Archief - Computer (AMD)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

menlor

Legacy Member
KINGSTON 1024MB PC3200 VALUERAM
92,00

NEC 4570 16X ZWART DVD-RW
43,00

NEC FLOPPY BLACK
7,95

WESTERN DIGITAL 200GB 8MB ATA100 7200RPM
85,00

COOLERMASTER CENTURION 5 ALU BEHUIZING
50,00

US ROBOTICS 805422 54MBPS USB ADAPTER
39,00

AMD ATHLON64 939 3200+ VENICE BOXED SOCKET 939
155,00

ASUS A8N5X SOCKET 939
72,90

Voila dit heb ik al samengesteld. Ik kom op 544,85€
Bij tones

Nu moet er nog een Grafische kaart bij. Toch iets degelijk. wat denken jullie van de configuratie.

In totaal mag max 900 kosten deze pc, ma liefst er goe onder want vanaf 600€ ist bijbetalen, de ouders betalen dus 600€

Is voor ne vriend dus :)

MenloR

SMa

Legacy Member
een 7600GT zou goed tot zijn recht komen bij dit systeem ;)
de XFX kost €172

een voeding zou ook wel handig zijn :unsure:
als het echt van Tones moet komen:
€62.50 - ANTEC Smartpower 350WATT 2.0
€45.90 - TONES 450WATT Power Supply Dual Blue LED (al heb ik hier niet echt vertrouwen in...)

anders neem je een LC Power (goedkoop en degelijk)

Dayofdead

Legacy Member
- Neem een kleinere HD, daar bespaar je ook mee. Hij kan erna nog een extra HD bijkopen
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
€78,00

- Neem ipv een USB ontvanger, een PCI netwerkkaart, die zijn stabieler.
MSI PC54G2 802.11G 54MBPS PCI Netwerkkaart
€29,90

SMa

Legacy Member
- €7 minder :woohoow: en een verlies van 40gb
imo: hd laten zoals het is, de 200gb en 250gb zijn de beste qua prijs/kwaliteit

- pci netwerkkaart is idd beter
stabieler en goedkoper

Davion

Legacy Member
- Kzou wel SATA HDD pakken
- Kzou een MSI K8N Neo4-FI of ASUS A8N-E Deluxe mobo.
- 7600GT zou nice zijn
- idd PCI ontvanger pakken
- Mss BenQ DW-1650 DVD writer pakken? Net een tikje beter.

DenTraX

Legacy Member
AMD Athlon64 3200+ (Socket 939, 2.0GHz, Boxed, Venice) €159,50
MSI K8N Neo4-FI (Socket 939, nForce4, DDR400, PCI-E, SATA, 7.1 Audio, Gigabit LAN, Firewire) €92,40
KINGSTON ValueRam 1024MB DDR 400MHz PC3200 CL3 €91,50
NEC ND-4570 16x DVD+/-RW 6x DL 5x DVD-RAM (zwart, bulk) €43,50
NEC Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" (zwart) €7,50
WESTERN DIGITAL Caviar SE 250GB (7200RPM, SATA II, 16MB) €92,50
MSI NX7600GT-TD256EZ (PCI-E, 256MB, DDR3, TV-Out, Dual DVI) €201,40
LINKSYS WMP54G Wireless 54Mbps PCI adapter (802.11g) €50,11
ANTEC Sonata II (met 450W voeding) €117,50

Totaal: €855,90

Ik zou zoiets nemen voor je budget, je hebt zelf nog wat ruimte ;)

Dayofdead

Legacy Member
sheep zei:
- €7 minder :woohoow: en een verlies van 40gb
imo: hd laten zoals het is, de 200gb en 250gb zijn de beste qua prijs/kwaliteit
stabieler en goedkoper

Toch beter/handiger als een ATA100 schijf niet?

Ironpole

Legacy Member
Dayofdead zei:
Toch beter/handiger als een ATA100 schijf niet?

Hij heeft het niet over het feit dat jij SATA neemt, maar dat ge een kleinere HD neemt. Het verschil tussen SATA en ATA is maar een paar euro. Pak gewoon een WD 200Gb Sata.

Mr. M

Legacy Member
waarom zit iedereen hier tegewoordig SATA aan te raden
da maakt nu echt gene zak uit of ge nu een SATA of een ATA koopt ze, ge gaat da ni merken
nu ja, t maakt ni veel uit he, ik heb hier alle 2 zitte en ik merk da ni ze op welke ik bezig ben

da ge een SATA schijf erbij zet als ge zelf een systeem same stelt voor mensen, da vind k normaal
ma als ze een ATA schijf pakken toch blijve pushen voor die SATA
waarom als k vrage mag?

SMa

Legacy Member
RealRoot zei:
veel SATA, weinig ATA ;)
ge kunt maar 2 dingen aansluiten op ATA
er is helemaal geen ATA ;)
je moet je optische drives ook nog kunnen aansluiten he

al zoek ik wel nog de floppy connector :unsure:

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Ik vind een floppy-drive best nog handig, snap niet waarom er dat niet bijzit (ma ja, mobo's zullen wel voldoende variëren , zullen er weer massa's veel uitkomen (véél te veel feitelijk))

Mr. M

Legacy Member
n0sTRa zei:
@Mr. M: http://img429.imageshack.us/my.php?image=k9n026dm.jpg


Wat valt u op aan dit nieuw AM2 bordje?
goei rede :)
en idd de kabels is een voordeel van SATA

ma zijt ma zeker dat er voor dit soort bordjes oplossingen komen :) (er bestaan er al, een externe enclosure, dus dan kunde die nog altijd gebruiken (ni als OS schijf maja))

kvind het trouwens wel redelijk klote da die ATA wegvalt want dan moet k nog 2 enclosures kope :p

n0sTRa

Legacy Member
Bestaan altijd oplossingen hé, pci kaartje steken, externe hdd, ... maar het simpelste is om nu al te kiezen bij nieuwe pc's voor sata zodat je als je later nieuwe pc hebt ge nie terug nieuwe hdd's moet kopen voor uw backups op kwijt te graken.

Mr. M

Legacy Member
n0sTRa zei:
Bestaan altijd oplossingen hé, pci kaartje steken, externe hdd, ... maar het simpelste is om nu al te kiezen bij nieuwe pc's voor sata zodat je als je later nieuwe pc hebt ge nie terug nieuwe hdd's moet kopen voor uw backups op kwijt te graken.
ik ben akkoord :)
dus vanaf nu idd SATA dan ma iedereen aanrade zeker :) (ook al blijf k het een vuile verkoopstruc vinden net als PCI-E)

RealFlub

Legacy Member
sheep zei:
er is helemaal geen ATA ;)
je moet je optische drives ook nog kunnen aansluiten he

al zoek ik wel nog de floppy connector :unsure:

dat geel is degelijk een ATA connector.
en net boven de ATX-connector heb je floppy connector ;) (is zwart, vandaar minder goed te zien)

SMa

Legacy Member
RealRoot zei:
dat geel is degelijk een ATA connector.
en net boven de ATX-connector heb je floppy connector ;) (is zwart, vandaar minder goed te zien)
maar die dient niet voor harde schijven, wel voor optische drives
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan