Archief - Conroe Systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mylotec

Legacy Member
:offtopic: kan er mij eens iemand zeggen hoeveel ghz de E6600 heeft ?
(zoals bij AMD 2.2 GHZ = 3.5ghz bij intel? )

Mylotec

Legacy Member
k ty maar dat wist ik al ;)
maar met hoeveel ghz van een pentium 4 kun je dat dan vergelijken
toch wel meer dan 3.8 ghz (hoop ik) ?

blind_ripper

Legacy Member
3gzh conroe met 4mb cache is gelijk aan p4 7gzh met 1mb cache rond uit

Mylotec

Legacy Member
@Thammels
ja kwe maar zo ist het gemakkelijker voor mij
**edit**
aangezien UT07 +- 3 GHZ vraagt zal de conroe daar totaal geen problemen mee hebben om te draaien ?

Yank

Legacy Member
blind_ripper zei:
3gzh conroe met 4mb cache is gelijk aan p4 7gzh met 1mb cache rond uit
'k Denk dat je bedoelt in SuperPI of iets dergelijk.

In andere applicaties:
- indien single-threaded: ik vermoed dat de P4 meestal de snelste zal zijn
- multi-threaded: hier zou ik niet meteen durven zeggen, hangt natuurlijk ook af hoeveel winst een 2e core geeft

-Timo-

Legacy Member
Als de conroe er problemen mee heeft kan niemand het spelen he :)

blind_ripper

Legacy Member
Mylotec zei:
@Thammels
ja kwe maar zo ist het gemakkelijker voor mij
**edit**
aangezien UT07 +- 3 GHZ vraagt zal de conroe daar totaal geen problemen mee hebben om te draaien ?
mja 3ghz p4 zal da zijn , goede 2.4ghz amd64 , 2.2ghz amd64 x2 en 2ghz conroe komt da uit volgens mij ;) om dat ut07 multi procesing toe laat gelijk oblivion zal je meer fbs hebben met een dc gelijk x2 en conroe dan met een single core .
ook is het verschil in gfx bottleneck kleiner met een dual core ;)

Mylotec

Legacy Member
hopelijk veel meer dan 3 ghz
:offtopic: deze link in je sig "pre-order conroe" klopt niet want E6600 heeft 2.4 Ghz
en is pas tegen 27 julie leverbaar :D EN het heeft 4 MB cashe

blind_ripper

Legacy Member
Mylotec zei:
hopelijk veel meer dan 3 ghz
:offtopic: deze link in je sig "pre-order conroe" klopt niet want E6600 heeft 2.4 Ghz
en is pas tegen 27 julie leverbaar :D EN het heeft 4 MB cashe
i know als ik em zie zal ik hem het zeggen over de bug

white-hat

Legacy Member
om geen nieuwe te starten hier ook maar es vragen,


ga ook de conroe 6700 kopen en wou die op een P5W DH Deluxe prikken
iemand die kan bevestigen dat dit een proper bordje is?

en ook nog het volgende:


wat voor ddr2 ram kan ik best steken (2048mb)het moet toch een beke vooruitgaan en te oc'en zijn.

en hoe zal die 6700 oc'en
en wat voor temps gaat die hebben?


alvast merci

SephirothSnake

Legacy Member
Wanneer komt de conroe uit? Binnen een maand? Wow de tijd vliegt.

blind_ripper

Legacy Member
white-hat : om te oc'en redelijk goed bordje , rams g.skill all the way .
kweet niet wat je nog anders van deftige oc rams kan krijgen in belgie ?
btw g.skill D9 :p
temps weet niemand redelijk koel aan gezien het een 65nm core is .
oc hang af van cpu tot cpu denk gemiddelt 3.8ghz op air .

@ SephirothSnake 27ste is lanch maar als die al in deshop gaan liggen , belgie komt meestal een paar dagen achter

Yank

Legacy Member
blind: 'temps weet niemand'???? Helft van XS forum loopt met een Conroe rond...
Er zullen er wel een paar zijn die 5 minuten moeite willen doen en temps posten op air.

blind_ripper

Legacy Member
mja temps hier in belgie verschillen wel in vergelijking met taiwan of la zu :D

Poepoei

Legacy Member
Nog een paar aanpassingen gedaan:

  • Intel Core 2 Duo E6600
  • OCZ Modstream 520 Watt (sterk genoeg?)
  • Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB SATA300, 16 MB
  • Asus EN7900GT
  • Thermaltake Soprano Case
  • Nec 4571 DVD (Re-)Writer

Geheugen heb ik al (bijna), Patriot 2x 1 GB 800 Mhz (van SMa ;))

Om een moederbord te kiezen heb ik nog wel wat tijd, kanshebbers:

  • MSI 975X Platinum Powerup edition (=Conroe support + ddr 2 800 mhz support + heatsink ipv fanneke) => zeer interessant indien +/- zelfde prijs als 975x platinum
  • Asus P5W DH Deluxe
  • nForce 590 Sli bordje van DFI (wel nog ff wachten tot dat uitkomt :))

Maar één ding staat mij niet zo aan van de nForce 590 SLI, volgens nvidia.com enkel support tot DDR2 667 Mhz...

Yank

Legacy Member
Van nForce 5 voor Intel is nog niet veel bekend, laat ons ervan uitgaan dat het ofwel een flop wordt (zoals nF4 IE), ofwel het tegenovergestelde.
Het tweede geval is simpel, dan neem je die, als je denkt dat DFI iets voor jou is.
In het eerste geval heb je nog die Asus en MSI over. Ze zijn redelijk gelijklopend qua specs. Ik zou zeggen: maak een tabel met min en pluspunten van beide (aansluitingen, prijs, verkrijgbaarheid,...) en kijk welke voor jou best uitkomt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan