Archief - Gaming monitor + headset

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Hallo iedereen,

Pc is besteld, nu moet ik enkel nog de juiste randapparatuur vinden. Met name een monitor en een degelijke headset. Eigenlijk is mijn keuze al halvelings gemaakt maar ik sta altijd open voor suggesties. En aangezien het toch om serieus wat geld gaat wil ik zeker zijn van m'n stuk zodat ik achteraf geen spijt krijg. :)

Wat de headset betreft zoek ik voor de Sennheiser PC 360 te gaan. Voornaamste reden is dat deze headset naast goede game-performance ook nog muziek kan afspelen in acceptabele kwaliteit (althans, als ik de reviews mag geloven). Daarnaast is het een headset zonder al te veel toeters en bellen en daar hou ik wel van.

Prijskaartje van €140 is er natuurlijk niet naast en er zijn nog wel andere high-end headsets te vinden voor dat bedrag. Maar voorlopig ben ik nog niets tegengekomen dat me kan doen twijfelen.

Als monitor had ik de Dell Ultrasharp U2412M in gedachten. Een e-ips scherm, de 16:10 schermverhouding en de reputatie van Dell hadden me al snel overtuigd. Het enige waar ik een beetje 'schrik' van heb is de ingame performance. In reviews wordt altijd aangehaald dat hardcore gamers het verschil mss kunnen merken in zeer snelle FPS maar dat de modale gamer het verschil met een TN-paneel niet zal merken. Nu wil ik voornamelijk polsen naar gebruikerservaringen. Zijn er hier mensen met zo'n ultrasharp scherm die al de nodige game-uurtjes achter de kiezen hebben met dat scherm?

Zoals ik al eerder zei, mijn keuze is gestoeld op heel wat reviews dus 't is niet met de natte vinger gebeurd. Maar uiteraard wil ik ook een keertje polsen naar jullie ideeën en meningen.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

B.T.

phate_13

Legacy Member
Mijn mening weet je natuurlijk al, maar laat me daar ook nog dit aan toevoegen. :)
Mijn broer heeft het, ondertussen 2 generaties oudere, Dell 2209Waf scherm. En noch ik, noch mijn broer ondervinden enige "hinder" bij het games op dat scherm.

Brick Top

Legacy Member
phate_13 zei:
Mijn mening weet je natuurlijk al, maar laat me daar ook nog dit aan toevoegen. :)
Mijn broer heeft het, ondertussen 2 generaties oudere, Dell 2209Waf scherm. En noch ik, noch mijn broer ondervinden enige "hinder" bij het games op dat scherm.

Ah, dat is toch alvast een geruststelling. Want ik zou het erg zuur vinden moest ik thuis tot de constatatie komen dat gamen op die Dell minder 'smooth' aanvoelt dan gamen op een random Samsung scherm.

Sjoepap

Legacy Member
hier idem geen enkel probleem met een U2711. Ben ook wel geen hardcore gamer

Yank

Legacy Member
De U2412M heeft trouwens een behoorlijk lage inputlag vergeleken met de oude Ultrasharp modellen volgens de review op tftcentral.
Hier al 5 jaar een 2407WFP trouwens, ik ben ook eerder een casual gamer, maar ik zie toch geen verschil met andere schermen qua response.

Matey

Legacy Member
Net een uurtje of 2 ge-skyrim-d en de mooie graphics zagen er, zoals anders, prachtig uit op mijn u2311h ;). Verder hier ook geen negatieve ervaring met de Dell Ultrashap-reeks :).

Brick Top

Legacy Member
Ok, thanks guys. Dat was de bevestiging die ik nodig had! :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan