Archief - budget = 2000 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
FuRRie zei:
yeah laten we 2 gb Ram steken waar we niks aan hebben...tis ni omda uw budget 2000 euro is dat allemaal op moet.
Geef wat meer aan een beter mobo en deftige koeling en voor de rest is wat hier wordt aangeraden best goed (4400+ en 7800gtx)
met geld dage dan over hebt van bv maar 1 gb RAM te kopen kunde dan iet nuttiger doen.
(p.s. voor al die gaan beweren dat 2 gb ram nodig is, als elke game met full specs draait aan 70 fps met 1 gb ram lijkt mij 2 gb ram zinloos)

zucht... :crazy: waz te verwachten

al gewerkt met 2gb? dat voel je wel degelijk...
ram dient NIET om fps te verhogen,dus daz een dom argument
maar WEL om het volledige systeem te versnellen (gehalveerde laadtijden, videobewerking, minder framedrops, ...)
ik zit hier VAAK te werken met een geheugengebruik van +1.5GB

wat is er mis aan de koeling?
en wat is er mis aan het voorgestelde mobo? geef eens een goed argument waarom je 200 euro zou hangen aan een mobo, indien je toch niet overclockt...
en wat zou jij 'nuttiger' doen met het geld dat je over hebt?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
FuRRie zei:
yeah laten we 2 gb Ram steken waar we niks aan hebben...tis ni omda uw budget 2000 euro is dat allemaal op moet.
Geef wat meer aan een beter mobo en deftige koeling en voor de rest is wat hier wordt aangeraden best goed (4400+ en 7800gtx)
met geld dage dan over hebt van bv maar 1 gb RAM te kopen kunde dan iet nuttiger doen.
(p.s. voor al die gaan beweren dat 2 gb ram nodig is, als elke game met full specs draait aan 70 fps met 1 gb ram lijkt mij 2 gb ram zinloos)
For the love of god, ZWIJG gewoon als je niet weet waarover je 't hebt.
Je maakt jezelf hier belachelijk.
Sheep heeft uitleg al gedaan maar ik ben 't hier kotsebeu aan't worden van die fucking noobs die er hun bek steeds willen tussen slaan en de slimmen uithangen!

peter79

Legacy Member
neem de Asus A8N 32SLI Deluxe, passief gekoeld, stock sneller, oced beter, betere layout, vermoedelijk betere onderdelen, en betere garantie..

Fear

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
For the love of god, ZWIJG gewoon als je niet weet waarover je 't hebt.
Je maakt jezelf hier belachelijk.
Sheep heeft uitleg al gedaan maar ik ben 't hier kotsebeu aan't worden van die fucking noobs die er hun bek steeds willen tussen slaan en de slimmen uithangen!

vind ik ook. Als ik een dvd rip naar avi, en tegelijk met een hash tool werk, en tussentijds een avi'tje afspeel, ben ik algouw 1 gb ram kwijt. Ik haat het laggen van een pc tijdens zware bewerkingen, wat is het nut van een pc dan vraag ik me af.

@ starter, ik denk dat u de raad van sheep wel mag goed aannemen. Persoonlijk ben ik meer voor dual smp, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

purt

Legacy Member
tnx all voor de replies
ik wil upgraden omdat ik nu eq2 speel en men hd begint in towns CONSTANT te ratelen, als ik dan check naar men ram is men gig volledig opgebruikt dus heb ik te weinig.
maar uiteindelijk wil ik alle games op full detail kunnen spelen

purt

Legacy Member
[size=-2]
CPU Athlon 64X2 4800+ Sockel 939, 2400MHz, Toledo Dual-Core, box 649,90 €
CASE Antec P180 Aluminium Midi No PSU 136,00 €
VOEDING Antec Phantom 500W ATX PFC 174,00 €
GPU Asus N7800GTX/2DHTV 256MB, GeForce 7800 GTX, DDR3, 2x DVI, ViVo, SLI, retail 489,90 €
DVD ROM Plextor PX-130A 16x/50x, IDE, schwarz, bulk 31,90 €
DVDRW Plextor PX-716 AL 16x DVD+/-R, 6x DVD+RW, 4x DVD-RW, 8x DVD+DL, 8x DVD-DL, IDE, schwarz, bulk 119,90 €
FLOPPY Teac FD-CR7 7in1 1.44MB, 7in1 Card Reader, schwarz 25,90 €
MBO Asus A8N-E <4800+, 3xPCI, 2xPCIe x1, 1xPCIe x16, 4xDDR, Sound, Gbit LAN, S-ATA II RAID 99,99 &#8364;
RAM Corsair 2GB VS2GBKIT400C3 DDR400, CL3, 2x1024MB 172,90 &#8364;
HD Hitachi 2 x HDT722525DLA380 250GB, 7200U/min, 8MB Cache, 8.5ms, S-ATA II 229,80 &#8364;
HD Western Digital 2 x WD Raptor 360GD 36,7Gb (10.000/150) 8Mb buffer S-ATA 258,00 &#8364;
SOUND Creative SB Audigy 4 PCI, 7.1 Dolby Digital, EAX 4.0, bulk 54,90 &#8364;
OTHERS Casefans, rounded cables etc ... 100,00 &#8364;

TOTAAL : 2.543,09 &#8364;
[/size]

Dit is voorlopg mijn samengestelde pc, voor verbeteringen, opmerkingen ben ik altijd te vinden.

Yank

Legacy Member
- ik zou eerder een 4400+ nemen en dan een 7800GTX met 512MB of X1900XTX of wachten op 7900GTX
- ipv de Plextor zou ik de BenQ 1650 nemen, kost maar de helft en is zeker even goed
- waarom voeding zonder fan als je toch fans hebt in de rest van je pc?
- ipv 2x36GB raptors zou ik 1x74 of zelf 1x150GB (als je het er voor over hebt) raptor nemen, die zijn even rap en geen miserie met RAID, meer plaats in case,...

purt

Legacy Member
op punt 1 ga ik je misschien volgen maar haal ik daar niet maar 2-3 fps meer mee int algemeen ? heb zo een paar reviews gelezen en veel winst haal je met 512 niet volgens de meeste reviews, misschien moeten er daar nog games voor gemaakt worden die dat beter ondersteunen?

punt 2, dat is een meerprijs van 60 euro voor de plextor en heb dat altijd gehad, ben zeer tevreden van plextor dus hier ga ik niet in volgen

punt 3 : de case moet extreem stil zijn, en gaan inderdaad fans in de case zitten maar die ga ik allemaal van het stilste kopen

punt 4 : ik neem 2 x 36 gig raptors in raid0, 1 schijf voor het OS, 2de schijf voor progs+vaak gespeelde games, de andere 2 ook in raid 0 voor mp3,films etc, ik denk dat een schijf van 36 gig sneller gaat dan 1 grote van 74 of zelfs groter, daarom voor 2 kleine gekozen

peter79

Legacy Member
op een desktop doet een raid config minder dan je zou denken. En zeker die 36gig raptors zijn volgens mij trager dan bvb. een 300meg Maxline III 16mb, die stiller en ruimer is.

SMa

Legacy Member
purt zei:
[size=-2]
CPU Athlon 64X2 4800+ Sockel 939, 2400MHz, Toledo Dual-Core, box 649,90 &#8364;
CASE Antec P180 Aluminium Midi No PSU 136,00 &#8364;
VOEDING Antec Phantom 500W ATX PFC 174,00 &#8364;
GPU Asus N7800GTX/2DHTV 256MB, GeForce 7800 GTX, DDR3, 2x DVI, ViVo, SLI, retail 489,90 &#8364;
DVD ROM Plextor PX-130A 16x/50x, IDE, schwarz, bulk 31,90 &#8364;
DVDRW Plextor PX-716 AL 16x DVD+/-R, 6x DVD+RW, 4x DVD-RW, 8x DVD+DL, 8x DVD-DL, IDE, schwarz, bulk 119,90 &#8364;
FLOPPY Teac FD-CR7 7in1 1.44MB, 7in1 Card Reader, schwarz 25,90 &#8364;
MBO Asus A8N-E <4800+, 3xPCI, 2xPCIe x1, 1xPCIe x16, 4xDDR, Sound, Gbit LAN, S-ATA II RAID 99,99 &#8364;
RAM Corsair 2GB VS2GBKIT400C3 DDR400, CL3, 2x1024MB 172,90 &#8364;
HD Hitachi 2 x HDT722525DLA380 250GB, 7200U/min, 8MB Cache, 8.5ms, S-ATA II 229,80 &#8364;
HD Western Digital 2 x WD Raptor 360GD 36,7Gb (10.000/150) 8Mb buffer S-ATA 258,00 &#8364;
SOUND Creative SB Audigy 4 PCI, 7.1 Dolby Digital, EAX 4.0, bulk 54,90 &#8364;
OTHERS Casefans, rounded cables etc ... 100,00 &#8364;

TOTAAL : 2.543,09 &#8364;
[/size]

is goed :niceone:
maar ik zou toch een goedkopere dvd-lezer & -writer nemen, BenQ of NEC is ook goed

Davion

Legacy Member
- Neem een X2 4400+, ge steekt u een pak geld in u porteful en ge merkt er niets van.
- Neem een BenQ DW-1650, die is stukken beter dan die Plextor, Plextor op DVD kwaliteit is bijlange niet zo goed als die BenQ.
- 2 Raptor's is ook nogal geldverspilling, ge koopt u beter 1 van 74Gb ofzo.

SMa

Legacy Member
qua snelheid:
36gb<74gb<150gb
(dus de 74gb is al ietsje sneller dan een 36gb, en van een raid setup zul je wrs niet veel voelen bij gewoon gebruik)

purt

Legacy Member
hmmz dan misschien de 4400 nemen als cpu, 1 raptor van 74,
maar kan ik niet beter 2 maanden wachten tot de 7900gtx er is +am2 ?
ge kunt wel blijven wachten maar 2-3 maanden kan ik nog wel wachten als het de moeite is, want 2.5 k is toch ni niks

T€RM!N4T0R

Legacy Member
T&#8364;RM!N4T0R zei:
Kan je nog wachten? -> Wacht dan.
Ist echt echt echt nu al nodig van upgraden? -> Wacht dan niet e.
Je kan dus wachten, doe het dan. ;)
't Zal het wel waard zijn.

RealFlub

Legacy Member
idd, als je kan wachten, wacht dan zeker.
en je budget kan dan ondertussen stijgen eh
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan