Archief - Brick Top's nieuwe pc **GEASSEMBLEERD**

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
verreckie zei:
Heb je je mugen 2 verticaal of horizontaal geplaatst? Want als die horizontaal staat zou er genoeg ruimte moeten zijn voor je graf. kaart.

Het is de Thermalight Silver Arrow geworden omdat ik anders (te) lang moest wachten op de Mugen. Maar heb 'm wel horizontaal gemonteerd ja, zoals op deze foto.

En plaats is er wel (denk ik). Maar de afstand tussen de bovenkant van m'n grafische kaart en die koelvinnen van de Thermalight is dan nog maximum een halve centimeter ofzo. Ook niet ideaal denk ik hé, wel?

verreckie

Legacy Member
Bwa, kan niet zoveel kwaad hoor.
Liever zo, dan dat je fans geblokkeerd zitten.

Brick Top

Legacy Member
Voila, de foto's! Foto 1 geeft een overzicht, foto 2 maakt duidelijk hoe dicht gpu en soundcard op elkaar zitten, foto 3 toont het alternatief voor m'n GPU.

Twee vraagjes: Die gpu past toch in dat slot hé? En indien ja, wat is de beste keuze: kaart laten steken waar ze nu steekt of gpu naar boven verplaatsen zodat ze wel heel dicht tegen die cooler komt te zitten.

Alvast bedankt!

Foto 1
Foto 2
Foto 3

phate_13

Legacy Member
Die moet daar toch perfect passen, daar is toch zelfs nog een slot boven, waar ook nog een gewone pci-e kaartje in zou moeten passen.

Brick Top

Legacy Member
phate_13 zei:
Die moet daar toch perfect passen, daar is toch zelfs nog een slot boven, waar ook nog een gewone pci-e kaartje in zou moeten passen.

Wat bedoel je juist met die daar? Bedoel je dat slot dat ik heb aangeduid met die rode pijl (foto3)?

verreckie

Legacy Member
Inderdaad, kan perfect.
En doe wat aan die kabels. :p Die gaten zitten er niet voor niets. :)
Je hdd's kun je normaal ook andersom plaatsen, zodat je aansluitingen aan de andere kant zitten.

Brick Top

Legacy Member
verreckie zei:
Inderdaad, kan perfect.
En doe wat aan die kabels. :p Die gaten zitten er niet voor niets. :)
Je hdd's kun je normaal ook andersom plaatsen, zodat je aansluitingen aan de andere kant zitten.

Haha, ok! Zal er morgen is werk van maken se.

Pc is momenteel volledig up and running. Staat al twee uurtjes te draaien terwijl ik windows updates etc. allemaal installeer. Temperatuur blijft stabiel en hij draait ook opvallend stil moet ik zeggen (heb natuurlijk nog wel niet gegamed ofzo).

Ik heb die MSI N580GTX Twin Frozr II/OC. Moet ik dan persé de drivers downloaden van MSI-website? Heb drivers afgehaald van de Nvidia website en die lijken toch ook te werken dus vermoedelijk is dat voldoende?

En wat m'n SSD betreft. Ik heb de SATA MODE geswitched naar de juiste mode voor ik W7 installeerde. Moet ik voor de rest nog iets doen om het maximale uit m'n ssd te halen?

-BVR-

Legacy Member
NVidia drivers zijn goed genoeg, ja. Voor de veiligheid kan je de release notes van allebei eens lezen, maar normaal is er geen probleem.

Voor de SSD: er zijn genoeg tweak guides, maar die zijn niet nodig - maar kunnen wel een performanceboost geven naar het schijnt. Zorg vooral dat je de laatste chipset drivers hebt geïstalleerd :)

mdgf

Legacy Member
Je wilt juist de drivers van NVidia, die zijn gegarandeerd de nieuwste.

Sondey10mg

Legacy Member
mdgf zei:
Ik gebruik een fan controller van 9mart (9$ incl levering, was toen iets van een 7€), 4 kanaals en voor zo weinig geld vind ik de extra stilte wel de moeite (je kunt ook wel wat fans op je mobo aansluiten en dan kun je wss ook wel de snelheid regelen).

Thanks voor de tip. Net binnen gekregen en werkt perfect, voor maar 7 euro :bow:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan