Archief - een twijfelgeval

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat zouden jullie nemen


  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten.

BMW lover

Legacy Member
hallo

ik ben aan het twijfelen wat ik zou kopen voor mijn pc wat up te graden

nu heb ik:
amd64 3500+
4*512mb ram
1 XFX 6800GT
Asus A8N SLi deluxe
OCZ 450 w

nu heb ik wat geld over en zou dit graag spenderen aan mijn pc
wat zouden jullie in mijn geval kopen

- X-Fi fatal1ty soundblaster kaart
- een XFX 6800GT om deze in SLI te leggen

graag jullie vote en commentaar

dank u bij voorbaat

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hoe heb je graag je geluid? Moet die echt top zijn en vind je het nu maar niets? -> koop dan de X-FI
Vind je je graphics op niets trekken? -> doe dan mee aan dé marketing-stunt van nvidea en koop een 2de 6800GT voor in sli te zetten (als je ze nog nieuw vindt). Ik zou echter de 6800GT verkopen en ne 7800GT in de plaats steken maarja... SLI my ass.. :sop:
Wat ik ook nog zou doen is de 4x 512MB verkopen en 2 latjes van 1024 kopen. Zal prestatiewinst geven van ongeveer 15% doordat je nu op een T2 commandrate zit ipv T1.

*edit* voted 4 X-FI aangezien ik het totaaaal niet op SLI begrepen heb...

RealFlub

Legacy Member
ik geen van beiden: u 4x512mb verkopen en 2x1024 kopen en je zult al verschil voelen.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Idd eerst en vooral ram eruit en mss beginnen met 1 x 1024

Speel je veel games? ga dan voor SLI

Luister je veel naar muziek en/of bekijk je veel films ga dan voor de geluidskaart.

Davion

Legacy Member
Ik zou eerst u 4x512Mb verkopen en 2x1024Mb kopen, en dan zien, als ik ECHT moest kiezen zou ik ook 1x7800GT kopen en u 6800GT verkopen, kvind een X-Fi nogal overdreven.

BMW lover

Legacy Member
maja dat verschil ga ik toch niet echt zooooooo voelen toch met 2* 1024 of wel?

edit: welke ram stel je dan voor ik heb nu 4 * 512mb corsair valueselect 400mhz pc3200

edit2: Kzou dus wel moeten toegeraken met 250€

edit3: hoeveel zou ik nog krijgen voor die ram nieuw van juni 2004 en niet blijvend overclockt geweest(1weekje)

zou ik mijn cpu met betere ram beter kunnen overclocken ook want nu geraakt ik maar aan 3700+ en ist nog onstabiel

{YA}Gr3c0

Legacy Member
ja prestatieverschil ligt toch op 15 % lees ik hier.

edit: 2 x 1204 valueselct pc3200 is genoeg 2 x 99.95 € @ Tones

edit2: zal wel gaan denk ik

edit3 : de helft dus 25 € , nieuw kost het maar 50 € per ramlat

BMW lover

Legacy Member
overclocken is geen grote vereiste maar het is natuurlijk wel goed meegenomen als hij wat vlugger kan lopen

Davion

Legacy Member
Kzou 2x1024Mb kopen, en een 7800GT, en u 6800GT en 4x512Mb verkopen, dan hebde niet eens u 250€ opgedaan :)

BMW lover

Legacy Member
maar wat is dan het verschil ik zit dan toch met hetzelfde ram? alleen 2 ipv 4 latjes alle ja kzie niet echt het nut ervan in

Davion zei:
Kzou 2x1024Mb kopen, en een 7800GT, en u 6800GT en 4x512Mb verkopen, dan hebde niet eens u 250€ opgedaan :)

hoeveel zou ik nog krijgen voor die dingen samen?

Davion

Legacy Member
6800GT moet ge toch nog 150-200Euro voor krijgen, voor die RAM nog een 100€ denk ik.

Das 250-300€

7800GT kost 300€
2x1024Mb ValueRAM kost 200€.

SMa

Legacy Member
ik stel je mijn ram voor :p
als je je ram van nu verkoopt zou je er toch 160 tot 180 euro voor moeten kunnen krijgen (+-85 per setje van 1gb)
voor je 6800gt wrs 175 euro
dus echt veel geld zul je niet moeten bijleggen

en je zal het zeker voelen

BMW lover

Legacy Member
ah mss een detail op die 6800GT zit een zalman die doet 403/1101mhz

mag ik eens vragen van waar je die prijzen haalt?

Dakantochnie

Legacy Member
Indien je een high-end hifi hebt (de prijs bevat minstens 4 cijfertjes): X-FI kopen.
Indien niet: graka. :)

SMa

Legacy Member
dat zijn gemiddelde 2de hands prijzen :) die je normaalgezien wel zou moeten kunnen halen

@dakantochnie, hoeft niet altijd 4 cijfertjes te zijn ;) hoeveel zijn er hier niet die er ene op zolder gevonden hebben? :p
en een goede sound is niet voor iedereen nodig he
als ik het nooit zou gehoord hebben, zou ik het nu ook niet missen

Yank

Legacy Member
dreet'n zei:
gaat 4x512mb niet sneller dan 2x 1024?
Neen, omdat de geheugencontroller in de AMD's geen 4 double-sided geheugenlatjes aankan aan command rate 1T en je dus verplicht bent 2T te gebruiken.

OT: persoonlijk zou ek niets veranderen, X-Fi heeft niet veel nut tenzij je echt deftige geluidsinstallatie hebt, en update van grafische kaart lijkt me z'n geld niet waard. Dan zou ik wachten op volgende generatie.
En ram vind ik nogal dom om 'upgrade' te doen van 4x512mb naar 2x1GB tenzij het niet echt veel zou kosten.

@sheep: dakantochnie bedoelt gewoon dat als hij geen deftige installatie heeft een X-fi gewoon weinig/geen nut heeft. En dure audio is natuurlijk niet voor iedereen nodig, maar dat kun je van (bijna) alles zeggen he.

Dakantochnie

Legacy Member
sheep zei:
@dakantochnie, hoeft niet altijd 4 cijfertjes te zijn ;) hoeveel zijn er hier niet die er ene op zolder gevonden hebben? :p
en een goede sound is niet voor iedereen nodig he
als ik het nooit zou gehoord hebben, zou ik het nu ook niet missen
Ahja da's waar, ff vergeten. :p
Tuurlijk, als je een onwetende bent, blijf dan aub een onwetende: het spaart je veel geld uit.

SMa

Legacy Member
ik dacht dat een geluidskaart net was voor als je geen deftige installatie hebt? want de gemiddelde versterker is toch veel beter dan zo'n geluidskaartj?
en idd :) dat kun je van (bijna) alles zeggen, maar toch...
dakantochie zegt het mooier ;)

nog voor de threadstarter:
4*512mb => 2T = 333MHz
2*1024mb => 1T = 400MHz
en dit voel je!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan