Archief - Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sepmil

Legacy Member
Hallo iedereen,
Ik zou graag een nieuwe game PC in elkaar steken.
Dit is de eerste keer dus ik weet niet of ik de juiste onderdelen heb gepakt.
Ik dacht iets van deze samenstelling : Azerty
Zouden jullie even willen kijken of dit in orde is?
Commentaar,verbeteringen zijn altijd welkom!
Alvast bedankt!:)

laurievl

Legacy Member
Misschien best eens zeggen:

budget ?
wat is het doel met de pc ? (gaming wss .. )
later CF of SLI ?
OC'en ?

Setup is zeker niet slecht maar die HDD veranderen naar een F3 ipv F4
die voeding veranderen naar een TX 650 v2 en die SSD is niet slecht maar iedereen raad een curcial aan dus mss daar eens voor kijken ;)
en dan nog het mobo vind ik extreem duur, mss gewoon een P67 extreme 4 nemen van 130euro ?

dus met de veranderingen : Azerty

enkel die ssd is eigen keuze, geheugen kan ook goedkoper als je gewoon kingston 1 x 4gb DDR3 1333mhz neemt ;)

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Eve myn mening over u build:
Ik zou die moederbord niet nemen, veel te duur man. Je kunt zeker 100 euro bespare door een andere te nemen.

Voeding zou ik veranderen naar een XFX XXX 650w, daar bespaar je dan ook 30 op.

Die bluray brander is voor my overbodig, ik zou een goedkope dvd brander neme (tenzy je blurays kykt en brand). Das ook 50 bespaard.

Van ssd's weet k ni veel.

Nu je best een aardig bedrag bespaard hebt, kun je da gwn zo late of een 2de videokaart neme dus 2 x amd6950, je krygt dan een bieeest van een computer

Voor de rest ziet da er zeker goed uit.

laurievl

Legacy Member
Sgt.Makaveli zei:
Die bluray brander is voor my overbodig, ik zou een goedkope dvd brander neme (tenzy je blurays kykt en brand). Das ook 50 bespaard.
...
Nu je best een aardig bedrag bespaard hebt, kun je da gwn zo late of een 2de videokaart neme dus 2 x amd6950, je krygt dan een bieeest van een computer

die bluray is inderdaad overbodig maar mss heeft hij dat wel nodig, gokken dus :')

Over die 6950 ben ik niet helemaal mee eens, ik zou zeker wachten om een 2de 6950 te kopen omdat je deze momenteel nog niet nodig hebt, misschien binnen een jaartje , dan zal de prijs ook al ferm gezakt zijn ;)

TrsH

Legacy Member
waarom zo'n duur mobo? o_O

zoals laurievl zei, ga voor de asrock p67 extreme4
neem idd een crucial m4
en uw rams kunnen ook goedkoper als je kingston valueram steekt.

sepmil

Legacy Member
bedankt voor de vele reactie's
van dat moederbord is een goed idee om een P67 te nemen :)
die neem ik dus al.
ik zou graag de blu-ray lezer/brander er in laten want die ga ik misschien in de toekomst gebruiken.
ik wil ook in de toekomst misschien CF doen maar nu liefst nog niet dus laat ik het liefst bij 1 grafische kaart en SSD wil ik er ook graag in maar ik zal die veranderen naar een curcial m4
deze is wel trager maar is dat nog altijd heel snel?
de ram laat ik liefst zoals hij nu is.
dan kom ik uit op http://azerty.nl/winkelmandje/winke...381315]=1&product[386138]=1&product[403634]=1

nog een vraag:kan ik niet beter toch de 750 W nemen om in de toekomst CF te doen of gaat dat ook met 650W
o ja iemand had gevraagd of ik wil overclocken en dat wil ik niet doen :)
alvast bedankt voor jullie reactie's want ik heb al veel bespaard XD

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Die 650watt is goed genoeg om crossfire 6950 te draaien, da blykt uit vele reviews dus maak je maar geen zorgen.

Mag k eve uit nieuwsgierigheid vrage wrm jullie allemaal de p67 extreme 4 kiezen en niet de p8z68-v???

De z68 is nieuwer en kost maar 2euro meer.

sepmil

Legacy Member
o ja nog 1 iets die SSD die jullie zeggen moet zo in een ding van 2.5 maar in mijn case zit dat niet. hoe kan je dat er dan in steken?
en ik weet ook niet zeker of alles wel in mijn case past dus gaat alles er in volgens jullie?

EDIT:ik heb gezien dat er bij de case een accesoire van 1.8 tot 2.5 bay adaptar zit dus volgens mij gaat dat er dus toch in :)

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Die case is verkozen tot 1 van de beste cases en alles zal erin passen, ook is er een 2,5inch tray voor uw ssd dus geen zorge make

TrsH

Legacy Member
Sgt.Makaveli zei:
Die 650watt is goed genoeg om crossfire 6950 te draaien, da blykt uit vele reviews dus maak je maar geen zorgen.

Mag k eve uit nieuwsgierigheid vrage wrm jullie allemaal de p67 extreme 4 kiezen en niet de p8z68-v???

De z68 is nieuwer en kost maar 2euro meer.

de nieuwe chipset is enkel goed als je aan SSD caching gaat doen.

koolcast

Legacy Member
sepmil zei:
bedankt voor de vele reactie's
van dat moederbord is een goed idee om een P67 te nemen :)
die neem ik dus al.
ik zou graag de blu-ray lezer/brander er in laten want die ga ik misschien in de toekomst gebruiken.
ik wil ook in de toekomst misschien CF doen maar nu liefst nog niet dus laat ik het liefst bij 1 grafische kaart en SSD wil ik er ook graag in maar ik zal die veranderen naar een curcial m4
deze is wel trager maar is dat nog altijd heel snel?
de ram laat ik liefst zoals hij nu is.
dan kom ik uit op Azerty

nog een vraag:kan ik niet beter toch de 750 W nemen om in de toekomst CF te doen of gaat dat ook met 650W
o ja iemand had gevraagd of ik wil overclocken en dat wil ik niet doen :)
alvast bedankt voor jullie reactie's want ik heb al veel bespaard XD


Mooie setup.
650W is meer dan genoeg, maar ik zou wel deze voeding nemen.
8GB ram is eigenlijk best veel... Met 4GB kom je al zeker toe.


Sgt.Makaveli zei:
Mag k eve uit nieuwsgierigheid vrage wrm jullie allemaal de p67 extreme 4 kiezen en niet de p8z68-v???

De z68 is nieuwer en kost maar 2euro meer.

Nieuwer is niet altijd beter en ik vind asrock net iest beter/betrouwbaarder, maar dat laatste is natuurlijk een persoonlijke mening.;)

laurievl

Legacy Member
ik zou deze setup nemen : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...403634]=1&product[363680]=1&product[230302]=2

geen cpukoeler en i5 2500k veranderd in een i5 2400 omdat ..

als je niet gaat oc'n heeft het geen zin die 2500k te neme en dan nog eens een scyte mugen , koop dan beter een i5 2400 die evenwaardig draait als een niet overklokte 2500k met gewoon de stock koeler wat je weer wat bespaart ;)

en neem gewoon die kingston 1x4gb die maar 19€ kost ;) en met al die besparingen kan je een deftig scherm of als je al een scherm hebt een grotere SSD kopen ;) voila

laurievl

Legacy Member
Ok ja die xfx voeding is ook goed maar die tx 650 v2 moet zeker niet onderdoen ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

sepmil

Legacy Member
hey,
bedankt iedereen voor de reactie's.
ik heb de voeding veranderd omdat jullie dat zijden en ik heb ook 4 GB ram gepakt.
ook heb ik mijn SSD vergroot.
van de processor ga ik het toch bij een 2500K houden (met koeler) omdat ik in de toekomst als hij traag word waarschijnlijk wel ga OC .
ik zou dan liefst nu een paar euro's meer uitgeven dan later opnieuw een processor te kopen.
dan kom ik uit op dit : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...398967]=1&product[427733]=1&product[433238]=1
vinden jullie dit goed?
o ja is de grafische kaart van een goed en van een goed merk?
ik heb nu al veel bespaard door jullie dus daarvoor bedankt! :)
misschien ga ik toch een kleinere SSD pakken maar dat weet ik nog niet.

laurievl

Legacy Member
Setup ziet er erg goed uit !

Er zijn veel verschillende meningen over de ssd grote .. 64gb is genoeg als je enkel de nodige programma's op zet maar ik zelf vind.toch leuker ruimte te hebben ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

sepmil

Legacy Member
laurievl zei:
Setup ziet er erg goed uit !

Er zijn veel verschillende meningen over de ssd grote .. 64gb is genoeg als je enkel de nodige programma's op zet maar ik zelf vind.toch leuker ruimte te hebben ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

inderdaad! XD
daarom dat ik ook een grotere koop!
maar de rest is dus goed?
ook de grafische kaart?

laurievl

Legacy Member
Graka is zkr van goeie kwaliteit ;) alles is.compatibel dus laat het bestellen , wachten , builden en de geur van een nieuwe pc die vr de eerste keer opstart, maar komen ! :p

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

sepmil

Legacy Member
ok.
nogmaals iedereen bedankt voor alle reactie's en nu alleen nog maar bestellen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan