boostah zei:
ze willen gewoon weer 1 standaard en zijn optische drives naar sata aant duwen (sony en plextor hebben der zelfs al)
natuurlijk wille ze dat, als er een veelgebruikte standaard valt moeten veel mensen weer nieuwe hardware kopen net als bij AGP -> PCI-E is gebeurd
in praktijk is het niet veel sneller (in theorie wel) maar ge kunt nu toch geen pc meer kopen zonder (zou gewoon ni slim zijn) dus ze forceren u onopvallend van nieuwe hardware te kopen gewoon

(ook al kan het oude nog goed mee, natuurlijk moet ge om de zoveel jaar nieuwe dingen kopen, maar de snelheid van bv ATA tov SATA is +- gelijk dus daarbij is het nog totaal niet nodig maja geld gaat voor he)