Archief - Game pc samenstellen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JuNkY

Legacy Member
Hi all,

Mijne 8800gt heeft het gisteren begeven, 4 maand na zelf te bakken in de oven is het zo ver. Ik ga hem vanavond weer bakken tot ik een nieuwe pc heb :niceone:.

Dus bij deze graag jullie advies voor een nieuw game pc'ke :).

Mijn budget ligt rond de 1500 euro.

Graag had ik hiervoor de desktop pc + deftig hd scherm (23" 3d ready ).
Eventueel ook 3d mogelijkheden tenzij het ernstig wordt afgeraden.
Liefst ook een geluids-isolerende case (uiterlijk zwart en strak).

Ik kan deze makkelijk zelf in elkaar zetten en overclocken.

Alvast bedankt voor jullie tijd,
Greets Junky

verreckie

Legacy Member
Azerty

Of 3D tegenwoordig al de moeite waard is, weet ik niet. ken er niets van. :p
Maar met dit budget heb je nog voldoende over voor een meer dan degelijk scherm.

JuNkY

Legacy Member
Alvast bedankt voor het samenstellen, ik had echt geen idee welk moederbord ik moest kiezen.voor de processor had ik hier al gelezen dat I5 2500k goed was als je zelf kon overclocken.

Die graka kan geen 3d aan voor zo ver ik kan zien :(.

Heeft er iemand hier ervaring met 3d technologie ? (graka + scherm)

Psy

Legacy Member
als het echt deftige 3D moet zijn zult ge 3d vision van Nvidia moeten pakken (elke nvidia kaart heeft dat wel denk ik, enkel moet ge wel die brillen ergens zien te krijgen), en ook een 120hz scherm zien te versieren, en die zijn ook niet zo makkelijk te verkrijgen.

Rekening houden wel dat de pc in principe dan dubbel zoveel moet verwerken als ge games speelt & ge dus ook een vrij snel systeem zult nodig hebben om het deftig te laten lopen.

Enfin, das toch wat ik er persoonlijk onder begrijp, zelf nog nooit in actie gezien.

mdgf

Legacy Member
3D kan ook op AMD, ze maken er gewoon minder tralala rond.

Maar 3d wordt meestal beschouwd als iets dat je 1x gebruikt en daarna nooit meer bovenhaalt, dus dan smijt je je geld nogal weg (120Hz scherm en brillen). Dus probeer het zeker eerst eens uit.

JuNkY

Legacy Member
mdgf zei:
3D kan ook op AMD, ze maken er gewoon minder tralala rond.

Maar 3d wordt meestal beschouwd als iets dat je 1x gebruikt en daarna nooit meer bovenhaalt, dus dan smijt je je geld nogal weg (120Hz scherm en brillen). Dus probeer het zeker eerst eens uit.

Enige raad waar of hoe ik dit kan uitproberen ?

Mvg

Na wat opzoekwerk heb ik gemerkt dat AMD inderdaad ook 3d ondersteunt.
-AMD HD3D Technology

Naar mijn gevoel is het nog iets te vroeg om hier geld in te investeren.
Misschien iets voor binnen een jaar of 2 ?

Ik zou het allesinds graag eens in werking zien en ben dus nog steeds op zoek naar demo-standen e.d.

Bedankt voor jullie hulp!!

Gurt11

Legacy Member
Voor de case: Fractal Design R3 of de XL ? Heel mooie kasten.

EDIT: Zat al bij verreckie zijn samenstelling :p

jm188

Legacy Member
Naar mijn gevoel is het nog iets te vroeg om hier geld in te investeren.
Misschien iets voor binnen een jaar of 2 ?

ik zou het in ieder geval nu nog niet kopen, en ik ben eigenlijk aan het hopen dat het niet aanslaat zolang het met bril is, want de enige wat ik er van krijg is hoofdpijn (ook met films, heel hatelijk als ze alleen een 3D versie spelen)

SpeedFreak.be

Legacy Member
Idd dat schijnt men nogal eens te vergeten dat heel wat mensen klachten krijgen van 3D: hoofdpijn, misselijk, etc (ik zelf ook). Een vriend van mij heeft zich een dure graka en scherm gekocht voor 3D conclusie hij wordt er straal misselijk van. Leuk als je dat van tevoren niet weet. :crazy:

JuNkY

Legacy Member
Misschien nog een laatste vraag betreffende het scherm:

Ik zal dan niet voor 3d mogelijkheden gaan,
Dus een gewoon 22-23 inch, 1920 x 1080 full hd scherm, 2ms (of 3-5 ms mag ook indien dat niet veel verschil maakt).

Zijn er bepaalde schermen die er bovenuit steken kwa kwaliteit/prestaties ?

Budget voor scherm zou dan rond 150-250 euro zijn.

Psy

Legacy Member
lol zijt ge nu over input lag of pixel response time bezig?
input lag is al rap merkbaar boven de 30ms afhankelijk van hoe gevoelig ge daarvoor zijt :p
400ms -.- ooit een lcd tv gehad met 100ms & dat maakte me compleet zot
gelukkig doet input lag zich nooit hoog genoeg voor op pc monitors, das meer iets voor lcd tv's enz

pixbillye

Legacy Member
Johan tb zei:
Idd dat schijnt men nogal eens te vergeten dat heel wat mensen klachten krijgen van 3D: hoofdpijn, misselijk, etc (ik zelf ook). Een vriend van mij heeft zich een dure graka en scherm gekocht voor 3D conclusie hij wordt er straal misselijk van. Leuk als je dat van tevoren niet weet. :crazy:

is em nooit naar de cinema geweest om een 3d film te gaan zien ofzo? anders zou em dat wel geweten hebben ;)

JuNkY

Legacy Member
Dell Ultrasharp U2311H of U2312HM

Ik wil ook men ps3 op die monitor aansluiten.

Wat zou de beste methode zijn om zowel nieuwe pc als ps3 op dat scherm te hangen ?
interfaces op scherm: DVI-D, VGA, DisplayPort

Ik dacht Displayport te gebuiken voor pc en DVI-D voor PS3 via HDMI->DVI-D kabel.
Konig CMP-CE033/1.5 @ Azerty

Zien jullie een reden waarom dit niet kan werken ?

Tycho91

Legacy Member
JuNkY zei:
Ik wil ook men ps3 op die monitor aansluiten.

Wat zou de beste methode zijn om zowel nieuwe pc als ps3 op dat scherm te hangen ?
interfaces op scherm: DVI-D, VGA, DisplayPort

Ik dacht Displayport te gebuiken voor pc en DVI-D voor PS3 via HDMI->DVI-D kabel.
Konig CMP-CE033/1.5 @ Azerty

Zien jullie een reden waarom dit niet kan werken ?

Dvi kan geen geluid doorgeven dus daar moet ge dan nog iets op vinden. Zoals rgb naar 3.5jack female zodat ge uw boxen kunt aansluiten. Of een speakerset met optical input kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan