Archief - Gamingmuis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freshcloak

Legacy Member
Dag mede 9-lifers.
Ik ben een groot fan van de counter-strike reeks, en wil competitief starten in de game counter-strike : source.
Nu heb ik een simpele hp muis met laag dpi, die mij soms lichte pijn in mijn onderarm bezorgt als ik een paar uur css speel.
Ik ben er ook van overtuigd dat een gamingmuis je prestaties in de game alleen maar verbeteren.
Om samen te vatten : iemand suggesties?
Prijs maakt niet uit, maar vermeld er bij indien mogelijk.
Alvast bedankt!
- freshcloak

Samus007

Legacy Member
Logitechs en razers worden veel aangeraden, met beide zit je goed

freshcloak

Legacy Member
woutervg zei:
de Gigabyte GM-M8000 is goeie muis heb ik nu momenteel

ziet er heel mooi uit, bedankt!
zijn er ook mindere punten aan de muis?
Want die zijn lastig te vinden in reviews.
andere suggesties zijn nog steeds welkom.

Samus007 zei:
Logitechs en razers worden veel aangeraden, met beide zit je goed

Ja, zie ik nu ook op reviews op youtube.
Hoe zit het met de cyborg R.A.T. series? met oog op de 9?

Hans Gruber

Legacy Member
freshcloak zei:
Ja, zie ik nu ook op reviews op youtube.
Hoe zit het met de cyborg R.A.T. series? met oog op de 9?


Ik heb de Rat7 en ben er redelijk tevreden mee. Dat customizen is cool maar uiteindelijk wordt ge wl aan elke muis gewoon. Het zijwaartste scroll wheel moet ik nog eens aan de praat krijgen :p Maar die sniper button :love:
Ik ben gewoon om mijn muis gevoeligheid zo te zetten dat ik ze amper moet bewegen, als ik wat accurater wil werken hou 'k gewoon die sniper knop ingedrukt.

Koop hem alleen als ge iets aan dat extra scroll wheel en sniperknop hebt ( of de look van de muis windt u op :unsure: )

freshcloak

Legacy Member
El Dombo zei:
Ik heb de Rat7 en ben er redelijk tevreden mee. Dat customizen is cool maar uiteindelijk wordt ge wl aan elke muis gewoon. Het zijwaartste scroll wheel moet ik nog eens aan de praat krijgen :p Maar die sniper button :love:
Ik ben gewoon om mijn muis gevoeligheid zo te zetten dat ik ze amper moet bewegen, als ik wat accurater wil werken hou 'k gewoon die sniper knop ingedrukt.

Koop hem alleen als ge iets aan dat extra scroll wheel en sniperknop hebt ( of de look van de muis windt u op :unsure: )

Ik ga het nog overwegen, tot nu toe is de hoge prijs een struikelblok...
Bedankt voor de reactie!

Chappii (oi22) zei:

Deze reviews zijn GEWELDIG!
bedankt!
Aan de reviews te lezen is de Razer Imperator de beste koop denk ik?

Chappii (oi22)

Legacy Member
freshcloak zei:
Aan de reviews te lezen is de Razer Imperator de beste koop denk ik?

Geen probleem.
Met de Razer Imperator doe je zeker en vast geen miskoop, mensen die hem hebben zijn er allemaal tevreden van. :)

Boemkool

Legacy Member
Razer Deathadder is ook een goed ding, het heeft wel maar twee extra knoppen aan de zijkant. Ik gebruik hem nu al zo'n vijftal jaar en nog steeds zeer content van.

Socks

Legacy Member
reFleX.be zei:
Razer Deathadder is ook een goed ding, het heeft wel maar twee extra knoppen aan de zijkant. Ik gebruik hem nu al zo'n vijftal jaar en nog steeds zeer content van.

Idem,maar de naga is ook wel de moeite.

freshcloak

Legacy Member
Chappii (oi22) zei:
Geen probleem.
Met de Razer Imperator doe je zeker en vast geen miskoop, mensen die hem hebben zijn er allemaal tevreden van. :)

Dan ga ik voor deze denk ik.
enig idee waar ik hem snel kan kopen in de buurt van Merelbeke/Gent?

flyingdutchman zei:

Wel dank, zeer mooie review en leest vlot om effe offtopic te gaan.
Ontopic : Ik veronderstel dat jij dan al deze muizen getest hebt?
Is het fout als ik zeg dat de razor imperator de beste koop is uit deze reeks?

Socks zei:
Idem,maar de naga is ook wel de moeite.

Ja heb ik ook gezien, ga nog wat research doen om te kijken.

Bedankt allemaal!

Hans Gruber

Legacy Member
freshcloak zei:
Ik ga het nog overwegen, tot nu toe is de hoge prijs een struikelblok...
Bedankt voor de reactie!
?

Bij pixmania heb ik hem voor maar 65 euro gekocht dacht ik, da's toch al een stuk minder. :p

freshcloak

Legacy Member
El Dombo zei:
Bij pixmania heb ik hem voor maar 65 euro gekocht dacht ik, da's toch al een stuk minder. :p

Ik heb besloten deze in de winkelrekken te laten liggen, wegens de future's waarvoor je betaalt die ik waarschijnlijk zelden zal gebruiken.
De dpi actionbutton lijkt me lastig, en de zijwaartse scroll nutteloos in mijn geval.

Neoken

Legacy Member
Hangt vooral af van hoe je uw muis vastgrijpt. Fingertip/claw vs palm grip. Bij het eerste zoek je bijvoorbeeld beter een kleine, lichte muis. Ga gewoon eens naar de Saturn ofzo, en voel daar wat muizen aan om te zien wat u het beste ligt.

Xavve

Legacy Member
Heb de Steelseries Sensei sinds vorige week en ben er zeer tevreden van! Ik kom zelf van de Intellimouse 3.0 (oldskool cs!). Maar zoals Neoken zegt, je kijkt het best naar de manier waarop je de muis vast neemt. Van die basis zoek je dan wat goeie reviews.

alilsneaky

Legacy Member
Razer lachesis is de beste muis die ik ooit gehad heb.

Geen wrijving van de voetjes, voelt solide aan, goeie scroll en middle mouse button (dat dit nog maar een probleem kan zijn wist ik niet tot ik logitech kocht haha), enorm goeie tracking ook zonder mousepad.

Slechtste lasermuis die ik ooit gehad heb : logitech g9x.
Voetjes zijn rommel, voelt goedkoop aan, zit speling op de buitenkant (een of andere domme shell die vervangbaar is door een andere...) en trackt niet vlot op een houten bureau.

Ik veronderstel dat een van de nieuwere rarer muizen ook wel goed zal zijn.
Je wilt :
-teflon voetjes (dit maakt een enorm verschil op de lange duur ze slijten niet)
-geen draadloze (voegt latency toe)
-comfortabele zijknoppen plaatsing (persoonlijk)
-goei scrollwheel met goeie klik om als mouse 3 te gebruiken.

De lachesis is trouwens een claw grip muis, is even wennen maar toch de beste manier om cs te spelen eens je t gewoon wordt hoe je ze moet vasthouden.
M'n lachesis is de enige muis waar ik en op hoge dpi kan spelen EN exact 1 pixel kan bijsturen als ik ernaast zit.

Totser

Legacy Member
Beste muis die ik ooit heb gehad en nog steeds gebruik is toch wel de razer deathadder, ligt goed in de hand en heeft me nog nooit in de steek gelaten :niceone:

camino

Legacy Member
Heb zo een razor imperator (wel mee kabel geene draadloos) zeer goeie muis.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan