Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sepmil

Legacy Member
die ram ga ik gewoon bij een hyperX blu houden
iemand had mij gezegd dat ik dat beter pak en het kost niet zoveel meer dus ga ik die gwn pakken.
maar nog een laatste vraag(mijn pc is nog niet besteld dus ik kan het nog vragen :))
kan ik niet beter een ASUS P8P67 Pro B3 Revision als moederbord pakken?
ASUS P8P67 Pro B3 Revision @ Azerty

bij iemand anders hadden ze dat moederbord aangeraden.
het kost maar 2 euro meer dus ik vraag mij gwn af of ik dat niet beter pak.

HighWire

Legacy Member
ik heb hetzelfde moederbord en ben er allesinds zeer tevreden over...

sepmil

Legacy Member
dus ik kan beter een ASUS P8P67 Pro B3 Revision pakken in de plaats van een ASRock P67 Extreme4?

fortuneke

Legacy Member
ze zijn aan elkaar gewaagd , u kiest :) alhoewel asus mooiere EUFI heeft :P

Sgt.Makaveli

Legacy Member
En de p8z68-v? Is zelfde prysklasse en iets nieuwer. Welke van de 3 genoemde zou beste zyn?

sepmil

Legacy Member
ik heb even gekeken en mij lijkt de ASUS P8P67 Pro B3 Revision het beste maar ik zou toch graag weten wat jullie er van denken.

mdgf

Legacy Member
die ram ga ik gewoon bij een hyperX blu houden
iemand had mij gezegd dat ik dat beter pak en het kost niet zoveel meer dus ga ik die gwn pakken.
Voor een game pc maakt dat NIKS uit, das 10€ door de wc flosjen.

AnandTech - Sandy Bridge Memory Scaling: Choosing the Best DDR3
Beneden staat een gaming bench.

Mobo: Asus P8P67 Pro, ASrock P67/Z68 Extreme4, MSI P67/Z68 GD65 of Asus Z68-v zijn allemaal gelijkwaardig, neem de goedkoopste.
De asusen hebben wel bluetooth, maar dat gebruikt toch niemand (en zo'n dongle vind je al voor 2-8€ ofzo), de msi's hebben maar 1 usb 2.0 header, maar das ook geen echt probleem voor 90% van de gebruikers.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Bedankt voor die antwoord op moederborden Mdgf.

Klein vraagje. Volgens die anandtech artikel is het beste om 1600 latjes te neme, als ik me niet vergis? Maar wat is nu beste voor een i5 2500k? Op specificaties staat er dat die maximum 1333 latjes pakt.

mdgf

Legacy Member
Kijk naar de cijfertjes van de game... Er is gewoon geen verschil tussen 1333MHz en 2111MHz in-game, neem het goedkoopste, 1333MHz valueram dus.

Standaard kunnen de i5's maar 1333MHz aan, voor hoger moet je het geheugen manueel overklokken (alles overtypen in de BIOS).

sepmil

Legacy Member
ok,ik ga denk ik het ASUS P8P67 Pro B3 Revision moederbord pakken.
van die RAM... ik ga misschien niet alleen gamen op die pc maar misschien ook een beetje programmeren.
maakt het dan wel uit dat je ram beter is?
en van de processor,heb ik het geld om voor een i7 te gaan.
is dat niet beter?
in de tests zie ik toch wel een redelijk verschil.
alvast bedankt!

TrsH

Legacy Member
sepmil zei:
ok,ik ga denk ik het ASUS P8P67 Pro B3 Revision moederbord pakken.
van die RAM... ik ga misschien niet alleen gamen op die pc maar misschien ook een beetje programmeren.
maakt het dan wel uit dat je ram beter is?
en van de processor,heb ik het geld om voor een i7 te gaan.
is dat niet beter?
in de tests zie ik toch wel een redelijk verschil.
alvast bedankt!


kijken naar de programmas die je gaat gebruiken of deze al dan niet hyperthreading ondersteunen...

zoja, kun je voor een i7 gaan zoniet, is het jammer van uw geld.

TrsH

Legacy Member
sepmil zei:
ik ga programmeren in java.

best eens opzoeken dan hoeveel meer performance je eruit haalt en of het echt de moeite is.

sommige programma's maken defitg gebruik van hyperthreading waar andere er dan weer niet goed mee overweg kunnen en er nauwelijks resultaat uit halen.

sepmil

Legacy Member
ik vind er geen info over maar ik ga toch voor de i5 gaan.
ik ga gewoon nog een 27" scherm bij mijn pc kopen.
dan wordt het dit : Azerty

mdgf

Legacy Member
Mss eerder kijken voor de u2311h als scherm?
27" en "maar" full hd dan ga je volgens mij vloeken als je er dicht opzit, maar ik kan niet zeggen dat ik het al geprobeerd heb.

Geheugen: http://azerty.nl/8-749-252721/corsair-value-select-geheuge.html

Ik geloof dat de meeste compilers geen deftig gebruik (niet meer dan 0-10% winst ofzo) gebruik maken van HT, een ssd zorgt dan weer wel voor een serieuze boost dacht ik (maar ik kan me vergissen, want ik doet het zelf niet/nauwelijks).

sepmil

Legacy Member
van dat scherm weet ik het nog niet.
misschien heb je gelijk maar 27" lijkt mij ook heel leuk dus ik weet het nog niet
maar van dat geheugen.
waarom heb je nu 2x 2GB gepakt.
ik steek liever 1 x 4 GB of had dat zijn reden?
ik heb allensinds het geheugen veranderd naar kingston valueram
Azerty
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan