ik trek alles met een 520W powerstream van OCZ.
overclockte cpu etc. etc.
maar idd ... overclock die 6800 een beetje ... en je hebt een bangelijke kaart dan.
:niceone:
2 6800Ultra's hebde wel een 500+W voeding nodig ;)

dj insulin

Legacy Member
dubbele +12v lijnen in sli is vragen om problemen. koop u ofwel een voeding met 1 12v lijn, ofwel 1 met 3 of 4 (1 speciaal voor de pci-e connectors). anders kan je problemen verwachten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan