Archief - Editing pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

axetje

Legacy Member
Beste 9livers, ik zou graag een nieuwe pc aanschaffen waarmee ik heel vlot kan bewerken. Ik spendeer heel veel tijd op minecraft en tog wel 1u per dag op BF3. Ik zou dus zeker ook wel een deftige grafische kaart hebben. Ik heb al eens rondgekeken op dit forum en vond dit. Mijn vraag is dus of deze een goede setup is en welke grafische kaart ik het best zou gebruiken.

- Behuizing: heb ik al
- Voeding: Corsair CMPSU-750HX (750 WATT) 144€
- Processor: Intel i7 2600K 289€
- Koeler: Thermalright HR-02 Macho 38€
- HDD: Samsung HD103SJ (1TB) 119€
- SSD: Crucial 128GB 140€
- Geheugen: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit 42€
- Mobo: ASRock P67 Extreme4 GEN3 149€
- OS: W7 home prem 180€
- Graka ???

Alvast bedankt. (;

Btw ik ga alles op Alternate.be kopen.

BestGamer

Legacy Member
dit is denk ik beter.

- Voeding: Corsair TX650M
- Processor: Intel i7 2600K 289€
- Koeler: scythe mugen 2 als je de 2 niet vind de 3
- HDD: Samsung HD103SJ (1TB) 119€
- SSD: Crucial 128GB 140€
- Geheugen: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit 42€
- Mobo: GIGABYTE GA-Z68MA-D2H-B3 110 euro
- OS: W7 home prem 100 euro
- Graka SAPPHIRE Radeon HD 7870 339 euro

axetje

Legacy Member
Die graka hebben ze niet op Alternate.be :/
waar haal jij een os van 100 euro??

axetje

Legacy Member
Wat is het verschil tussen een "systembuilder" en een gewoon besturingsyseem?

verreckie

Legacy Member
Diegene van €180 is de retail versie, deze licentie mag je meenemen naar een andere pc, maar mag telkens maar op 1 pc geactiveerd staan.
Dus stel dat je volgend jaar een nieuwe pc koopt, kun je deze licentie hergebruiken, op voorwaarde dat hij niet meer geactiveerd is op je eerdere pc.

De andere van €100 is de oem versie, dat wil zeggen dat deze licentie gebonden blijft aan de pc waar deze het eerst op geactiveerd werd.
Deze kan dus niet gebruikt worden bij een andere/ nieuwe pc.

En die Thermalright HR-02 Macho is zeker ook geen slechte keus qua cpu cooler.

axetje

Legacy Member
verreckie zei:
Diegene van €180 is de retail versie, deze licentie mag je meenemen naar een andere pc, maar mag telkens maar op 1 pc geactiveerd staan.
Dus stel dat je volgend jaar een nieuwe pc koopt, kun je deze licentie hergebruiken, op voorwaarde dat hij niet meer geactiveerd is op je eerdere pc.

De andere van €100 is de oem versie, dat wil zeggen dat deze licentie gebonden blijft aan de pc waar deze het eerst op geactiveerd werd.
Deze kan dus niet gebruikt worden bij een andere/ nieuwe pc.

En die Thermalright HR-02 Macho is zeker ook geen slechte keus qua cpu cooler.
Ok bedankt (;

verreckie

Legacy Member
verreckie zei:
Diegene van €180 is de retail versie, deze licentie mag je meenemen naar een andere pc, maar mag telkens maar op 1 pc geactiveerd staan.
Dus stel dat je volgend jaar een nieuwe pc koopt, kun je deze licentie hergebruiken, op voorwaarde dat hij niet meer geactiveerd is op je eerdere pc.

De andere van €100 is de oem versie, dat wil zeggen dat deze licentie gebonden blijft aan de pc waar deze het eerst op geactiveerd werd.
Deze kan dun
Een oem versie is eigenlijk gebonden aan het moederbord.
Je kan alle andere onderdelen perfect en zoveel veranderen als je wil, een volledig nieuwe install doen en activeren met dezelfde key.

axetje

Legacy Member
Dus,
- voeding: Corsair CMPSU-750HX (750 WATT) 144€
- Processor: Intel i7 2600K 289€
- Koeler: Thermalright HR-02 Macho 38€
- HDD: Samsung HD103SJ (1TB) 119€
- SSD: Crucial 128GB 140€
- Geheugen: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit 42€
- Mobo: ASRock P67 Extreme4 GEN3 149€
- OS: W7 home prem 100€
- Graka: 7950/7870??
edit: Zie net dat de nieuwe GTX 680 uitgekomen is op alternate, might wanna go for that? ^^

Vic 40+

Legacy Member
Neem voor de voeding de volgende,
SilverStone ST75F-P 750W Art.-Nr.: TN7I10 € 117,90*
een review:
Silverstone Strider Plus 750W Review

Neem voor de graka de hd 7870.Goedkoper dan de 7950 en veelal bijna of evengoed.Lees eens wat reviews.

Voor de hd zijn de volgende ook goede imo,
Western Digital WD10EZRX 1 TB Art.-Nr.: AEBW60 € 94,90*
Seagate ST1000DM003 1 TB Art.-Nr.: AEBS32 € 94,90*

Wil je toch de samsung is er ook de volgende variant,
Samsung HD103SJ Intenso Kit Art.-Nr.: AEBU22 € 109,90*
Ik neem aan dezelfde alleen kan ik er niet goed achter komen waar dat intenso kit voor staat,maar is wel een tientje goedkoper.

axetje

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Neem voor de voeding de volgende,
SilverStone ST75F-P 750W Art.-Nr.: TN7I10 € 117,90*
een review:
Silverstone Strider Plus 750W Review

Neem voor de graka de hd 7870.Goedkoper dan de 7950 en veelal bijna of evengoed.Lees eens wat reviews.

Voor de hd zijn de volgende ook goede imo,
Western Digital WD10EZRX 1 TB Art.-Nr.: AEBW60 € 94,90*
Seagate ST1000DM003 1 TB Art.-Nr.: AEBS32 € 94,90*

Wil je toch de samsung is er ook de volgende variant,
Samsung HD103SJ Intenso Kit Art.-Nr.: AEBU22 € 109,90*
Ik neem aan dezelfde alleen kan ik er niet goed achter komen waar dat intenso kit voor staat,maar is wel een tientje goedkoper.

Die voeding hebben ze jammer genoeg niet op Alternate, en aangezien ik niets van pc's afweet en het daar ga laten samenstellen kan ik niets van andere sites halen. :/ Toch bedankt. (:

phate_13

Legacy Member
Waarom zit die I7 daar nog altijd in? Dat is nutteloos... Neem een I5 2500K

axetje

Legacy Member
phate_13 zei:
Waarom zit die I7 daar nog altijd in? Dat is nutteloos... Neem een I5 2500K

Nu ben ik wat confused, ik had gehoord dat als je gamed een i5 perfect is maar als je edit zoals ikzelf dat je dan beter een i7 neemt?

Lan

Legacy Member
verreckie zei:
Een oem versie is eigenlijk gebonden aan het moederbord.

Ja kan met een OEM versie om de 6 maanden een compleet ander systeem installeren. Dit kan voorvallen als vb. je moederbord het begeeft.
Werkt de key NIET (kortere tussentijd) dan bel je gewoon naar het activerings telefoonnummer van microsoft en die geeft je een nieuwe activeringscode.

DUS: altijd OEM versie nemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan