Archief - Budget Game-PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Valkyrion

Legacy Member
Hey

Ik weet dat er al duizenden topics gemaakt zijn rond dit onderwerp, maar het bijft toch gemakkelijker om persoonlijk nog eens een paar vragen te kunnen stellen.
Ik zou dus zelf een pc willen samenstellen, met als voornaamste doel BF3, en enkele andere PC-games deftig te kunnen draaien. Mijn budget is tussen de €600-€800, inclusief scherm.

Ik heb momenteel een Pc Neovo H-W22, maar die ondersteund geen Full HD. Dit is dus mijn eerste vraag, is een nieuw scherm noodzakelijk?

Ik heb al redelijk wat opgezocht en gelezen, en ben voorlopig van plan een systeem te bouwen met als basis een AMD Phenom II x4 965, en een HD6950, aangezien deze binnen mijn budget passen. Kunnen jullie mij anders een paar builds voorstellen?

Mijn laatste vraag is dan; waar kijk ik het best om te bestellen? Waar zijn de prijzen niet te hoog en is het betrouwbaar? Ik kan de pc zelf in mekaar steken, dus hiermee hoeft geen rekening mee worden gehouden.

Mvg

laurievl

Legacy Member
Kijk anders naar mijn config onderaan , zou enkel een 500w nemen en scythe mugen ;) scherm was 125euro en pc was 700 fso dus das ongeveer je budget ..

Was ook eerst aan twijfelen tssn Intel en amd maar ga aub voor 2500k ;) en dan twijfel.over mobo.met CF , betere voeding , case en een hd6870 maar ben toch gegaan voor single.gpu.met normale voeding en één pci-e op mobo :) heel content met de pc en besteld op 4launch , azerty is soms goedkoper maar verschil is klein ..



Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

azertyalex

Legacy Member
als ge maar een budget tot 800 euro hebt met scherm en waarschijnlijk ook met win7
dan zou ik eerder 800 euro betalen zonder scherm en dan na een
"maand of kweetniehoeveel" tis tezien hoeveel dage spaart, een scherm bijkopen van rond de 180 euro.

Zarnikon

Legacy Member
Kdenk niet dat een nieuw scherm nodig is, en zonder een nieuw scherm te kopen kan je een betere PC kopen.

Code:
Processor:	AMD Phenom II X6 1090T		134,80
Koeling:	Scythe Mugen 3			 37,81
Geheugen:	8GB DDR3 1600MHz Kingston	 47,50
Hardeschijf:	1TB Samsung Spinpoint F3	 46,90
GPU:		2x ASUS EAH6870 1GB DDR5	297,40
Moederbord:	Gigabyte GA-970A-UD3		 80,10
Behuizing:	Scythe Gekkou Silent		 50,40
Voeding:	OCZ ModXStream Pro 600W		 59,70
Verzendkosten:	 				  9,95
[B]TOTAAl:						764,..[/B]

EDIT: En daar komt nog eens 5 euro bij ofzo voor uw Crossfire Bridge

Valkyrion

Legacy Member
vraagjes; waarom die x6? Voor gamen maakt hexa-core of quadcore nagenoeg geen verschil uit, waarom dan meer betalen? En waarom 2 gpu's?

Edit; Dit is niet als kritiek ofzo bedoeld, ik probeer gewoon wijzer te worden van wat mensen me aanraden

azertyalex

Legacy Member
Zarnikon zei:
Kdenk niet dat een nieuw scherm nodig is, en zonder een nieuw scherm te kopen kan je een betere PC kopen.

Code:
Processor:	AMD Phenom II X6 1090T		134,80
Koeling:	Scythe Mugen 3			 37,81
Geheugen:	8GB DDR3 1600MHz Kingston	 47,50
Hardeschijf:	1TB Samsung Spinpoint F3	 46,90
GPU:		2x ASUS EAH6870 1GB DDR5	297,40
Moederbord:	Gigabyte GA-970A-UD3		 80,10
Behuizing:	Scythe Gekkou Silent		 50,40
Voeding:	OCZ ModXStream Pro 600W		 59,70
Verzendkosten:	 				  9,95
[B]TOTAAl:						754,61[/B]

ga voor 1x 6950en niet voor 2x 6870
en pak een i5 2500k
als je dan kan, kan je later upgraden naar 2x 6950
wees gerust met een 6950 kom je pas binnen een jaareenhalf "achter"
en zet je er een tweede bij.
als ge op budget zet moet je altijd kijken naar prijs/kwaliteit en als je verder wilt gemen binnen twee jaar dus ook naar je uitbreidingsopties.
anders moet je weer bijna 750 euro neerleggen.

Samus007

Legacy Member
1090T is overbodig om te gamen, amper games die het echt benutten en tegen dat in regel ze meer dan 4 cores gaan benutten zijn die processoren die dan uit zijn aanzienlijk sneller dan deze X6 procesoren.

Ik zou persoonlijk toch trachten om dat AM3 bord met 965 te laten en beetje door te sparen voor een I5 2500K Sandybridge config, verschil in snelheid is factor 2, prijskaartje is dat belange niet ...

Zarnikon

Legacy Member
azertyalex zei:
ga voor 1x 6950en niet voor 2x 6870
en pak een i5 2500k
als je dan kan, kan je later upgraden naar 2x 6950
wees gerust met een 6950 kom je pas binnen een jaareenhalf "achter"
en zet je er een tweede bij.
als ge op budget zet moet je altijd kijken naar prijs/kwaliteit en als je verder wilt gemen binnen twee jaar dus ook naar je uitbreidingsopties.
anders moet je weer bijna 750 euro neerleggen.

Zoveel beter is de HD6950 niet dan de HD6870. En de reden voor een i5?
CPU kracht is zwaar overrated, mensen blijven maar ne nieuwe CPU kopen terwijl de CPU bijna nooit de bottleneck is van uw systeem. En de i5 is ook niet zoveel beter dan de X6 1090T, maar de i5 is wel een stuk duurder.
Als je een beperkt budget hebt is AMD meestal de betere keuze.


Samus007 zei:
1090T is overbodig om te gamen, amper games die het echt benutten en tegen dat in regel ze meer dan 4 cores gaan benutten zijn die processoren die dan uit zijn aanzienlijk sneller dan deze X6 procesoren.

Ik zou persoonlijk toch trachten om dat AM3 bord met 965 te laten en beetje door te sparen voor een I5 2500K Sandybridge config, verschil in snelheid is factor 2, prijskaartje is dat belange niet ...

Grappig hoe je zegt dat de 1090T overbodig is maar dat je dan een i5 2500K aanbeveelt die nog ietsje beter is.

Valkyrion

Legacy Member
Daarom dat ik dus voor die Phenom x4 zou gaan, het verschil met die x6 is verwaarloosbaar en het is een stuk budgetvriendelijker dan een i5. BBG van Tweakers raadde ook deze x4 aan

azertyalex

Legacy Member
Zarnikon zei:
Grappig hoe je zegt dat de 1090T overbodig is maar dat je dan een i5 2500K aanbeveelt die nog ietsje beter is.

zes cores zijn overbodig!!!

Zarnikon

Legacy Member
Valkyrion zei:
Daarom dat ik dus voor die Phenom x4 zou gaan, het verschil met die x6 is verwaarloosbaar en het is een stuk budgetvriendelijker dan een i5. BBG van Tweakers raadde ook deze x4 aan

heb'k gezien, maar de BBG was dan ook voor een budget van 600 euro. Uw budget ligt 200 euro hoger. Dan kan je de keuze maken om een betere processor te kopen voor andere doeleinden dan gamen. Enkel voor te gamen is die Phenom X4 965 zeker goed genoeg, maar ik veronderstelde dat je de pc ook voor andere doeleinden zou gebruiken.
De dubbele GPU is gewoon om betere prestaties te hebben, als je wilt kan je net buiten uw budget nog een 2x 6950 setup krijgen.

EDIT: ben je van plan om te overklokken?

Valkyrion

Legacy Member
Mijn budget ligt idd iets hoger, maar liefst wel inclusief scherm, dus komt dit neer op een €600 voor het systeem op zich.

azertyalex

Legacy Member
Zarnikon zei:
EDIT: ben je van plan om te overklokken?

neem anders de 2500, ietsje goedkoper.
wou zarnikon waarschijnlijk zeggen

edit:
2500 gaat niet gaan
heb net zijn eisen gezein, terwijl ik typed poste hij sorry.

Zarnikon

Legacy Member
azertyalex zei:
neem anders de 2500, ietsje goedkoper.
wou zarnikon waarschijnlijk zeggen

:p
Kvroeg het me af, want als hij niet overklokt dan is de stock koeler goed genoeg en moet hij dus geen extra kopen van 40 euro.

Valkyrion

Legacy Member
Van overklokken weet ik nagenoeg niets af, ik weet dat het de prestaties bevordert, maar in welke mate biedt dit werkelijk een (voelbaar) voordeel? En wanneer zou dit moeten gebeuren?

azertyalex

Legacy Member
Zarnikon zei:
:p
Kvroeg het me af, want als hij niet overklokt dan is de stock koeler goed genoeg en moet hij dus geen extra kopen van 40 euro.

das nog beter en goedkoper.
(heb men post ge-edit)

Zarnikon

Legacy Member
Valkyrion zei:
Van overklokken weet ik nagenoeg niets af, ik weet dat het de prestaties bevordert, maar in welke mate biedt dit werkelijk een (voelbaar) voordeel? En wanneer zou dit moeten gebeuren?

Weet er ook niets van, gewoon als je niet overklokt is een betere koeler niet nodig, en kan je die al van het lijstje schrappen, bespaar je al 40 euro uit.

azertyalex

Legacy Member
Valkyrion zei:
Van overklokken weet ik nagenoeg niets af, ik weet dat het de prestaties bevordert, maar in welke mate biedt dit werkelijk een (voelbaar) voordeel? En wanneer zou dit moeten gebeuren?

overklokken met bv de 2500k :D kweetet, tis gewoon om een voorbeeld te geven
is zeer "simpel" je gaat in je bios en veranderd je multiplier en als het hoog gaat een beetje je voltages varanderen.
verbeter wat fout is.

Valkyrion

Legacy Member
Dus overklokken is een soort "extra" boost? En daarvoor heb je dan best een betere koeler nodig? Anders is stock voldoende?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan