Archief - Budget Game-PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zarnikon

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat maakt eigenlijk niet uit. Al bieden sommige wel speciale garanties (XFX is levenslang geloof ik, maar over het algemeen is de garantie nooit een probleem), alsook zitten er soms games bij deze kaarten. Neem dus de goedkoopste, behalve als er iets speciaals is dat je aanspreekt bij één van de kaarten.

Je kunt even goed 1333Mhz nemen voor geheugen. Maakt niet uit bij Intel.

Met het geheugen aangepast krijg je de volgende prijs:

Code:
Processor:	Intel Core i5 2500K Boxed	173,89
Geheugen:	8GB DDR3 1333MHz Team Elite	 37,90
Hardeschijf:	1TB Samsung Spinpoint F3	 46,90
GPU:		Club3D HD6950 2GB		214,80
Moederbord:	Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3	129,20
Voeding:	XFX PRO650W			 74,01
DVD:		Sony Optiarc AD-7260S		 21,10
[B]TOTAAL (incl verzending):			707,75[/B]

Dus een kast van 50-75 euro erbij en je totaal prijs zal dus ongeveer 760-785 zijn. En dat zonder het mobo te veranderen.

Valkyrion

Legacy Member
Perfect! Ik zal morgen kijken om een kast te kiezen, en dan post ik mijn exacte set-up, en na jullie goedkeuring zal ik deze dan bestellen :) Alvast bedankt!

Ik heb dus gekeken op Azerty en daar vond ik alles het goedkoopst. Ik zal hieronder eens precies posten wat ik zou bestellen, zodat jullie kunnen controleren of dit in orde is.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B363903%5D=1&product%5B426945%5D=1&product%5B405088%5D=1&product%5B280241%5D=1&product%5B353613%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B405098%5D=1&product%5B63315%5D=1

Netjes binnen mijn budget :)

azertyalex

Legacy Member
Je vind er alles en meer.
Ik heb men pc zaterdag daar gekocht, identiek hetzelde behalve dak een duurdere kast heb

phate_13

Legacy Member
Ik zou precies wel een beetje meer investeren in de kast. Deze zal misschien wat problemen geven als je ooit crossfire steekt.

Valkyrion

Legacy Member
@Phate Welke problemen bedoel je dan?

@azertyalex Ik weet de verschillen niet echt, maar deze werd me aangeraden omwille van de vele features die in de toekomst mss handig zouden zijn.

azertyalex

Legacy Member
Valkyrion zei:
@azertyalex Ik weet de verschillen niet echt, maar deze werd me aangeraden omwille van de vele features die in de toekomst mss handig zouden zijn.

ok

phate_13

Legacy Member
Welja, het enige voordeel van Z68 tov P67 zijn dat je ssd-caching hebt en dat je de onboard GPU van de processor ook kunt gebruiken. Echter kost dat moederbord niet meer dan een P67 moederbord met dezelfde mogelijkheden buiten deze unieke eigenschappen van Z68. Dus daarom: Waarom zou je geen Z68 moederbord nemen dan? :)

En problemen: Vooral qua warmte en plaats in de kast.

mdgf

Legacy Member
En zie ik iets over het hoofd waarom je niet de gewone ud3 zou nemen ipv de ud3h? (5€ minder en ook 4x usb 3.0, x8/x8 CF en 4x S-ATA III)

phate_13

Legacy Member
Hmmm, even opgezocht, de gewone UD3 is a freak of nature! Welja, nee, zeer gek: Dit moederbord heeft geen dvi, vga, HDMI, ... niets voor een videosignaal te versturen. En dat voor een Z68 moederbord, dat is zeer gek, en zou ik precies niet aanraden. (Over het algemeen is dat geen probleem. Maar als bijvoorbeeld je grafische kaart kapot is kun je niet even je scherm aansluiten op de onboard. Ook kun je niet je onboard als belangrijkste GPU gebruiken (Lucid virtu of hoe heet het weer?)).

mdgf

Legacy Member
Nu je het zegt, ik was dat mobo een paar weken geleden tegengekomen in zo'n derderangs reclame filmpje van ASrock en had ook zoiets van "wa is da nu weer?", niet op gelet dat het dat mobo was :p.

Voor die 5€ zou ik dan ook gewoon de 3h nemen.

phate_13

Legacy Member
Welja, maar toch goed dat je het opgemerkt had. Ik had dat gewone UD3 bordje nog niet bekeken en had mogelijks een besparing van 5 euro kunnen betekenen inderdaad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan