Archief - Game pc 600 €

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tuowe

Legacy Member
COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx)
69,50 €
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)
20,90 €
ASROCK P67 Pro3 SE
84,90 €
INTEL Core i5 2500 (3.3 ghz, 6 mb, s1155, 95 watt, boxed)
193,89 €
CORSAIR CX v2 (500 watt, atx)
52,50 €
XFX RADEON HD6850 (775 mhz, 1024 mb, DDR5, 4000 mhz, 256 bit, 11, fan)
129,90 €

Sub-totaal: 551,59 €

Maximumbudget = 600 euro. Dient om te gamen! Een hdd heb ik al ter mijn beschikking...

phate_13

Legacy Member
Ik zou de 2500K nemen. Alsook heb je voor weinig meer geld een HD6870.
Voeding kan ook gerust een stuk lager, behalve misschien als je voor crossfire zou willen gaan in de toekomst.

Tuowe

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik zou de 2500K nemen. Alsook heb je voor weinig meer geld een HD6870.
Voeding kan ook gerust een stuk lager, behalve misschien als je voor crossfire zou willen gaan in de toekomst.

Artikel(en) Aantal Totaal
Verwijder dit product
COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx)
69,50 €
INTEL Core i5 2500K (3.3 ghz, 6 mb, s1155, 95 watt, boxed)
197,50 €
HIS RADEON HD6870 (900 mhz, 1024 mb, DDR5, 4200 mhz, 256 bit, 11, fan)
151,25 €
ASROCK P67 Pro3 SE
84,90 €
CORSAIR CX v2 (430 watt, atx)
44,72 €
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)
20,90 €


Sub-totaal: 568,77 €

Slechts +- 15 euro extra. Zie ik iets over het hoofd?

foenN

Legacy Member
wat voor games verwacht je eig om te spelen? en op welke grafische settings?

Tuowe

Legacy Member
foenN zei:
wat voor games verwacht je eig om te spelen? en op welke grafische settings?

Ik verwacht toch om BF3 op high settings te spelen. Ik denk wel dat dit met dit systeem moet lukken?

Lijkt dit een goede setup voor BF3? Hoe kan ik de kosten nog drukken?

remongske

Legacy Member
Je hebt wel geen cpu koeler, aangezien je de 2500 k neemt vermoed ik dat je gaat overclocken? maar das nog geen 40 euro zo'n koeler hé.

Tuowe

Legacy Member
remongske zei:
Je hebt wel geen cpu koeler, aangezien je de 2500 k neemt vermoed ik dat je gaat overclocken? maar das nog geen 40 euro zo'n koeler hé.

Momenteel ben ik niet van plan om te overclocken, indien cpu het niet meer zo goed trekt, kan ik alsnog overclocken he?!

Tuowe

Legacy Member
Cooler Master CM690 II Advan. - Midi Tower - noPSU
ATX - USB / e-SATA / FireWire / Audio
€ 81,00
MSI Radeon R6870-2PM2D1GD5/OC - 1GB - PCI-E
DVI-I/DVI-D/HDMI/2x Mini Display Port
€ 149,95
Intel Core i5 2500K 3.3GHz 6MB LGA1155
Quad-core - Inclusief Koeler
€ 189,00
Corsair SO-DIMM - 4GB 1333MHz PC3-10600
DDR3 - 204 pin - 1,5V - CL9
€ 16,95
Corsair - Builder CX430 V2 - 430 Watt
ATX12V 2.3
€ 37,50
Gigabyte GA-Z68P-DS3- Socket 1155 - ATX
Intel Z68 - 4 x DDR3 - SATA600/USB3.0
€ 84,95

Totaal: 566 inclusief verzending
Dit wordt het. Is dit moederbord goed genoeg (niet nodig voor crossfire) ?

McGregor

Legacy Member
Tuowe zei:
Dit wordt het. Is dit moederbord goed genoeg (niet nodig voor crossfire) ?

Dit moederbord is zeker goed als je geen CF wil draaien.

Echter zou ik een andere voeding nemen. Je zal zeker toekomen met uw voeding dat je nu hebt maar als je een 6950/560ti zou steken met nog een paar extra HDD's en hier en daar overclocken zou het nipt kunnen worden. Voedingen gaan makkelijk 5/6 jaar mee.

Ik zou gaan voor de XFX PRO 550w (rond de 60 euro)

Tuowe

Legacy Member
CoolerMaster zei:
Dit moederbord is zeker goed als je geen CF wil draaien.

Echter zou ik een andere voeding nemen. Je zal zeker toekomen met uw voeding dat je nu hebt maar als je een 6950/560ti zou steken met nog een paar extra HDD's en hier en daar overclocken zou het nipt kunnen worden. Voedingen gaan makkelijk 5/6 jaar mee.

Ik zou gaan voor de XFX PRO 550w (rond de 60 euro)

Of deze: Corsair - Builder CX600 V2 - 600 Watt : CMPSU-600CXV2EU - Komplett
Want in de store van Komplett vind ik geen andere...

Tuowe

Legacy Member
CoolerMaster zei:
600w is al weer veel te veel voor uw setup :p.
Wat ik wilde zeggen is. Een voeding gaat makkelijk 5/6 jaar mee. Uw setup waarschijnlijk maar 3 jaar. Denk gewoon eens na of je laten eventueel CF of veel zwaardere GPU zult steken.

Zal er eens over nadenken ;-). Maar voor de rest is dit een goed systeem? Geen opmerkingen meer?

phate_13

Legacy Member
430Watt is zeker niet te weinig hoor. Zeker als je nooit crossfire of zo zult gaan is dat ruim voldoende. Die setup zal max. zo'n 280 Watt verbruiken. Ook met HD6950 en extra harde schijven en overclock.

Natuurlijk, als je denkt in de toekomst, bijvoorbeeld binnen 3 jaar, een volledig nieuw systeem te gaan kopen dat een stuk performanter is, dan zou je het kunnen overwegen om er nu meer in te investeren, opdat je dan je voeding verder kunt gebruiken.

McGregor

Legacy Member
phate_13 zei:
430Watt is zeker niet te weinig hoor. Ook met HD6950 en extra harde schijven en overclock.

Ben je daar zeker van?
Ik heb even gekeken op anandtech naar de powerconsumption van de 6950.
AnandTech - AMD

Onder load zit het toch al tegen de 300w. Dan nog met de CPU, hdd, fans, moederbord,.. erbij zal het toch al nipt worden?

phate_13

Legacy Member
Deze moederborden zijn minder goede keuzes dan degenen hierboven. Blijkbaar hebben ze op komplett.be niet direct een uitgebreid bugdet moederbord.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan