Archief - fotocamera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Ok, ik zie dus nergens iemand die een fotocamera zoekt :).

Ik dus wel.

wat ik zoek moet ca. 150 euro kosten. Er niet veel boven. Mag er altijd onder.
En liefst een merknaam.

Ik had al op hoog:
In het nieuwe carrefour boekje staat nu een Samsung van 150 euro.
Redelijke lens voor zijn prijs en 3* optische zoom en 5.1mp.
Je kan wel geen filmpjes op nemen. Kon je wel met de HP.

Dit kost 149,00 als ik me niet vergis.

Maar ik weet nu niet wat jullie er van denken.

Mvg

Jense777

Legacy Member
Of de Canon PowerShot A430 (+/- 150 EUR) of de Nikon Coolpix L4, iets duurder (+/- 170 EUR).

Momenteel wordt er gewerkt aan een INFO-thread (verbetering van deze. Stay tuned!

mythe

Legacy Member
De A430 heeft wel maar 4mp.

Heb juist boekje erbij gehaald. Ik zou overwegen van een
Photosmart M425
Digimax S500

Jense777

Legacy Member
Die MegaPixels maken weinig uit, de kwaliteit van de sensor is veel belangrijker. Daarvoor zit je het best bij Canon en Nikon (ongeacht de volgorde), de andere merken volgen op een afstand.

En MegaPixels zijn meer een verkoopargument dan wat anders, mijn DSLR heeft ook "maar" 6,3 MegaPixel hoor terwijl er prosumers zijn met meer pixels...

mythe

Legacy Member
Jense777 zei:
Die MegaPixels maken weinig uit, de kwaliteit van de sensor is veel belangrijker. Daarvoor zit je het best bij Canon en Nikon (ongeacht de volgorde), de andere merken volgen op een afstand.

En MegaPixels zijn meer een verkoopargument dan wat anders, mijn DSLR heeft ook "maar" 6,3 MegaPixel hoor terwijl er prosumers zijn met meer pixels...
Mjah, maar maakt ergens uit he.
Mijn pa heeft nu ook een professioneel toestelletje van 6 megapixel. Maar trekt ook formidabel. En is ook schitterend. Een olympus E-500 ofzoiet :p. En zijn vorig toestel was maar 4MP. Maar eerlijk gezegd zie ik het verschil hoor. qua scherpte.

Maar affain :p als jij het zegt zal het wel kloppen want ik ken er niet veel van.

En de Nikon Coolpix L4 is die beter dan de A430 of blijft het hetzelfde?
Ik zou vanmiddag in vandenborre gaan halen.

Even herzien:
Dus ik twijfel tussen de volgende toestellen:
Samsung Digimax S500---------149,00 + hoesje
HP Photosmart M425-----------159,00
Nikon coolpix L4----------------144,00
Nikon coolpix L5----------------189,99
Canon A430 => 4* optische zoom (enigste met zoveel)----178,00

De laatste 2, vooral de voorlaatste, de coolpix L5. Liggen net iets boven mijn budget. Maar als het natuurlijk veel beter is zou ik wel overwegen. Voor 40 euro ga ik nog niet doodvallen als hij 10 keer zo goed is. Maar liefst onder die prijs.

Jense777

Legacy Member
Ik zou voor de gulden middenweg gaan en de Canon A430 nemen, al is dat meer omdat ik met Canon bijna dagelijks werk. De L4 zal zéker en vast niet moeten onderdoen.

Maar die prijs ligt wel vrij hoog, op digicamshop.be kan je hem al hebben voor +/-150 EUR!

mythe

Legacy Member
Mjah, ik ga bij vandenborre.
En de L5?
Want ik mag 190 geven.

An!ma

Legacy Member
Als ik even misbruik mag maken van je thread
iemand idee wa er zowa et beste is van cam
qua prijsklasse mag tussen de 200-300€ liggen (eventueel iet meer)
kheb gehoord dat de casio exilim's wel deftig zijn
en daar hebt ge der e paar van binne die prijsklasse
ik zelf dacht eerst aan een lumix (panasonic)
maar aangezien ek er zelf niet zo verschrikkelijk veel van weet vraag ek et toch liefst nog maar eens

Jense777

Legacy Member
mythe zei:
MEn de L5? Want ik mag 190 geven.
Moet jijzelf weten, wat ik je wel zeg is dat het op de foto's moeilijk te zien gaat zijn dat je 40 EUR meer gegeven hebt (die je anders bv. aan een geheugenkaart kan uitgeven)...

mythe

Legacy Member
Heb mij de L3 gekocht voor 180 euro. En heb er mij 256MB bijgekocht + hoesje.
Kwam op 250 euro ongeveer uit.

Enigste nadeel, je moet alles via je scherm opnemen en kan niet via het oog.

MetalG

Legacy Member
mythe zei:
Enigste nadeel, je moet alles via je scherm opnemen en kan niet via het oog.

dat is toch geen nadeel, en ik denk dat iedereen dat via het schermpje doet, of ga ik hier de mist in ? :$

An!ma

Legacy Member
congratz me u aankoop:niceone:
ma iemand nog iet van advies voor mij...

Jense777

Legacy Member
@An!ma: de Canon PowerShot A700 (+/- 300 EUR) zal een zeer goede camera zijn, met veel manuele instellingsmogelijkheden en een goeie beeldkwaliteit.

Als je een Nikon wilt: de Nikon Coolpix P2 (+/- 300 EUR) is ongeveer de tegenhanger van de Canon, met ongeveer dezelfde specificaties.

Voordelen van het Canon model zijn iets meer zoom en wat pixels meer (al hebben die pixels niet ZO veel belang).

orez

Legacy Member
Lian-Li zei:
dat is toch geen nadeel, en ik denk dat iedereen dat via het schermpje doet, of ga ik hier de mist in ? :$

KUCH

hier ga je ZWAAR de mist in... :p

bij een professioneel toestel (DSLR) kan je zelfs niet eens via het schermpje trekken.

Ok, ne point and shoot allemaal goed en wel... omdat de zoeker niet 100% overeenkomt met het beeld dat je effectief schiet.

Maar de kunst van de fotografie gaat em er nog altijd over om via de zoeker foto's te trekken... neem maar eens een DSLR in de hand, en sta versteld van wat je allemaal ziet aan instellingen in die zoeker die je helpen om je foto's te nemen ;)

daFour

Legacy Member
²nd that , maar als u zoeker op de botte trekt kunt ge niet anders (powershot s2 is , zoeker is digitaal ofzo)

An!ma

Legacy Member
Jense777 zei:
@An!ma: de Canon PowerShot A700 (+/- 300 EUR) zal een zeer goede camera zijn, met veel manuele instellingsmogelijkheden en een goeie beeldkwaliteit.

Als je een Nikon wilt: de Nikon Coolpix P2 (+/- 300 EUR) is ongeveer de tegenhanger van de Canon, met ongeveer dezelfde specificaties.

Voordelen van het Canon model zijn iets meer zoom en wat pixels meer (al hebben die pixels niet ZO veel belang).

Die canon ziet er inderdaad wel vrij interessant uit
Maar hebt ge enig idee waar ge die ergens zou kunnen vinden voor rond de 300€ dan?
Want zo via webshops...:s
zijn er nog toestellen die ge mij kunt voorstellen (liever iet goedkoper dan iet duurder natuurlijk)

An!ma

Legacy Member
Kodak EasyShare Z650
kheb zelf al beetje ervaring ghad me Kodak en daar was ek wel content van
ma is die zowa goe?
6.1Mp // 10*Optische zoom // res. van 2848x2136
die kan ik in de buurt aangeraken voor 299€
en das natuurlijk gemakkelijker dat in de buurt is voor moest er iet aan schele dak makkelijk kan weergaan (hopelijk scheelt er dan weleens waar niks aan, want tis voor ne cadeau:p)

alles over te vinde op kelkoo

mythe

Legacy Member
Lian-Li zei:
dat is toch geen nadeel, en ik denk dat iedereen dat via het schermpje doet, of ga ik hier de mist in ? :$
En hier ga je inderdaad de mist in. Ik trek soms zelf veel liever via oog dan via scherm. Je hebt een beter beeld. Maarja, dat vindt ik toch.

An!ma

Legacy Member
ben eens wa shops gaan checken
kheb nen Kodak Easyshare Z650 gevonden voor 298€
dien Canon Powershot voor 350€ :s
maar de compacte Samsung Digimax s800 heeft mij'n beetje verbaasd
tegen een prijs van 250€
goeie cam voor zijn prijs?
of toch maar ni?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan