wat is een goeie 5.1 of meer speakerset voor onder de 100 euro?
Geen, simpel as that.
Je beste keuze in mijn ogen is dan een koptelefoon van 100€ en virtuele surround, ik doe dat zelf met mijn sennheiser hd555 en kan daar zeker mee leven.
Logitech=> Creative lijkt me van de regen in de drup, beiden hebben een slechte reputatie qua geluidskwaliteit, dan zou ik gewoon voor het goedkoopste gaan.
Maar:
Dus het zou wel leuk zijn moest die muziek goed klinken
Ik kan dit niet genoeg vertellen, koop u een goede koptelefoon, er gaat een heel nieuwe wereld voor u opengaan.
Doodserieus, ik beschouw mijn hd555 als (met voorsprong) de beste 100€ die ik OOIT heb uitgegeven.
Wil je van muziek genieten zoals nooit voordien investeer dan in een koptelefoon, geen overpriced crap natuurlijk zoals skullcandy, beats of bose, maar goed spul (denon, sennheiser, akg, beyerdynamics, shure, audio-technica, grado,...).
(als al je muziek in 128kbps of lager mp3 staat dan ga je daar wel minder aan hebben, zelfs met zo'n "goedkoop" (100€ is niets in de wereld van de hifi) spul hoor ik het verschil, met mijn boxen of oortjes of andere koptelefoons niet).
Wil je specifieke aanraders, vraag maar.
GPU: als je nu al 2 kaarten neemt koop dan toch 6950's? Ze zijn toch net iets sneller ze en 60€ goedkoper als je 1GB's neemt en even duur als je 2GB's neemt.
En ja die SOC is mss iets sneller (maar veel kan het niet schelen, 2 6950's evenaren 2 570's
gemiddeld*).
*het hangt nog altijd 100% af van game tot game, als jij enkel games speelt die NVidia verkiezen dan moet je uiteraard voor 560ti's gaan. Speel je voornamelijk games die AMD bevoordelen, dan bega je een serieuze misser.
De thermalright Silver arrow is beter en goedkoper, dat gezegd zijnde is een mugen 2 echt meer dan genoeg voor u.
Toch denk ik dat het verschil minimaal is en dat de betere prestaties vooral te wijten zijn aan het grotere geheugen van de 6950.
Mijn logica is dit: als je 2 zo'n kaarten steekt dan ga je een serieus eind met die kaarten doen, hoe zwaarder games worden hoe meer voordeel ze gaan halen uit meer geheugen => op termijn zullen alle nieuwe games voordeel halen uit de 2GB en zal de kloof (serieus) vergroten tussen de kaarten.
Vergeet niet dat we 2 jaar terug nog met 512MB zaten (4850/4870 512MB) voor de normale high end kaarten, er was ook de 4870 1GB en die werd op termijn beter (maar op het moment was die nutteloos op normale resoluties) dan zijn goedkopere 512MB broertje, perfecte analogie dus in mijn ogen analogie.
p.s. nu al twee kaarten kopen op 1 full hd scherm blijft toch wss overkill, tenzij je echt constant zware games speelt.
p.p.s f*cking hell, das meer tekst dan ik dacht
