Archief - CREATIVE x-fi Xtreme Music

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NightFlyer

Legacy Member
Hey,

ik heb op t moment een Fortissimo III geluidskaart..
zou het de moeite zijn om over te schakelen naar de CREATIVE x-fi Xtreme Music? ik luister vooral gewoon Mp3, en kijk ook regelmatig Films hier op pc.
heb Logitech Z5500 Luidsprekers.

thx voor de hulp

D@SîR0

Legacy Member
zeker en vast, ge zult van uwe stoel vallen van het verschil vooral de extreem realistische 3D surround door headphones, de chrystaliser, CMSS en de eax effecten.

als ge ne gamer zijt, zijt ge best da ge de fatal1ty edition neemt, want daar zit 64MB XRAM op die alle soundsamples ingame buffered.

ik heb de platinum edition en de fatal1ty edition en het verschil is toch beduidend. enige spijtige is het feit dat ge de kaart met xram zonder bay ni apart kunt kopen

Gothrek

Legacy Member
Gothrek zei:
de extreme music heeft toch ook die 64mb ram??
fuck, tis genen waar, just gekeken op de site van creative
wilde 64mb xram moete den fatality nemen

Kwintus5

Legacy Member
Ik wil die stomme bay niet... :( Maar ze zeggen dat je 15% performance winst doet in games... hebben ze dat dan op die Fatality met 64mb? :(

zucht...

bounce\

Legacy Member
kan iemand mij ff int kort tverschil zegge tss al die nieuwe ? :confused:

CREATIVE x-fi Elite Pro € 310,70

CREATIVE x-fi Fatality € 225,70

CREATIVE X-Fi Platinum € 180,70

CREATIVE x-fi Xtreme Music € 115,50


buite prijs dan eh :)

kakature

Legacy Member
Sorry voor de bump maar een nieuw topic hierover openen zou nutteloos zijn.

Ik denk ook van me een CREATIVE x-fi Xtreme Music aan te schaffen doch heb ik een paar vragen.

Ik heb nu een Logitech X530 5.1 speakerset. Hiervan ben ik matig tevreden. De geluidskwaliteit kon beter maar voor die prijs kan ik niet klagen ;)

Als ik een CREATIVE x-fi Xtreme Music koop, zal ik dan veel verschil horen bij het luisteren naar muziek, spelen van games, kijken naar films, ... ?
Nu vind ik dat mijn speakers wat dof klinken. Als ik luister naar sommige setjes in de winkel hoor ik een vol, zeer mooi geluid. Zelf setjes uit dezelfde prijsklasse ( ~ € 80 - € 100) klinken veel mooier.
Komt dit door de geluidskaart? Logitech is geen brolmerk, dus ik denk niet dat het doffe geluid aan m'n setje ligt.

Momenteel gebruik ik onboard 5.1 geluid.
Maakt die CREATIVE x-fi Xtreme Music veel verschil? Want € 115 is niet niets hé ;)

Ik heb al naar een paar reviews gezocht op Google maar ik hoor het liever uit jullie mond :p

Bedankt

smason

Legacy Member
pf ik zou een sb live 24-bit < 25 euro kopen of een sb audigy 2 zs (bulk eventueel) < 50 euro

Thorens

Legacy Member
Uw speakers zijn het belangrijkste. Daarom snap ik heel het X-fi gedoe niet. 90% van alle pc-gebruikers hebben een Logitech/Creative set, daar hoor je HEUS het verschil niet op, hoor.

En dan nog, Crystalizer, CMMS, 3D Effecten... Oela, ze hebben de equalizer gewoon opnieuw uitgevonden?

Eigenlijk puur voor gamers, die kaarten. Muziekliefhebbers, filmfanaten, producers en audiofielen shoppen ergens anders.

Deguchi

Legacy Member
Thorens zei:
Uw speakers zijn het belangrijkste. Daarom snap ik heel het X-fi gedoe niet. 90% van alle pc-gebruikers hebben een Logitech/Creative set, daar hoor je HEUS het verschil niet op, hoor.

En dan nog, Crystalizer, CMMS, 3D Effecten... Oela, ze hebben de equalizer gewoon opnieuw uitgevonden?

Eigenlijk puur voor gamers, die kaarten. Muziekliefhebbers, filmfanaten, producers en audiofielen shoppen ergens anders.

Ahzo, wa maakt da nu uit wat voor kaartje ge steken hebt. Ge zegt het zelf dat de speakers het belangrijkste zijn...
In combo met goeie speakers is er toch helemaal niets mis met creative kaartjes als het aankomt op muziek, film of games? (over dj'ing ga ik mij niet uitspreken)
Integendeel, ze ondersteunen zelf gamer-specifieke zaken alsook dolby.

Thorens

Legacy Member
Deguchi, aan een 128PCI of Audigy1 heb je al meer dan genoeg. Het is compleet onnuttig zoveel geld te geven aan al dieje marketing-zever.

kakature

Legacy Member
Thorens zei:
Uw speakers zijn het belangrijkste. Daarom snap ik heel het X-fi gedoe niet. 90% van alle pc-gebruikers hebben een Logitech/Creative set, daar hoor je HEUS het verschil niet op, hoor.
Dus jij vindt dat die kaart niet veel verschil gaat maken?

Thorens zei:
En dan nog, Crystalizer, CMMS, 3D Effecten... Oela, ze hebben de equalizer gewoon opnieuw uitgevonden?
Wat wil je hier eigenlijk zeggen?

Thorens zei:
Eigenlijk puur voor gamers, die kaarten. Muziekliefhebbers, filmfanaten, producers en audiofielen shoppen ergens anders.
Mooi, ik ben dan ook een gamer.

Nogmaals: ik wil gewoon weten of het echt veel scheelt met onboard geluid.

Davion zei:
Pas maar op, of dakantochnie komt u afknallen.
Long time no see, jij kleine spamhoer! :D

smason

Legacy Member
ik hoorde dus wel degelijk verschil tussen mijn onboard 5.1 sound en mijn sb live 24-bit op een logitech x-530

momenteel is de logitech x-530 vervangen door een megaworks 250D

Skoebiedoe

Legacy Member
Als je van onboard geluid komt zal het mischien een verschil geven maar voor de rest ga ik akkoord met thorens.
Voor games is de bijhorende software mischien ideaal maar voor de rest trekt het inderdaad op niets.
Ik gebruik mijne x-fi dus gewoon zonder de software van creative(enkel de driver) maar die pc dient dan ook maar voor dagdagelijks gebruik en af en toe eens te gamen(en dan nog alleen jopescalation) en dan hoor je geen verschil tegenover den audigy2 hier in een andere pc.(gebruik die dus ook zonder de software van creative...)
Voor films en muziek heb ik andere rommel in huis.

Thorens

Legacy Member
kakature zei:
Dus jij vindt dat die kaart niet veel verschil gaat maken?
Wat wil je hier eigenlijk zeggen?
Nogmaals: ik wil gewoon weten of het echt veel scheelt met onboard geluid.
De kaart gaat verschil maken met onboard maar niet meer verschil dan een Audigy, een Terratec/Creative 128 of een Hercules Muse...

En ik wil zeggen dat dingen zoals de Crystaliser heus niets specialers is dan een standaard Equalizer. Allemaal DSP prul om het gehoord te doen geloven dat het beter geluid is...

kakature

Legacy Member
Ah ok, dus met een CREATIVE Soundblaster Audigy 4 Bulk (€ 57 op Tones) heb ik bijna hetzelfde geluid als met die X-FI Xtreme Music (€ 111 op Tones)?

Op Tones staat ook dat die CREATIVE Soundblaster Audigy 4 Bulk geen remote heeft. Is dat erg? Gebruiken jullie dat veel? En voor wat is een remote in godsnaam nodig bij een geluidskaart?

Wat ik ook al vaak zag bij een geluidskaart is gelijk een bakje waarin je dan uw headset enzo kan steken. Heeft die Soundblaseter Audigy 4 dat ook? En zoja, is er ook een ingang voor USB-headsets?

Davion

Legacy Member
Een bulk heeft alleen de kaart, geen bakje, geen remote, allemaal overbodige prul imo.

kakature

Legacy Member
Ok, ik weet momenteel genoeg :p
Ik denk dat ik voor die CREATIVE Soundblaster Audigy 4 Bulk ga ^^

Bedankt enzo ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan