Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kingsodab0mb

Legacy Member
De zoveelste :unsure:

Zou graag een nieuwe deskop aanschaffen, maar heb er zelf de nodige kennis niet van om dit te doen. Daarom dit topic, in de hoop dat iemand mij een handje zou willen helpen.

Budget zou tussen de 1000 - 1200 € (exclusief assemblage, installatie en windows) zijn.

PC is vooral bedoeld als gamecomputer maar zal ook gebruikt worden voor wat multimedia (graag dus minstens 1 HDMI uitgang (al zat dit nu wel al standaard zijn zeker :unsure:)).

Had zelf gedacht aan alternate, maar indien er andere, betere, goedkopere alternatieven bestaan. Zoals eerder vermeld zou ik naast de pc ook een windows versie (licentie) willen aanschaffen als ook de pc later assembleren, installeren.

Alvast bedankt!

EDIT: mag infeite verplaatst worden naar aankoopadvies, dacht ie daar stond. Niet dus.

phate_13

Legacy Member
Snel een eerste voorstel:

Mobo: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 ~125€
CPU: Intel Core I5 2500K ~200€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD7950 ~350€
Case: Case ~100€
SSD: Crucial M4 64GB ~100€
HDD: 1TB ~85€
Voeding: Seasonic X-760 ~150€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€

Totaal :1205€

Snel iets genomen dat ik elders had gepost en naar beneden bijgesteld. Is nu wel met een geschatte prijs van een GPU die nog niet uit is. (Is daardoor ook met een zeer deftige voeding die meerdere systemen mee kan, maar daardoor wel wat prijzig, zou je desnoods ook nog op kunnen besparen.)

Overigens : Dit hoort thuis in het aankoopadvies forum.

Brick Top

Legacy Member
Als je er niets mee in zit om in 't buitenland te bestellen kan je altijd een kijkje nemen bij alternate.nl en 4launch.nl

Ben ook aan 't kijken naar de goedkoopste winkels en voorlopig is die 4launch de goedkoopste/betrouwbaarste die ik al gevonden heb (check Tweakers voor shopreviews). Bij beide winkels kan je ook gewoon afhalen, al zal Ridderkerk/Eindhoven niet meteen bij de deur zijn voor jou.

Ik heb natuurlijk niet vergeleken met alle Belgische winkels maar goedkoper dan pakweg 4launch ga je hier niet snel vinden. Anders mag je het altijd laten weten. :p

kingsodab0mb

Legacy Member
Davion zei:

Bedankt, wat te snel geweest bij het aanmaken van het topic.

Wanneer zou die CPU beschikbaar worden? Komt niet op een paar dagen, maar wil bijvoorbeeld ook geen maand meer wachten.

Bedankt voor het snelle antwoord trouwens.

Brick Top

Legacy Member
kingsodab0mb zei:
Inderdaad, wat te snel geweest met het aanmaken van het topic.

Wanneer zou die CPU beschikbaar worden? Komt niet op een paar dagen, maar wil bijvoorbeeld ook geen maand meer wachten.

Bedankt voor het snelle antwoord trouwens.

't Is de grafische kaart hé, niet de CPU (dat is de processor :p). En die 7950 wordt in theorie aanstaande maandag gereleased. Maar in de prakijk zou het mss nog wel enkele weken kunnen duren vooraleer die daadwerkelijk in de rekken ligt.

phate_13

Legacy Member
Like Brick Top sais. Officiële launch datum zou de 9de zijn. Echter zijn het geruchten dat het om een "paper launch" gaat, en dat deze dus niet echt onmiddellijk beschikbaar gaat zijn, oftewel dat de officiële launch zelfs uitgesteld zou worden. Al zullen we dat pas echt weten op de 9de hoe het zit.

Brick Top

Legacy Member
Ik begrijp dat je niet kan wachten (zou ook geen zin hebben om een maand te wachten :p) maar mss overwegen om voorlopig een tweedehands kaartje te steken? Hier op Buy&Sell zijn die soms wel op de kop te tikken voor een scherpe prijs. Je bent dan voor (relatief) weinig geld gesteld en als je dan binnen een (paar) maand(en) de overstap maakt naar de nieuwe reeks voelt je je tenminste niet genaaid.

kingsodab0mb

Legacy Member
:$

Mhmm klopt inderdaad. Maar zoals waarschijnlijk wel opvalt heb ik er betrekkelijk weinig kaas van gegeten. :p

Zie mezelf binnen een maand wel die kaart bestellen maar qua assemblage en installatie, zie ik mezelf dat niet meteen aan de praat krijgen. In tegen deel zelf.

Wachten tot maandag moet echter nog wel lukken, hoor dan wel of ze al dan niet beschikbaar zijn.
Zo niet kies ik mogelijk voor of een tussenweg of een B oplossing.

phate_13

Legacy Member
Bekijk eerst misschien eens een artikel/filmpje/... over hoe een pc in elkaar te steken. Dat is echt gemakkelijk hoor. Zeker als het slechts een klein deeltje is zoals de GPU, geheugen, harde schijf, ... Poepsimpel.

En persoonlijk zou ik, momenteel een HD6870 kopen als je niet wilt wachten. Dat is niet de snelste kaart, maar wel degene met de beste prijs/prestatie verhouding.

kingsodab0mb

Legacy Member
phate_13 zei:
Bekijk eerst misschien eens een artikel/filmpje/... over hoe een pc in elkaar te steken. Dat is echt gemakkelijk hoor. Zeker als het slechts een klein deeltje is zoals de GPU, geheugen, harde schijf, ... Poepsimpel.

En persoonlijk zou ik, momenteel een HD6870 kopen als je niet wilt wachten. Dat is niet de snelste kaart, maar wel degene met de beste prijs/prestatie verhouding.

Ok, houd ik in mijn achterhoofd ;). Ik kijk maandag wel even rond om te zien of ze al dan niet beschikbaar zijn (of snel worden).

Nog een vraagje, ik vermoed dat assemblage en installatie mogelijk is bij Alternate.nl ? Alleen vind ik die optie niet :sad:, pointers?

phate_13

Legacy Member
Dit is inderdaad moeilijk terug te vinden. Je moet dit gewoon als commentaar bij je bestelling zetten. Kost 39 euro.

kingsodab0mb

Legacy Member
Voeding, moederbord en koeling vind ik niet meteen terug op de website van Alternate (België nu, kwestie van wat te vergelijken). Zijn er alternatieven van gelijkaardige kwaliteit?

Ik bestel sowieso pas volgende week, maar zou toch al eens een getal willen zien staan in mijn winkelkarretje. Kwestie van dat terloops eens te melden thuis.

SXe

Legacy Member
phate_13 zei:
Dit is inderdaad moeilijk terug te vinden. Je moet dit gewoon als commentaar bij je bestelling zetten. Kost 39 euro.

Kost dat 39 euro voor een assemblage bij Alternate.nl? Wel raar dat het in BE dan maar 25 euro is.

kingsodab0mb

Legacy Member
Geheugen DDR3-1333: 4GB DDR3-1333 low volt XMP Kit (4096 MB)
Grafische kaarten ATI PCIe: HD6870 (AMD Radeon HD6870)
Harddisks 3,5 inch SATA: HD105SI (1.000 GB)
DVD-reWriters Serial-ATA: SH-222AB (22 / 8 / 16 speed)
Solid State Disk 2,5 inch SATA: CT064M4SSD2 (64 GB)
CPUs Socket 1155: Core™ i5-2500K
Software Besturingssystemen: Windows 7 Home Premium (Windows)
Moederborden Socket 1155: Z68 EXTREME3 GEN3 (Intel® Z68 Express)
CPUs Koelers: Mugen 3 SCMG-3000 (775, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155, AM3+, FM1)
Voedingen meer dan 600 Watt: CMPSU-650HX (650 Watt)
Behuizingen Big Tower: XPredator Evil Black Edition (6x 5,25" extern, 6x 3,5" intern)

Voorlopig staat mijn winkelwagentje hierop. Komt neer op ongeveer 1200 €.

Nog 2 vraagjes uit pure onwetendheid, is er op deze setup een HDMI uitgang te vinden?

Plus ik ben ook van plan om een internet via de kabel door te trekken naar de plaats waar de computer komt. Werkt wireless internet echter ook op deze computer?

Brick Top

Legacy Member
kingsodab0mb zei:
Plus ik ben ook van plan om een internet via de kabel door te trekken naar de plaats waar de computer komt. Werkt wireless internet echter ook op deze computer?

Voor wireless moet je meestal zo'n ontvanger kopen (denk ik). Kan mij moeilijk voorstellen dat dat bij pc's zit 'ingebouwd' (zoals bij de meeste laptops het geval is). Maar als je kabel gaat trekken is wireless voor een desktop vrij overbodig imo.

kingsodab0mb

Legacy Member
Brick Top zei:
Voor wireless moet je meestal zo'n ontvanger kopen (denk ik). Kan mij moeilijk voorstellen dat dat bij pc's zit 'ingebouwd' (zoals bij de meeste laptops het geval is). Maar als je kabel gaat trekken is wireless voor een desktop vrij overbodig imo.
Kabel komt er sowieso, kwestie van te weten hoe hoog die op de prioriteiten lijst moet :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan