Archief - game pc 1800 - 2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eddieash

Legacy Member
Ik weet dat 16 gb niet verplicht is maar ik draai soms een server met 8 gb ram dus 16 is bij mij welkom
daarvoor dat ik ook een i7 wou pakken want als ik eenmaal de pc heb zou hij dagelijks muziek,de server, en mss nog een ander spel te samen moeten kunen draaien
Dus ik ga zometeen mijn config plaatsten jullie kunnen dan zeggen of dit beter, goedkoper kan

Alvast bedankt

Céderieck zei:
als je dit leest dan weet je zelf dat je met 4 gb ram dit niet kan doen want voor dit spel vraagt al 4gb ram om de server te runnen dus ! maar voor de rest nog veel geluk met zoeken drm dat ik 16 gb er in had ge zet !

Nog bedankt voor ditik vond het ook noodzakelijk

SXe

Legacy Member
eddieash zei:
Ik weet dat 16 gb niet verplicht is maar ik draai soms een server met 8 gb ram dus 16 is bij mij welkom
daarvoor dat ik ook een i7 wou pakken want als ik eenmaal de pc heb zou hij dagelijks muziek,de server, en mss nog een ander spel te samen moeten kunen draaien
Dus ik ga zometeen mijn config plaatsten jullie kunnen dan zeggen of dit beter, goedkoper kan

Alvast bedankt

Musk zei:
PC case: Coolermaster 690 II Advanced zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Memory 2: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Harddisk 1: WD 1 TB Caviar Black WD1002FAEX 7200rpm 64mb SATA3
Solid State Disk: Crucial RealSSD 128Gb M4 2.5-inch 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Grafische kaart 2: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: Sony NEC 7280S DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: XFX Core Edition 650W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL

totaal: €1556.00


Blaast jouw voorgestelde PC's weg en is goedkoper. (eventueel HDD eruit laten aangezien deze absurd duur zijn voor het moment, dan komt hij op een kleine €1400)

Punt.

homie6080

Legacy Member
Best wel slim dat een amateur zoals Cederieck wel weet dat deze persoon 16gb kan gebruiken.
Vind het eigelijk wel ZEER straf en dat voor iemand met zo'n simpel pctje als een LGA2011.
Hoe komt hij er toch bij en dat zonder iets af te weten van pc's?
<3 Cederieck


EDIT voor SxE:hij heeft 16gb nodig dus moven met die 8gb <3

Céderieck

Legacy Member
eddieash zei:
Dit. Is mijn configuratie
Power4Pc


heb hier 2 x6970 met 650 wat ga je er niet komen ! (eigen ervaring had ook een 650 van ocz )

heb een 750 moeten kopen en nu draait alles goed !

dus zou voor een 750-850 gaan dan heb je nog wat reserve als je ooit nog iets bij koop !


Dit is mijn mening vraag ook maar eens aan SXE Musk die hebben hier toc meer verstand van als mij !

Musk

Legacy Member
Neen, dit is tijdverspilling, ik heb alle advies gegeven die er te geven valt, meer kan ik niet doen.


Als je denkt 16Gb nodig te hebben, niet twijfelen dan.

Céderieck

Legacy Member
Musk zei:
Neen, dit is tijdverspilling, ik heb alle advies gegeven die er te geven valt, meer kan ik niet doen.


Als je denkt 16Gb nodig te hebben, niet twijfelen dan.

Toc zo mooi als je het vriendelijk kan zeggen en dat je geen gelijk had (: met je 8gb ram !

eddieash

Legacy Member
@Musk

Als ik een hogere grafische kaart wil moet ik dan echteen hogere wattage hebben?
zoals dit
Power4Pc

SXe

Legacy Member
Ik zou zeker geen 2 6970's steken. (Veel te duur voor wat je krijgt) Over de loop van de volgende maanden komt de 7xxx reek van AMD uit en de 7xx reeks van nVidia. Ofwel koop je nu 2 HD 6950's ofwel koop je er 1 en wacht je tot die nieuwe GPU's uit zijn om dan 1 (of 2) nieuwe te kopen.

650 Watt is zeker voldoende voor CF 6950.

i7 2600K heeft geen meerwaarde voor je. Enkel HT maar dat is nutteloos in games en voor de extra clocksnelheid moet je het ook niet doen want dat kan je heel gemakkelijk zelf. (Is maar 200 MHz verschil)


En over de 16 GB: Als je echt denkt dat je het nodig gaat hebben, doe het. Maar wij betwijfelen het...

Céderieck

Legacy Member
SXe zei:
Ik zou zeker geen 2 6970's steken. (Veel te duur voor wat je krijgt) Over de loop van de volgende maanden komt de 7xxx reek van AMD uit en de 7xx reeks van nVidia. Ofwel koop je nu 2 HD 6950's ofwel koop je er 1 en wacht je tot die nieuwe GPU's uit zijn om dan 1 (of 2) nieuwe te kopen.

650 Watt is zeker voldoende voor CF 6950.

i7 2600K heeft geen meerwaarde voor je. Enkel HT maar dat is nutteloos in games en voor de extra clocksnelheid moet je het ook niet doen want dat kan je heel gemakkelijk zelf. (Is maar 200 MHz verschil)


En over de 16 GB: Als je echt denkt dat je het nodig gaat hebben, doe het. Maar wij betwijfelen het...


de i7 2600 k in game niet mij hij zegt da hij ook servers wil draaien daar komt deze zeker wel van pas !

SXe

Legacy Member
Céderieck zei:
de i7 2600 k in game niet mij hij zegt da hij ook servers wil draaien daar komt deze zeker wel van pas !

Met een Pentium 4 met 2 GB RAM kan je ook een server draaien...

Céderieck

Legacy Member
Musk zei:
Over een topic naar de kloten helpen gesproken.


zou ik zo nog niet zeggen hij heeft zijn pc samengesteld dus hij zal er wel tevreden mee zij alles kan niet lopen naar jou zin natuurlijk blijkbaar gaan sommige mensen dan schelden en ******doen !

Maar terug on topic nu !

SpeedFreak.be

Legacy Member
Céderieck zei:

zou ik zo nog niet zeggen hij heeft zijn pc samengesteld dus hij zal er wel tevreden mee zij alles kan niet lopen naar jou zin natuurlijk blijkbaar gaan sommige mensen dan schelden en ******doen !

Maar terug on topic nu !

Btw waarom moet alles vet in je teksten we hebben nog geen leesbril nodig... :sop: Btw voor iemand met zo weinig posts ....

Céderieck

Legacy Member
SpeedFreak.be zei:
Btw waarom moet alles vet in je teksten we hebben nog geen leesbril nodig... :sop: Btw voor iemand met zo weinig posts ....

als jou goed begrijp hoe meer post ik maak hier! Hoe Dikker mijn letters mogen staan leuk ! ik zit namelijk hier niet veel omdat je dit soort taferelen hier veel voorkomen ! Daar staat 9 lives bekent voor ! en we gaan weer of topic ! (:

Davion

Legacy Member
@Céderieck: Informeer u aub eens wat meer over hardware voor je hier alleen maar de duurste dingen komt aanraden, dank u.

Céderieck

Legacy Member
Davion zei:
@Céderieck: Informeer u aub eens wat meer over hardware voor je hier alleen maar de duurste dingen komt aanraden, dank u.


hier gaat die weer !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan