Archief - "de pc-keuring"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vinnieman

Legacy Member
hello,

Na heel wat fora te hebben afgeschuimd...heb ik eindelijk een pc samengesteld. Deze is er voornamelijk op gericht om te gamen.

CASE: Coolermaster ammo 533
(ik hou van compact en degelijkheid)

MOBO: ASUS A8N-E
(1 goeie grafische kaart is voldoende,dus geen sli)

CPU: AMD 3800+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR (boxed)
(niet voor oc'en,later upgradable)

VOEDING: mss ANTEC SMARTPOWER 500WATT 2.0 ?
(advies vereist: stille,niet te prijzige,kwalitatieve voeding die ruim in de kast past)

GEHEUGEN: CORSAIR TWINX 1024MB PC3200(2X512MB)
(zijn er betere memo's van 1 gig?...of zijn deze eigelijk allemaal hetzelfde? (NIET VOOR OC'en!)

HD: WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
(meer als genoeg space voor mij, ik doe het nu met 40 gig, maar ik krijg ze amper vol:oink: )

GR. kaart: MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT
(lekker gamen:cool: )

DVD: NEC 4550 16X ZWART DVD-RW (of zou ik toch opteren voor 2 drives?...enige voordelen?)

Ik kom voorlopig op 1200 Euro's

Kan iemand me nog advies geven ivm die voeding?
En heeft iemand al enige ervaring met de ammo 533?
Eventueel nog een extra cooler?
Iemand nog tips ivm met het geheugen?...en nee ik wacht niet op het nieuwe mobo van amd :p

Alvast bedankt!:applause:

RealFlub

Legacy Member
is goede config. mss rams 1x 1024MB nemen? en later dan nog 1?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Helemaal niets op aan te merken. Zéér goede samenstelling!
RAM kan eventueel nog goedkoper door 2 latjes appart te kopen (valueram, is nl. even goed maar de latency's van de twinx zijn wel stukske lager).
Indien mogelijk opteren voor 2GB? Ofwel nu één latje value-geheugen kopen van 1GB en dan aje weer wat geld hebt nog eentje bijsteken, ofwel meteen e. ;)
*edit* RealRoot verdomme ! :angry: :sad:

Spector

Legacy Member
mooie config
*Voor de voeding een Q-tec, of andere (klaat deze over voor de andere ^^)
*Nope
*Die cooler is niet nodig...als ge een nieuwe case koop, het is al een COOLmaaster, is da niet meer nodig en ge OC tog nie
*1Gig is voor de moment meer als voldoende voor de games van nu (vind ik) ge kunt altijd 2*1gig nemen ook maar da kunde later ook nog altijd

dj insulin

Legacy Member
Spector zei:
mooie config
*Voor de voeding een Q-tec, of andere (klaat deze over voor de andere ^^)
Kick spector! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
GEEN q-tec! :doh: :doh:
ram: je meent best latjes van 1 GB. 512 setjes worden met de dag minder interessant.
voeding: die antec lijkt me in orde, het is ten slotte geen uberzwaar systeem dat je gaat trekken he
*edit: bij welke winkel wil je bestellen? mss vinden we een stillere voeding voor een langere prijs

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Maar zou met antec zeker doenbaar moetn zijn.
LOL @ q-tec :p

Ironpole

Legacy Member
Spector zei:
mooie config
*Voor de voeding een Q-tec, of andere (klaat deze over voor de andere ^^)
*Nope
*Die cooler is niet nodig...als ge een nieuwe case koop, het is al een COOLmaaster, is da niet meer nodig en ge OC tog nie
*1Gig is voor de moment meer als voldoende voor de games van nu (vind ik) ge kunt altijd 2*1gig nemen ook maar da kunde later ook nog altijd


Het verschil in cases zonder extra fans is er nauwelijks, dus omdat de case het merk coolermaster heeft is hij automatisch ook cooler? :wtf:
Er is misschien een verschil in fanholes (meer gaten dus), maar aangezien ge toch afraad om nog cooling te kopen valt dat argument al weg.

vinnieman

Legacy Member
Kannik mss ook voor de Hiper PS480K PSU 480W Type-R gaan?
Heeft hier iemand al ervaring mee kwa prestatie/kwaliteit/lawaai?

vinnieman

Legacy Member
ja...ik zou graag bij 1 en dezelfde winkel blijven...kwestie van die te laten in elkaar steken (www.forcom.be)
Maar daar hebben ze geen antec-voedingen...:oink:
Kan iemand er dan een degelijke voeding uitkiezen (op forcom)?:p

ik ga trouwens een Geil Dual Channel DDR 2X 1024Mb PC3200 ipv de corsair 2*512

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Mja, mail hun anders es om te vragen of ze die toch niet kunnen leveren.
Anders zijn OCZ, Enermax, Tagan ook nog goede merken voor voedingen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
vinnieman zei:
mss een LCPower 550w v2.0 black 120mm fan (zeer stil)?
Zeker weten !
Pak wel de 140mm fan, koeler en stiller. (door de 20 extra mm's ;)) en kost amper meer en overigens nog es een pak goedkoper dan de originele Antec die je zou nemen.

Spector

Legacy Member
ow mannekes :( sorry :$ kwist nie da Q-tec zo slecht was :'( excuseer...vergeef mij

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
heb hier ook nen LC-power (420W)
Zeer tevreden van tot nu toe, stil en het voedt :p
Weet wel niet of die in Forcom te verkrijgen is, ik betwijfel het een klein beetje

Spector

Legacy Member
kzal em opsturen :):-/ jah kwist nie dat da zo slecht was...had da ier al een paar keer horen vallen dus dermee d8ek...ma tzou ook kunne zijn dak Antec bedoelde :p:$

LSDsmurf

Legacy Member
Idd Q-tec is brol. Een paar jaar geleden zat zo een voeding bij een case die ik gekocht had en als ik het mij nog goed herinner gaf die een voltage van +13V op de 12V lijn :eek: Antec is een veel degelijker merk.

Het enige dat ik zou doen is misschien 10EUR meer uitgeven aan een harde schijf met een capaciteit van 200GB. Als je af en toe een beetje download en een paar dingen installeert dan vliegt de schijfruimte er toch snel door vind ik :p 160GB zal misschien genoeg zijn maar 40GB meer voor slechts 10EUR vind ik wel de moeite.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan