Archief - een twijfelgeval

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat zouden jullie nemen


  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten.

enZiiime

Legacy Member
vind het de prijs niet waard voor extra soundcard, zit atm met onboard en op dit mobo of vorig mobo ... alle ja, kvind geluid goed genoeg voor mij :)

Heb atm 2.1 creative boksen, en geluid is vor mij persoonlijk meer dan goed genoeg, maarja hecht ook niet veel belang aan de muziek :) sommige wel natuurlijk, maar vind voor mij persoonlijk het prijs/verschil niet waard :)

En sja offtopic :D

ComputerVISTA

Legacy Member
sheep zei:
helemaal mee akkoord ;)
ik vind het altijd jammer als de hoge en mid tonen wegvallen door de overheersende bass
maar dit besef je niet als je nooit anders gehoord hebt
ik heb hier jarenlang met setjes van 20 euro gewerkt, en dan 'geupgrade' naar een logitech x-230; en ik was daar heel tevreden van :p

als je ooit in de buurt van Roeselare komt moet je maar eens je mening komen geven :D ik ben er zeker van dat je het minimaal als 'goed' zal bestempelen
zelf de uitbater van de plaatselijke hi-fi zaak vond het goed klinken, klinkt beter dan zen betere sets :p (verkoopt Technics & Panasonic)
maar dan zul je wel nog even moeten wachten :p boxen zijn nu al 3 weken in herstelling, en dit kan gerust nog 2 weken extra worden :sad: enkel om 2 tweeters en de filters te vervangen... (stockprobleem; & kheb er ooit nog een thread voor geopend)


imo wordt er hier wel heel erg offtopic gegaan.. :unsure:
weet de TS nu al wat het wordt?


Goed! En idem dito als je ooit in de burrt van geraardsbergen bent spring gerust binnen voor een hevige luistersessie, 'k heb ondertussen toch al een hele boele tng forum gangers over de vloer gehad...

Troman

Legacy Member
Davion zei:
Das fout sheep, De Command Rate staat LOS van de frequency, Oudere Winnie's gingen naar DDR333 EN T2, de huidige Sanny's en Venice's blijven op DDR400 maar gaan naar T2!
gij moet dringend eens een DFI RDX testen :)
4X512MB DRR400 aan T1

Davion

Legacy Member
computer xp zei:
Dan ben je wel hardhoorig! Lijkt me niks anders dan dat. Geflutter allom met die crappy onboard dingen.


ga wat minder naar dancings ge zult het dan wel horen en niet iedereen hoort zoals je moet horen, leren luisteren dus.


Zal ik al men overpriced brol maar wegsmijten want het heeft toch geen verschil! En wat bedoel jij met high end soundkaart? Toch geen creative want OMG dat is justekes niks te high enden...

Wat jij zegt is dikke zever, ik durf gerust naar een oorarts gaan en men oren maximaal laten testen, en ik hoor ZEER GOED, en ik hoor GEEN ruis door mijn boxen, nu mag je zeggen dat het 'maar' een Logitech Z-5300 is, maar ook al ik die opendraai hoor ik amper rius, dus onboard kaartjes zijn zeker een pak beter dan dat fabeltje van 3 jaar geleden.

Troman zei:
gij moet dringend eens een DFI RDX testen :)
4X512MB DRR400 aan T1

Ohja? Ik dacht dat dat door de CPU gelimiteerd was, nuja, echt veel mensen buiten benchers kopen dat bordje toch niet.

Dakantochnie

Legacy Member
Natuurlijk zijn ze beter geworden, maar...nog altijd verre van goed. :)

Vergeet ook niet dat zo'n boxen wel is dingen durven wegfilteren he Davion. ;)

SMa

Legacy Member
idd schrijf de onboard kaartjes niet af :)

maar ik kan me wel voorstellen dat ze niet te vergelijken zijn met een geluidsset van 25000 euro'tjes

enZiiime

Legacy Member
sheep zei:
idd schrijf de onboard kaartjes niet af :)

maar ik kan me wel voorstellen dat ze niet te vergelijken zijn met een geluidsset van 25000 euro'tjes

Sja maar is het echt z'n geld dan wel waard :p
(prijs is wel wat overdreven, maarja als ik hoor hoeveel mensen hier geven aan boksen en geluidskaartjes en ditten en datten, kbedoel, is da echt zoveel geld waard :|?


heb altijd onboard gehad op m'n oud AOPEN mobo en nu op dit nieuw, geluid is imo zuiver genoeg met men creative bokskes, maarja ieder z'n keus :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Davion zei:
Wat jij zegt is dikke zever, ik durf gerust naar een oorarts gaan en men oren maximaal laten testen, en ik hoor ZEER GOED, en ik hoor GEEN ruis door mijn boxen, nu mag je zeggen dat het 'maar' een Logitech Z-5300 is, maar ook al ik die opendraai hoor ik amper rius, dus onboard kaartjes zijn zeker een pak beter dan dat fabeltje van 3 jaar geleden.

In geluid is er hier maar 1 zeveraar en dat zijt gij die constant uw logitech setje zit te overhypen en aan iedereen zit op te dringen en als wij eens afkome met een alternatief is't nooit goe! Onboard is rommel en das een algemeen geweten feit! zeker die nevengeluiden!

Gij zijt op dat vlak zelf zo eigenwijs dat ge geen raad van een professional aan wilt nemen, en ja ge hebt het tegen een gediplomeerd klanktechnieker!

Onboard geluidskaarten moeten nog steeds zwaar onderdoen voor pci kaarten met eventueel break out box (in de meeste gevallen want er zit overal brol bij)


Eerlijk gezegd denk ik dat gij niet wilt weten dat er betere alternatieven zijn! En dat ge mij ne zeveraar noemt pak ik nog veel minder!

SMa

Legacy Member
Mr_Anderson zei:
Sja maar is het echt z'n geld dan wel waard :p
(prijs is wel wat overdreven, maarja als ik hoor hoeveel mensen hier geven aan boksen en geluidskaartjes en ditten en datten, kbedoel, is da echt zoveel geld waard :|?


heb altijd onboard gehad op m'n oud AOPEN mobo en nu op dit nieuw, geluid is imo zuiver genoeg met men creative bokskes, maarja ieder z'n keus :p

ja ;) da is zeker zn geld waard
imo verbetert het je game-ervaring zoals een 7800GTX verbetering brengt ivg met een 6600GT
ik vroeg me altijd al af hoe het kan zijn dat je bang wordt van een game :p
maar als je omgeven bent door zo'n geluid... je zou voor minder bang worden :D

Davion

Legacy Member
@computer xp: beetje dimmen kan geen kwaad, kom maar naar hier hé, EN KOM NAAR MIJNE BROL luisteren, ik heb geen last van die onboard kaart zenne, TUURLIJK dat een PCI kaart beter is en al wa ge wilt, maar al die dure brol hebben we hier niet nodig.

ComputerVISTA

Legacy Member
Davion zei:
@computer xp: beetje dimmen kan geen kwaad, kom maar naar hier hé, EN KOM NAAR MIJNE BROL luisteren, ik heb geen last van die onboard kaart zenne, TUURLIJK dat een PCI kaart beter is en al wa ge wilt, maar al die dure brol hebben we hier niet nodig.


Ik dim in geen geval tegen iemand die mij ne zeveraar noemt! Knoop gij da maar goe in u oren! 't Is nie omdat er crew bij u positie staat da ge u hier alles kunt permiteren he! Maar blijkbaar weet ge dat niet!

En uwen brol (want ge noemt het zelf zo) heb ik al lang gehoord, denkt ge dat ik geen kennissen of vrienden heb die die dingen wel of niet hebben? AH! En ik geef enkel commentaar op dingen die ik zelf ondervonden heb en ga nooit zo maar blind uit naar wat reviews van den eersten de beste gamer die het is zal uitleggen hoe iets hoort te klinken!

Puur ervaring! Gaat imo boven alles!

En gij hebt geen dure brol nodig omdat ge het nog niet gehoord hebt en wat ge nog niet gehoord hebt kunde niet missen en dat heb ik hier zelf al talloze keren zelf gezegd!

Maar noem me geen zeveraar godverdomme!

Ik zal hier btw nooit of te nimmer iets opdringen ik zal enkel zeggen dat er andere en imo betere alternatieven zijn en dat kunt gij blijkbaar moeilijk aanvaarden maar als het dan op cpu's en graka's komt zijt gij wel den eerste die afkomt met amd en nvidia kaarten omdat gij dat beter alternatieven vindt! Wel hier is't andersom!

SMa

Legacy Member
de alloude discussie is dus weer terug...

ik heb ook al verschillende Logitechs gehoord, en die zijn niets in vergelijking met een versterker
maar als ik de mijne niet op zolder gevonden had zou ik daar zeker ook geen 1000 euro aan besteed hebben ;)
dat zijn gewoon prioriteiten, en daar kun je imo niet over discussieren

toen ik men logitech set kocht vond ik het echt supergeluid! en ik zou voor geen geld vn de wereld weer naar een 'brolsetje' teruggaan
maar als ik nu men versterker zou moeten wegdoen zou ik nog liever naar een setje van 20 euro teruggaan dan naar een logitech van 100 euro
dit komt gewoon omdat je muziek gewoon geworden zijt zonder constante overheersende bassen
en imo kun je dit enkel weten door het zelf ervaren te hebben ;)


volgens mij beseft iedereen hier wel dat een versterker stukken beter is dan een gewoon setje
maar die liggen dan ook niet in dezelfde prijsklasse,
de een heeft er 100 euro voor over, de andere 1000...
ik lig daar ergens tussen, men boxen zijn eindelijk terug. 105 euro herstellingskosten, vind ik veel! maar kben wel supercontent dat ik ze terug heb

dus imo leidt deze discussie nergens naar ;) (heeft ook nog nooit ergens naartoe geleid, zie alle vorige keren...)

SMa

Legacy Member
om toch nog es on topic te gaan:

over die 4*512mb vs 2*1024mb
http://www.bit-tech.net/hardware/2006/02/15/memory_-_is_more_always_better/1.html
als je het geheel bekijkt zie je wel dat de gemiddelde framerates meestal ietsje hoger liggen met 2*1gb, en dat de framedrops meestal minder zijn

maar kijk ook es naar "Day of Defeat: Source", resultataten zijn nogal teleurstellend
BF2 & CoD2 komen er goed uit
bij CoD2 is 4*512mb slechter dan 2*512mb!

in feite kun je concluderen dat 1T & 2T gewoon zever is als het over gamen gaat...
(hopelijk heb je je nu nog geen 2*1gb aangeschaft :p)

nog een kleine opmerking (voordat de discussie rond 2gb vs 1gb losbarst):
ram dient NIET om je fps te verhogen

Dakantochnie

Legacy Member
How mensen cool down. :p

Nee, het probleem is vooral dat je dus voor weinig geld wel redelijk goed geluid kan krijgen maar dat vele mensen dat niet inzien, dat is iets wat velen frustreert.

Een versterker + boxen (surround opstelling of gewoon stereo) kan je voor een €500 kopen, en dat is zeker geen brol dan.
Het is wel idd wat meer dan de prijs van een standaard 5.1 setje, maar volgens mij en sommige anderen hier is dat relatief kleine meerprijs meer dan waard.

Davion, dat is niet erg gepast voor een crewie om comp xp zomaar voor een zeveraar af te doen, tenslotte heeft hij heel veel ervaring en kennis over audio.
Comp xp: windt u niet zo op man, 't is het niet waard. ;)

Er is véél beter materiaal te krijgen dan Logitech, en dan heb ik het niet enkel over klank (want zoiets is subjectief, sommige mensen zijn gewoon doof voor alles buiten bass) maar ook vooral over kwaliteit. De bouwkwaliteit van Logi-setjes is allesbehalve goed, en voor die prijs zelfs redelijk schandalig te noemen imo. Logitech heeft een goed imago omdat het zoveel reclame maakt, maar dat betaal je natuurlijk als consument.

Ik weet het dat ik ga zagen als ik dit zeg, maar bij JBL of AL vind je o zoveel beter materiaal voor zoveel minder geld, en dat is iets wat niet aanvaard wordt wanneer dat gezegd wordt, alhoewel het objectief gezien (dus enkel qua kwaliteit, imo ook qua klank, maar dat is subjectief) dus weldegelijk veel beter materiaal is.

Dat sommige mensen houden van een boom boom klank, da's hun volste recht, maar wanneer mensen deftig advies proberen te geven (zoals Thorens vroeger, maar die heeft het opgegeven) dan vind ik niet dat ze als zeveraar moeten bestempeld worden omdat ze enkel maar zeggen wat in de oren van een kenner goed is.

Dus, onwetende gamers (n/o he, da's helemaal niets om u over te schamen hoor): stop aub eens met dingen aan te raden als je geen algemene kennis van zaken hebt. Goed geluid hoeft niet duur te zijn, en hier proberen verschillende mensen die boodschap door te geven, maar zij worden geboycot en dat moet gedaan zijn.

Voila, mijn ongenuanceerde mening over de hele stand van zaken.

Davion

Legacy Member
Zucht, computer xp, ik zou u maar heel kalm houden als ik u was, topic gaat dicht, het is al de 36ste keer dat der zever van dat geluid komt zenne.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan